Sonata, Volt şi Leaf luptă pentru titlul "Maşina anului în America de Nord"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Salonul Auto de la Detroit, aşteptat să îşi deschidă porţile luna viitoare, va marca şi desemnarea unui nou câştigător al titlului "Maşina anului în America de Nord". Organizatorii competiţiei au publicat deja numele celor trei finalişti, marea finală urmând să se dispute între Nissan Leaf, Chevrolet Volt şi Hyundai Sonata.
Volt şi Leaf sunt primele modele ecologice destinate comercializării în masă, ambii candidaţi fiind deja recompensaţi cu numeroase premii. Mai mult decât atât, Leaf vine deja cu titlul "Maşina anului în Europa", distincţie care va atârna probabil destul de greu în cadrul competiţiei.
Hyundai pare a fi candidatul tradiţional, care nu se poate baza pe eticheta verde pentru a impresiona membrii juriului. Coreeanul mizează însă pe confortul interior, pe manevrabilitatea apreciată deja de jurnalişti şi pe calitatea materialelor pe care le oferă. Dacă va reuşi să învingă Volt şi Leaf, Sonata va aduce al doilea titlu "Maşina anului în America de Nord" în vitrina coreenilor, care s-au mai bucurat de distincţie cu Genesis.
Juriul este alcătuit din 50 de jurnalişti americani şi canadieni, care vor oferi verdictul lor final în data de 10 ianuarie.
via | cnn
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Premii auto
-
Noua generație Renault Master a fost desemnată câștigătoarea titlului de Utilitara Anului 2025. Noul model este al 5-lea model utilitar al mărcii franceze care câștigă acest titlu. (17.09)
-
SUV-ul electric Kia EV9 a fost desemnat Mașina Anului 2024 în Lume. Același model a câștigat și titlul Mașina Electrică a Anului 2024 în Lume. (28.03)
-
Ford a anunțat că a reușit să stabilească un nou record pe o distanță de un sfert de milă. Dragster-ul electric Mustang Cobra Jet 1800 a reușit să parcurgă peste 400 de metri în 7.7 secunde. (26.03)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Locul 2 Leaf Locul 3 Sonata.
Si eu astept noua Sonata in RO. Chiar e misto.
deci unde este concurenta loiala, aceleasi drepturi pt toti si bla-bla-bla....
"An electric car is a plug-in battery powered automobile which is propelled by electric motor(s)."
http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_car
De exmplu: Tu te numesti Mircea, baiat/barbat dar esti si om in acelasi timp.
Deci, Volt est un automobil electric, cu propulsie hibridă de tip serie.
poti fi om dar poti fi si animal de ultima speta cand lovesti un copil deci nu esti Full-om :D
Posibil sa castige...Leaf. As rade si cu partea dorsala de bastinasii carpato-danubiano-pontico-petroliferi
si volt arata ca o cizma, dar asta nu-l face pe volt mai full-electric. PUNCT
volt e neastepat de bine desenat
Adica sa aiba cel putin un motor electric si sa miste cu ajutorul acestuia.
Daca curentul electric care alimenteaza acel motor electric vine numai de la baterii (full electric), de la o gasca de pitici care pedeleaza biciclete cu dinam in portbagaj, de la o centrala hidroelectrica din torpedou sau de la un motor pe benzina care functioneaz pe post de generator ------- e cu totul alta discutie.
http://www.answers.com/topic/electric-car-mechanical-engineering
sa zicem ca e cum spui tu, dar nu e pacat sa traiesti in eroare?
orice kkt cu motor clasic de 400CP si cu o fishfirica de 20Kw in acceptiunea ta devine electrical car! Vezi si:
http://www.automarket.ro/blog/mester/diverse/hibridul-impozitul-si-bogatii/ or
http://www.automarket.ro/stiri/impozitul-pentru-masinile-hibride-si-electrice-ar-putea-scadea-cu-95-35220.html
eu am incheiat aici. Contradictia nu-si are rostul, anyway.
1. In SUA Nissan Leaf valoreaza 25.000$, iar Chevrolet Volt costa 32.500$
2. Nissan Leaf e mai avansat tehnologic in privinta bateriilor (are multe descoperiri in domeniu) decat Chevrolet Volt,
3. Nissan Leaf "consuma" mai putin decat Volt pt ca nu foloseste motor cu ardere interna. Un "full" pt Leaf ii costa pe americani mai putin de 3$. Adica 3$ la 160 km.
4.Nissan Leaf are emisii zero, pe cand Volt nu se poate lauda cu asa ceva. Asta conteaza pt americani.
Si cu tot patriotismul lor americanii recunosc ca Nissan Leaf e cea mai eficienta masina compacta. Oricum un cuvant important il vor avea si canadienii. De aceea cred ca Nissan Leaf va castiga.
http://www.automarket.ro/stiri/nissan-leaf-a-fost-clasificata-ca-fiind-cea-mai-eficienta-masina-compacta-34746.html
Hai daca esti meserias nominalizeaza-mi doua dintre ele ?
De fapt este invers, Leaf e blocat in epoca de piatra, fapt confirmat si de seful de la Tesla, tatici in domeniu.
Toyota a cerut ajutorul Tesla pentru urmatorul RAV electric.
Leaf isi raceste/inclazeste bateriile cu aer, soultie evitata de multi, inclusiv Audi.
Bateriile racite cu lichid, o solutie adoptata de toata lumea care nu vrea sa dea tepe consumatorului final in privinta durabilitatii si fiabilitatii bateriilor.
http://www.automarket.ro/stiri/seful-tesla-bateriile-lui-nissan-leaf-sunt-primitive-32377.html
Nu are cum sa consume Volt mai mult ca Leaf atat timp cat merge in modul electric.
Dar ce face Leaf dupa ce si-a terminat bateriile, ii explici tu americanului ca nu poate sa ajunga de la Boston la NY decat in cateva zile ?
Nu!
Americanii isi indreapta simpatia care o masina care ii ajuta sa circule ieftin si curat in oras. O masina care ii lasa cu constiinta impacata. Si faptul ca Nissan Leaf e mai avansat n-o spun eu, ci alti specialisti:
http://www.theatlantic.com/business/archive/2010/03/will-nissan-leaf-chevys-volt-in-the-dust/38210/
Ce spune "seful" Tesla e normal intr-un mediu concurential in care Nissan Leaf e perceput ca o amenintare la ingamfarea tipic americana.