Parlamentul European a adoptat săptămâna trecută o lege care prevede reducerea emisiilor de dioxid de carbon cu 20% până în 2025 și cu 40% până în 2030, comparativ cu limitele stabilite pentru 2021.
Modificările au avut însă nevoie și de un vot majoritar al celor 28 de state membre ale Uniunii Europene, iar aici au apărut conflictele.
Franța, Olanda și Irlanda au susținut proiectul în forma adoptată de Parlamentul European, în timp ce Germania a solicitat reducerea emisiilor cu 30% și a fost susținută în special de țările est-europene.
În acest context, țările membre au ajuns în cele din urmă la o soluție de compromis care prevede reducerea emisiilor cu 15% până în 2025 și cu 35% până în 2030, comparativ cu limitele stabilite deja pentru anul 2021. În plus, statele membre au decis să păstreze în legislație prevederea prin care constructorii de nișă care produc cel mult 300.000 de unități pe an nu trebuie să respecte noile reguli. Principalul beneficiar este Jaguar Land Rover.
Decizia finală a fost luată cu 20 voturi pentru, 4 voturi împotrivă și 4 abțineri după negocieri care au durat circa 13 ore, iar compromisul a fost acceptat doar după apariția unei propuneri care vizează un sistem de credite prin care constructorii auto vor fi încurajați să crească vânzările de mașini electrice.
Soluția acestor credite va fi adoptată în țările în care cota de piață a mașinilor electrice și hibride este mai mică de 60% din media Uniunii Europene, adică inclusiv în România. Detaliile concrete ale acestui sistem de credite urmează însă să fie stabilite ulterior.
Via Automotive News
Procentul de 30% e doar o nouă dovadă a *imperialismului* german exercitat în UE fără probleme - și fără tancuri mai nou. :-)
Altfel credeam că-s ori chior, ori sclerozat. Sau amîndouă. :-)))
.....si apoi au dat la pace, ceva de genul scuipi in palma si dai noroc.