Sonata, Volt şi Leaf luptă pentru titlul "Maşina anului în America de Nord"

De Bogdan Mirică
Publicat Vineri, 17.12.2010
Hyundai Sonata, Chevrolet Volt şi Nissan Leaf sunt cei trei finalişti ai concursului "Maşina anului în America de Nord". Câştigătorul va fi anunţat oficial în 10 ianuarie 2011.

Salonul Auto de la Detroit, aşteptat să îşi deschidă porţile luna viitoare, va marca şi desemnarea unui nou câştigător al titlului "Maşina anului în America de Nord". Organizatorii competiţiei au publicat deja numele celor trei finalişti, marea finală urmând să se dispute între Nissan Leaf, Chevrolet Volt şi Hyundai Sonata.

Volt şi Leaf sunt primele modele ecologice destinate comercializării în masă, ambii candidaţi fiind deja recompensaţi cu numeroase premii. Mai mult decât atât, Leaf vine deja cu titlul "Maşina anului în Europa", distincţie care va atârna probabil destul de greu în cadrul competiţiei.

Hyundai pare a fi candidatul tradiţional, care nu se poate baza pe eticheta verde pentru a impresiona membrii juriului. Coreeanul mizează însă pe confortul interior, pe manevrabilitatea apreciată deja de jurnalişti şi pe calitatea materialelor pe care le oferă. Dacă va reuşi să învingă Volt şi Leaf, Sonata va aduce al doilea titlu "Maşina anului în America de Nord" în vitrina coreenilor, care s-au mai bucurat de distincţie cu Genesis.

Juriul este alcătuit din 50 de jurnalişti americani şi canadieni, care vor oferi verdictul lor final în data de 10 ianuarie.

via | cnn

Comentarii (20)

  • Castiga..
    ...Volt. Cu o mila in fata ca sa zic asa.
    Locul 2 Leaf Locul 3 Sonata.
    Si eu astept noua Sonata in RO. Chiar e misto.
    8 16
  • BaditzaEX
    @McLaren
    normal ca Volt, la cat de patrioti sunt americani...;), cu taxa de poluare au facut la fel, cu toate ca Volt e hibrid nu electric , platesti aceeasi taxa ca si pt unul electric.
    deci unde este concurenta loiala, aceleasi drepturi pt toti si bla-bla-bla....
    17 6
  • electric toata ziua
    Volt e electric, trebuie doar sa citesti definitia.

    "An electric car is a plug-in battery powered automobile which is propelled by electric motor(s)."

    http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_car
    8 19
  • mircea
    @Thor
    Chevrolet Volt este un model cu propulsie hibridă de tip serie. Are un motor pe benzină care funcţionează la nevoie pentru a extinde autonomia modelului american.
    16 4
  • Iar nu intelegi.

    De exmplu: Tu te numesti Mircea, baiat/barbat dar esti si om in acelasi timp.
    Deci, Volt est un automobil electric, cu propulsie hibridă de tip serie.
    4 17
  • @iar nu intelegi
    nu e FULL-electric

    poti fi om dar poti fi si animal de ultima speta cand lovesti un copil deci nu esti Full-om :D

    Posibil sa castige...Leaf. As rade si cu partea dorsala de bastinasii carpato-danubiano-pontico-petroliferi
    13 10
  • electric..
    volt este full-electric!!!! motorul pe benzina intervine doar pentru a incarca bateriile! Oricum Volt arata mai bine decat cizma aia de nissan leaf.
    7 20
  • nope :D
    nu, nu este :D D:D :D

    si volt arata ca o cizma, dar asta nu-l face pe volt mai full-electric. PUNCT
    9 7
  • erata
    leaf arata ca o cizma

    volt e neastepat de bine desenat
    9 22
  • hai sa lamurim
    Volt e un automobil electric, pentru ca respecta definitia masinii electrice.

    Adica sa aiba cel putin un motor electric si sa miste cu ajutorul acestuia.

    Daca curentul electric care alimenteaza acel motor electric vine numai de la baterii (full electric), de la o gasca de pitici care pedeleaza biciclete cu dinam in portbagaj, de la o centrala hidroelectrica din torpedou sau de la un motor pe benzina care functioneaz pe post de generator ------- e cu totul alta discutie.
    6 18
  • Locul 1 : Chevrolet Volt e o idee foarte buna si cu putin noroc, o sa scoata chestia oribila numita Prius de pe piata. Locul 2 :Hyundai Sonata reprezinta un mare pas inainte pentru coreeni. Mai ales cu fantasticul motor Theta II 2.0 Turbo cu injectie directa si 274CP, frate cu motorul de la Mitsubishi Evo X, totul la 24.000$ in SUA (cam 18.000€). Sper ca Hyundai sa ia decizia inteleapta si sa importe Sonata din SUA in Europa, alaturi de sora Kia Optima.
    6 15
  • @thor... it's elementary dear watson
    definitia aia ai scos-o matale, nu-i asa?

    http://www.answers.com/topic/electric-car-mechanical-engineering

    sa zicem ca e cum spui tu, dar nu e pacat sa traiesti in eroare?
    orice kkt cu motor clasic de 400CP si cu o fishfirica de 20Kw in acceptiunea ta devine electrical car! Vezi si:
    http://www.automarket.ro/blog/mester/diverse/hibridul-impozitul-si-bogatii/ or
    http://www.automarket.ro/stiri/impozitul-pentru-masinile-hibride-si-electrice-ar-putea-scadea-cu-95-35220.html

    eu am incheiat aici. Contradictia nu-si are rostul, anyway.
    6 5
  • USA
    Eu le-as da premiul de poporul anului americanilor daca ar semna tratatul de la Kyoto , acolo se produce grosul poluarii nu pe sosele .
    2 3
  • scuze!
    imi cer scuze pentru prostiile pe care le-am spus!! cateodata mai visez motoare de 400 cp si balmajesc ca nataraul. Oricum Volt e full-electric si sigur va iesi pe primul loc! va pup....
    2 6
  • @gelu
    te-a facut mamitza ta cu nimeni si nu te regasesti?
    0 6
  • mai copii...
    dupa ce va schimbati pampersul cititi asta
    Nissan Leaf are reale sanse de castig! De ce? Pentru ca sunt prea multe lucruri pe care Nissan Leaf le bifeaza si care conteaza pt nord americani.

    1. In SUA Nissan Leaf valoreaza 25.000$, iar Chevrolet Volt costa 32.500$

    2. Nissan Leaf e mai avansat tehnologic in privinta bateriilor (are multe descoperiri in domeniu) decat Chevrolet Volt,

    3. Nissan Leaf "consuma" mai putin decat Volt pt ca nu foloseste motor cu ardere interna. Un "full" pt Leaf ii costa pe americani mai putin de 3$. Adica 3$ la 160 km.

    4.Nissan Leaf are emisii zero, pe cand Volt nu se poate lauda cu asa ceva. Asta conteaza pt americani.


    Si cu tot patriotismul lor americanii recunosc ca Nissan Leaf e cea mai eficienta masina compacta. Oricum un cuvant important il vor avea si canadienii. De aceea cred ca Nissan Leaf va castiga.

    http://www.automarket.ro/stiri/nissan-leaf-a-fost-clasificata-ca-fiind-cea-mai-eficienta-masina-compacta-34746.html
    16 5
  • @mai copile
    "2. Nissan Leaf e mai avansat tehnologic in privinta bateriilor (are multe descoperiri in domeniu) decat Chevrolet Volt"

    Hai daca esti meserias nominalizeaza-mi doua dintre ele ?

    De fapt este invers, Leaf e blocat in epoca de piatra, fapt confirmat si de seful de la Tesla, tatici in domeniu.
    Toyota a cerut ajutorul Tesla pentru urmatorul RAV electric.

    Leaf isi raceste/inclazeste bateriile cu aer, soultie evitata de multi, inclusiv Audi.

    Bateriile racite cu lichid, o solutie adoptata de toata lumea care nu vrea sa dea tepe consumatorului final in privinta durabilitatii si fiabilitatii bateriilor.

    http://www.automarket.ro/stiri/seful-tesla-bateriile-lui-nissan-leaf-sunt-primitive-32377.html

    Nu are cum sa consume Volt mai mult ca Leaf atat timp cat merge in modul electric.

    Dar ce face Leaf dupa ce si-a terminat bateriile, ii explici tu americanului ca nu poate sa ajunga de la Boston la NY decat in cateva zile ?
    5 15
  • volt is the best!
    crezi prost mai flacau!!! Auzi,americanii recunosc ca nissan leaf e mai bun!! Ce gluma!!!!!! Volt o sa castige sigur.
    5 11
  • @Thor - esti incompetent
    Americanul care cumpara o asemenea masina nu are nevoie "sa ajunga de la Boston la NY" cu Nissan Leaf, pt ca are in garaj una, daca nu chiar mai multe masini care sa faca acest lucru.

    Nu!

    Americanii isi indreapta simpatia care o masina care ii ajuta sa circule ieftin si curat in oras. O masina care ii lasa cu constiinta impacata. Si faptul ca Nissan Leaf e mai avansat n-o spun eu, ci alti specialisti:

    http://www.theatlantic.com/business/archive/2010/03/will-nissan-leaf-chevys-volt-in-the-dust/38210/

    Ce spune "seful" Tesla e normal intr-un mediu concurential in care Nissan Leaf e perceput ca o amenintare la ingamfarea tipic americana.
    15 3
  • Nissan ofera 8 ani garantie pt baterii asa ca nu mai abera. Ai dat chix punand la indoiala fiabilitatea marcii, in conditiile in care japonezii sunt prezenti in toate topurile de fiabilitate , nu germanii sau americanii
    8 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru