Constructorii auto utilizează în prezent parbrize echipate cu filamente fine în interiorul sticlei pentru a grăbi procesul de dezghețare în urma nopților geroase, însă în anumite condiții acestea pot deveni vizibile și, implicit, deranjante pentru șofer.
Volkswagen a anunțat însă dezvoltarea unei alternative interesante prin integrarea unui strat conductiv de argint în sticla laminată a parbrizului. Astfel, energia electrică este transformată în căldură care dezgheață rapid parbrizul, iar puterea totală este estimată de producător la 400-500 W. Sistemul climatic previne și aburirea parbrizului, în timp ce jumătatea inferioară a parbrizului conține filamente care nu permit ștergătoarelor să înghețe în timpul nopților friguroase.
Pe de altă parte, parbrizul climatic lansat de Volkswagen se va dovedi util inclusiv pe timp de vară. Germanii afirmă că stratul de argint acționează ca un scut termic pe caniculă, întrucât reflectă până la 60% din căldură și reduce temperatura din interiorul mașinii cu până la 15 grade Celsius. Prin urmare, sistemul de aer condiționat va aduce interiorul la o temperatură confortabilă într-un interval de timp mai scurt.Noul parbriz climatic este oferit ca opțional pe Volkswagen Golf, Golf Sportsvan, Tiguan, Sharan, Passat și Passat Variant și are un preț de pornire de 340 de euro, în funcție de model.
Via Volkswagen
asa fac toti, de cand?
iar aia n-au iesit la inaintare ci doar au fost descoperiti, si au incercat mai bine de 1 an sa tina ascunsa problema cu toate dovezile pe masa.
scandalul asta e lungit si prea lungit dar eticheta marsaviei tre' sa ramana intacta.
i-a prins, le-a dat amenda, sa trecem peste in topicurile unde nu se vorbeste despre asta.
diferenta majora e ca nu mai ai dungile alea (filamente) bagate in parbriz. alea, in functie de cum batea lumina se mai vedeau si puteau fi deranjante. probabil e si mai eficient tipul asta de parbriz.
Esti in eroare, ClimaCoat nu are fire/filamente.
"ClimaCoat is comprised of a sheet of laminated glass and a complex multi-layer coating on one of the glass’s interior surfaces. When a current is applied, the coating warms up"
La cat polueaza VW, creste efectul de sera, creste si incalzirea globala, asa ca nu vor mai fi temperaturi la care sa inghete parbtrizul...
poate sa aiba cele mai bune si fiabile motoare (CEEA CE ESTE TOTAL NEADEVARAT - cazut la VW Polo lantul de distributie de 2 ori in perioada de garantie !! la condus super ingrijit )
si cele mai bune dotari (dar preturile sunt explozive si la alte marci gasesti aceleasi dotari la preturi muuult mai bune)
ca tot nu o sa cumpar in viata mea si nici nu recomand VW nimanui
Vor ramane mereu patronii si altii care vor sa "dovedeasca" ca sunt "rasa ariana" superioara celorlalti ca au VW si cat mai scumpe, dar e treaba lor.
Chestia cu masina si pozitia sociala deja ma amuza.