Solutia cehilor pentru familiile romanilor
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Familiile tinere din Romania, cu venituri medii, au din aceasta luna o noua optiune pentru automobilul ideal. Este vorba de nou lansata Skoda Fabia Combi, o varianta mai incapatoare a modelului ceh, lansata in toamna in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt.
Aspectul proaspat al micului hatchback a fost preluat si de varianta Combi desi, in ansamblu, look-ul este unul cuminte, specific unei masini de familie, fara prea mari pretentii de sportivitate. Oglinzile si barele de protectie vopsite in culoarea caroseriei contribuie la imaginea ingrijita.
Dimensiunile sunt destul de generoase pentru un model compact care se vrea un caraus pentru intreaga familie: lungimea totala este de 4239 mm, latimea de 1642 mm si inaltimea de 1498 mm. Ampatamentul de 2462 mm este inca un plus la capitolul stabilitate si tinuta de drum. Dimensiunile relativ generoase se oglindesc in spatiul pentru picioare, rezervat locurilor din spate, si volumul portbagajului de 480 litri, in conditii normale, si 1460 litri atunci cand bancheta este rabatata.
La interior, Fabia se straduieste sa ofere pasagerilor sai tot confortul specific unui model cu un asemenea public tinta. Monoton ca design dar mai ergonomic decat vechea generatie, interiorul noii Fabia Combi este presarat cu numeroase elemente de siguranta si sisteme care usureaza sarcinile soferului.
Scaunele incalzite, oglinzile si geamurile electrice fata si spate, scaunele reglabile pe inaltime, climatizarea care face fata cu brio conditiilor vitrege ale acestei primaveri si sistemul audio cu conexiune auxiliara pentru MP3 Player si iPod condimenteaza viata soferului si a pasagerilor la bordul noii Fabia Combi.
Si pentru ca atunci cand alegi o masina de familie te gandesti si la consum este bine de stiut ca un diesel este alegerea potrivita. Noi am testat versiunea echipata cu un motor TDI de 1.4 litri care dezvolta 80 de cai putere. Asa cum ne-a obisnuit Skoda, intreaga putere a motorului este transmisa puntii fata, de aceasta data prin intermediul unei cutii de viteze cu cinci trepte, cu o cursa lunga dar precisa, care nu dezamageste.
Ceea ce poate dezamagi insa pe unii este modul in care se simte micul motor diesel pe caroseria break-ului: greoi. In unele situatii din trafic Skoda Fabia Combi pare submotorizata, chiar si atunci cand pedala este la fund sau cand turometrul indica peste 3500 de rpm. Cei 80 de cai par sa fie suficienti pentru a pune in miscare break-ul si pentru a obtine un consum cat mai mic, dar nimic mai mult. Un plus la capitolul motorizare este insa cuplul care se simte foarte devreme.
Si fiindca vorbim de un diesel este cazul sa ne referim si la zgomotul resimtit de sofer in habitaclu.
O turare de peste 2000 de rpm se va resimti din plin si la interior, izolatia fonica, ca la majoritatea modelelor grupului Volkswagen fiind foarte slaba. Zgomotul motorului poate fi insa acoperit de sistemul audio care ofera o inalta fidelitate chiar si la volum mare.La capitolul siguranta noua Skoda Fabia sta destul de bine, cele patru airbaguri, doua frontale si doua laterale, se vor asigura de protectia pasagerilor in cazul unui impact. Pana atunci insa nu va sfiiti sa folositi frana pentru a va obisnui cu ABS-ul, care, desi se simte destul de devreme, nu poate compensa reactia destul de lenta a intregului sistem.
Optional va puteti echipa versiunea standard si cu system de control al stabilitatii, faruri adaptive sau senzori de monitorizare a presiunii. In ceea ce priveste stabilitatea, noua Fabia Combi se “asterne” bine la drum multumita suspensiilor setate pentru a oferi maximum de confort si curaj in abordarea virajelor stranse.
Noua Skoda Fabia Combi ramane alternativa ideala pentru familiile tinere, care vor o masina spatioasa, confortabila, economica si fara pretentii prea mari in materie de pret.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Comentarii (0)