Soferii incepatori, ucigasii cu permis ai anului 2008!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
O statistica a Ministerului Transporturilor a relevat faptul ca soferii incepatori cu un an experienta au provocat de doua ori mai multe accidente grave in decursul acestui an fata de 2007. In primele 10 luni ale anului in curs, soferii cu permisul obtinut de un an de zile au comis nu mai putin de 755 de accidente, cu 376 mai multe decat aceeasi perioada a anului 2007.
Numarul de accidente provocate de incepatori a crescut cu 99.2% intr-un an. In urma acestor accidente au murit 224 persoane, cu 80 mai multi decat in 2007. Cresterea in procente este una alarmanta: intr-un an au murit cu 55% mai multi oameni din cauza accidentelor rutiere provocate de soferii incepatori. Numarul de raniti grav in urma accidentelor din primele 10 luni ale lui 2008 a ajuns la 739, cu 372 mai mult decat in 2007. Astfel procentul ranitilor grav in urma accidentelor a crescut enorm, cu 101%.
Soferii incepatori au depasit inca de la jumatatea numarul de accidente grave petrecute in anul trecut. Se pare ca soferii incepatori care au doar un an experienta incep sa conduca mai imprudent si sa comita din ce in ce mai multe erori la volan.
Acest comportament vine dupa un an de condus in limitele prudentei in urma caruia soferii incepatori se simt deja profesionisti in conducere.Lipsa de pregatire si teribilismul sunt principalele cauze ale accidentelor mortale provocate de soferii incepatori cu un an si, respectiv mai putin de un an experienta in conducere. Printre cauze mai putem enumera instructorii slab pregatiti si dezinteresati de educarea corecta a viitorilor conducatori auto, dar si scolile de soferi necorespunzatoare.
Pentru a deveni instructor auto in Romania, o persoana trebuie doar sa posede un permis de conducere valabil de cinci ani. Pe langa aceasta, printre instructorii auto se afla multi politisti, jandarmi, ofiteri Map sau pompieri, cu toate ca acestia nu au voie sa presteze asemenea servicii. Unii au si competenta de atestare, examinare si control al activitatii scolilor de soferi, ceea ce creeaza din start o incompatibilitate, nesanctionata insa de nimeni.
Lipsa unui pret minim de referinta al taxei de scolarizare este una dintre principalele cauze ale lipsei de pregatire a viitorilor conducatori auto. Dovada este si faptul ca unii dintre elevii scolilor de soferi nu reusesc sa treaca probele examenului pentru obtinerea permisului de conducere.
Pe cand unii din ei trec de proba teoretica si apoi pica traseul, altii nici macar nu cunosc regulile de circulatie suficient de bine cat sa treaca proba teoretica a examenului de conducere.Via | Gandul
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Galeria Țiriac Collection, cea mai mare colecție privată de automobile din România, tocmai a primit două exponate noi. Este vorba despre două modele Porsche 911, dintre care unul este GT3 R Rennsport, un model produs în doar 77 de exemplare. (04.12)
-
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România, vânzările de mașini noi în România au scăzut cu 8 în luna noiembrie. Pentru ultimele 11 luni, vânzările au rămas în creștere față de anul trecut. (02.12)
-
Un nou studiu al pieței de mașini second hand din țara noastră arată că mai multe mașini au trecut prin mai mult de două schimbări de proprietar. Există cazuri în care mai multe mașini au trecut prin mâinile a nu mai puțin de 24 de proprietari diferiți pe parcursul vieții acestora. (28.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Parerea mea e ca ar trebui sa fie MULT mai drastic traseul....
Doamne ajuta si fereste-ne!
daca combini drumurile proaste si aglomerate (interurbane) cu lipsa de experienta, teribilismul, prostia si in unele cazuri un motor puternic ai rezultatul care se vede :(
Si inca ceva; aplicarea legilor , de circulatie si nu numai. Ar disparea cel putin jumatate dintre "delicventi" !
Insa nu cred ca asta e problema. Problema e ca s-au putut aduce la bani putini sau lua pe credit masini multe de catre astia mai tineri si din generatia "oops, n-am vazut copacul, my bad! chiar nu se poate face un reload de la ultimul checkpoint ca la NFS?"
Problema cred ca tine de atitudine, educatie, varsta si masina pe care o conduci. Daca-ti pasa de tine, de cei din jurul tau si de cei apropiati nu vei conduce ca un inconstient. Daca dupa ce te vezi cu permisul in buzunar vei respecta regulile, ca doar n-au fost facute ca sa fie incalcate, si nu vei conduce de parca numai tu ai fi pe sosea sansele de a face un accident sunt minime.
Daca esti trecut de 30 de ani, cu mici exceptii, sigur nu vei fi un sofer teribilist care apasa pedala de acceleratie la maxim.
nu toata lumea stie sa conduca...cum nu toata lumea stie sa schieze...asa va fi mereu...
e analfabet prost bata
pe langa poligon mai este o problema; astia mici nu stiu sa faca depasiri; multe accidente pleaca si de aici. De condus pe timp de noapte ce sa mai vorbim. :(
2.in 15 sedinte in care conduci efectiv vreo 25 de minute nu inveti cat iti trebuie ca sa te descurci singur la volan.
3.spaga e in floare toti dau 200 de euro si isi iau carnetul.
4.politistii care dau permisul sunt foarte plictisiti si te pica cand trebuie sa te treaca si te admit cand trebuie sa te respinga.
2. Infrastructura noastra este de "ev mediu tarziu". No comment.
3. Si eu am comis-o, facand un accident minor, cand aveam 22 de ani. Asa se intampla cand esti tanar si ai sange in...instalatie. Nu-i acuz pe cei mici. Dupa ce te plictisesti de soferie si ti se ia de masini, e usor sa incepi sa dai sfaturi, gen....."ascultati la mine mai flacai...ca stiu eu ce zic". Stim un drac cu totii.
4. Si sora mea a luat permisul acum 1 luna...si daca nu ii aranjam cu un instructor auto si cu un politzai....nu-l mai lua in vecii vecilor amin. Zice ca nu stie sa gareze, sa dea cu spatele.......dar ca vrea si ea neaparat sa conduca.
Ce sa mai fac cu nebuna? I-am aranjat si gata. Altfel nu lua.
Acum....desi sunt cam ipocrit si am recunoscut....vedeti voi cum stau lucrurile aici in Romania? Vedeti voi de ce tara asta nu se va face bine niciodata? .... Pentru ca este tara tuturor posibilitatilor. Totul e simplu...totul e complicat....totul e la vrajeala.
Nu mai e ca odinioara sa mergi 100 de yarzi inainte si gata!
Traseul e intsesat cu "capcane" si la 16 abateri, te-ai dus...
Cu toate astea, rata accidentelor in SUA nu e mai incurajatoare ca la Romanika.
Aici functioneaza insa raspunderea personala. Uneori.
Tataia din L.A.
De fapt accidentele grave nu sunt provocate de catre soferii mai putin indemanatici ( care sunt prudenti) ci de meseriasii care stapanesc bine masina, au o incredere de sine exagerata, insa lipsa experientei ii impiedica sa evite accidentele in situatiiIe critice.Acestia abia asteapta sa scape de restrictiile si sfaturile impuse de INSTRUCTOR sa ramana singuri la volan sa-si testeze limitele. Acest lucru insa nu este imputabil instructorului, nici macar examinatorului.
Treaba ar necesita o analiza mult mai serioasa, decat simpla concluzie, ca scolile sunt de vina.
Sigur ca sunt si scoli sau instructori care nu-si fac treaba serios, dar acestia sunt in minoritate. Cursantii care isi aleg scoala numai dupa pret se pacalesc de regula.
Constatarea corecta din articol, referitoare la stabilirea unui tarif minimal obligatoriu pe baza de analiza economica ar fi o solutie.
De asemenea o solutie ar fi si marirea numarului minim de ore de conducere, avand in vedere intensitatea si complexitatea traficului actual. Ce sa potrivit acum 5-10 ani nu mai este valabil astazi.
Intrun cuvant EDUCATIE, care nu se mai poate face la scoala de soferi
Ia puneti instructorii sa dea si ei examen si acolo se va vedea
asa mor ca niste dobitoci si cel mai rau ca omoara si alti oameni nevinovati.
Insa, raman la convingerea mea ca daca sunt niste reguli, in general, nu sunt deloc cretine (cu mici exceptii) si probabil au trebuit multi morti si multe accidente pana s-a ajuns la o cauza si pana la a se impune o regula. Asa ca, de ce sa repetam greselile altora.
Sofez de multi ani si sper ca o voi mai face multa vreme de acum incolo, pentru ca imi place ... mult de tot.
NE TREBUIE DOAR BUN SIMT SI RESPONSABILITATE MULTA.
Bunul simt ar trebui sa ne spuna cand punem frana si cand putem accelera peste limita legala de viteza. Sa ni le dea Dumnezeu pe amandoua.
Periculosi sunt pustii teribilisti, indiferent de masina pe care o au.
La care se dauga motivele care dau gata si pe ceilalti: infrastructura proasta, lipsa de bun simt, neadaptare la conditiile meteo si/sau de trafic (trafic dificil).
Ce putem face?
Ganditi-va ca sunt si incepatori care citesc comentariile si poate au capacitatea sa invete ceva de aici.
Poate si noi ceilalti putem invata cate ceva ;)
Conduceti prudent! Viteza ucide!
Urgent aceeasi lege si Romania, sa nu stam nepasatori in fatza teribilismului infantil care nu merita autopedepsit cu moartea......
Desigur, exista multi imbecili pe care ii denumiti ingaduitor teribilisti, care fac accidente nu pentru ca merg cu viteza prea mare pentru drumul pe care merg ci pentru ca habar nu au ce fac, insa, aveti putin respect pentru cei care stiu sa conduca foarte bine, sunt atenti in trafic si care, chiar daca merg cu viteza mare, de multe ori va protejeaza ei pe voi pentru ca va vad ca faceti prostii si se opresc sau va ocolesc inainte de a avea voi timp sa miscati tocmai datorita vitezei.
REFERITOR LA MASINILE PUTERNICE, dragi copii fara minte, cu cat masina este mai puternica este si mai performanta, adica mai sigura, aderenta mai buna prin anvelope mult mai late decat Symbol-ul sau Logan-ul vostru, cu sisteme de franare foarte evoluate, cu sisteme electronice de corectare a traiectoriei si antiderapaj mai destepte decat computerul vostru de gaming de acasa asa ca nu mai huliti, si nu mai fiti invidiosi, puneti mana, munciti si luati-va si voi si veti constata atunci in ce cazan va deplasati acum. Si da, intr-o asemenea masina esti mai in siguranta la 200 km/h decat in coaja voastra la 60km/h!
PROSTIA UCIDE, NU VITEZA! Adevarate vorbe spuse de Bolovan. ORICE PERICOL SE VEDE DACA AI OCHII IN PATRU SI PRIVIREA SI MINTEA PE STRADA, UNDE TREBUIE SA FIE, poate sa fie groapa, un prost ce vine din contrasens, un meteorit, o baba, chiar si un ozn. Nici macar alcoolul nu este la fel de periculos ca prostia, multi conduc mult mai prudent si mai incet cand au baut ceva, tocmai ca sa nu fie acuzati pentru 2 pahare de vin cand un gascan ca voi intra in ei fiindca militianul imbecil il va scoate vinovat doar pentru ca a baut. Insa daca te sui mort de beat, deja nu mai e alcoolul de vina ci tot imbecilitatea ta.
LEGAT DE AMERICANII "PROSTI" CARE AU FACUT STUDIUL: majoritatea oamenilor de stiinta din State sunt creiere importate, pot fi chiar romanasi de-ai nostri, iar marea majoritate sunt germani si japonezi, asa ca nu va mai dati voi cu parerea aiurea, studiul este o certitudine stiintifica, chiar daca va convine sau nu. or fi prost americanii aia tip Billy Joe Bob din Texas, rednecks care fut vaca cu scaunul si nu vorbesc bine engleza, dar in nici un caz oamenii de stiinta din State ci dimpotriva, sunt cei mai tari pentru ca au cumparat cele mai bune creiere din toata lumea.
CONCLUZIE: ACCIDENTE EXISTA DEOARECE PERMISELE DE CONDUCERE SUNT ELIBERATE IN MOD GRESIT MULTOR PERSOANE CARE NU AR TREBUI SA CONDUCA VREODATA PENTRU CA NU AU SUFICIENTA PUTERE DE CONCENTRARE, NU AU REFLEXE SUFICIENT DE RAPIDE SA FIE COMPATIBILE CU SITUATIILE LIMITA CE APAR INEVITABIL IN ORICE CONDITII DE TRAFIC SI CARE PUR SI SIMPLU NU SUNT FACUTI SA FIE SOFERI !!!!!!!!!
ASA CUM NU TOTI SUNTEM SCHIORI, PATINATORI SAU DANSATORI PROFESIONISTI, UNII OAMENI PUR SI SIMPLU NU AR TREBUI SA CONDUCA PENTRU CA REPREZINTA UN PERICOL PENTRU EI SI PENTRU CEI DIN JURUL LOR, VEDETI CAZUL DOBITOACEI CU AUDI CARE A UCIS FETITA ACEEA PE TRECEREA DE PIETONI. SUNT SIGUR CA VACA AIA IMPUTITA NU A MERS IN VIATA EI CU VITEZA DAR A FOST MAI LETALA DECAT 99% DINTRE CEI CARE IUBESC CONDUSUL SI CARE FAC DIN VITEZA ARTA SI PRECIZIE, CA SUBSEMNATUL!
Cunoasteti legea? PRINCIPALA CAUZA A ACCIDENTELOR ESTE VITEZA EXCESIVA! (eu as adauga si TAXIMETRISTII)
Ca si incepatorul face ce vede si el ca na daca nu ar mai fi jmecheri aduci s-ar mai diminua din accidente.
Ce este adevarat este ca, carnetul se obtine mult prea usor si ar trebui facuta o triere mai adevarata dar traim in Romania si ne-am invatat.
Citeam pe aici ca isi cumpara masini cu electronica , ca nu mai merg cu Dacia unde nu era nimic de siguranta ,pai am curaj sa fac pariu ca erau mult mai multe accidente pana acum decat sunt.Plus ca aici mai sunt de vina si parinti care le cumpara nu stiu ce masina ca si-a luat baietelu/fetita carnet si acestia citesc ei pe net cum sa faca controlaje derapate sau cine stie ce si se suie in masina si isi inchid toate sistemele electorinice de siguranta ca na daca ai TSC nu poti pleca cu scartait de roti si nu mai esti cool ...
1. Soferii mai vechi de 5 ani poate au avut posibilitatea sa mai invarta masina cu mama cu tata etc, iar sarcina instructorului a fost mai usoara si anume doar sa-i creeze o educatie rutiera. Cei mai recenti din diverse motive nu prea au avut aceasta sansa asa ca instructorul s-a chinuit 20 de ore sa-l invete sa dea din pedale iar ultimile 10 ore nu cred ca i-au fost suficiente pentru a-i crea educatie rutiera. Problema este ca dupa cele 30 de ore de conducere cursantul pregatit sau nu, vrea musai la examen. Daca-i spui ca nu e pregatit zice ca esti excroc si vrei sa-l jecmanesti.
2. De cele mai multe ori Cursantii nu vin la orele de pregatire teoretica invocand diverse motive, acasa nu prea invata pentru ca regulamentul are o exprimare foarte anosta si de multe ori de neinteles pentru omul de rand, de unde si slaba pregatire teoretica.
3. Ideea ca totul se obtine prin trafic de influenta si coruptie vine din insasi bravul nostru invatamant obligatoriu, de unde fiecare elev a invatat ca pentru a razbate fara prea mult efort trebuie sa te dai bine pe langa omul potrivit si bineanteles sa dai spaga necesara.Asa ca omul vine la scoala de soferi cu o idee simpla " Frate eu ti-am dat banu' ,am facut orele, tu imi dai dosarul, vad eu ce fac mai departe !!"..... De aici totul ramane la dispozitia examinatorului.
E adevarat -noi suntem fomisti ,si pe masura ce unii sunt mai sus sunt si mai fomisti,dar hai sa incercam sa rupem cercul vicios.
Am avut exemple multiple-absolviri de facultati si institutii superioare de invatamant doar pe PCR(pile-cunostinte -relatii),examene -si nu numai auto luate tot cu bani(nu este ceva general),angajari pe diferite posturi numai dupa ce persoana respectiva era testata fizic(se prostitua )de catre un sef mai mare sau mai mic.
Ce denota asta?Lipsuri-de educatie in primul rand,de cultura, de interes,de respect.Nu e normal sa afisezi nudism si sa exaltezi situatii implicite acestuia dar cultura in domeniu sa fie zero....avem cele mai tinere mamici intr-un procentaj masiv....iar rezultatul cresetoriei si ajutoarele ce pleaca in aceasta parte ca sa sustina acel n-am stiut,n-a avut cine sa ma invete, sunt enorme.Nu e normal sa predai zeci de formule la fizica si chimie si sa nu faci o legatura cu lumea reala(desi prima pagina a manualului de fizica spune raspicat:fizica=stiinta studiului fenomenelor naturale).Nu e normal sa acorzi o diploma de inginer si sa trimiti in societate un om care habar n-are cu ce se mananca respectiva meserie.Nu e normal ca sa nu inveti la scoala de soferi situatiile de prevenire,sa nu exersezi tehnici si mai ales sa nu stii regulamentul cand iesi pe strada cu masina-personal,instructorul mi-a dat voie sa conduc in oras numai dupa ce am stiut integral decretul.Acu facem doar teste...decretul e ceva indepartat...
Toate acestea denota o lipsa acuta de implicare,de respect profesional.
SARBTORI FERICITE !SI .... GANDITI INAINTE SA ACTIONATI!
Parerea mea este ca nu se pot invinui doar instructorii...sigur, si eu am facut scoala acum 3 ani si deja era alta decat cea facuta de fratele meu in urma cu 10 ani...dar principalii vinovati sunt organele de ordine, cei care fac legile si regulile, si dau permise pe motive de genu 100euro,fuste mini,decolteu la vedere, fiul cunostintei etc.daca nu s-ar da asa usor permisele, atunci si instructorii ar fi obligati sa instruiasca ca lumea...dar daca se poate si asa...cu doua parcari laterale facute in 3 luni, si gata, iei carnetu....de ce sa se straduiasca?!o alta problema sunt parintii, inconstienti, si (ma scuzati) dar chiar idioti de multe ori(zic asta ptr ca nu odata era sa se bage un mine cate un idiot care depasea pe linia dubla cu super BMW 318-ul din 1990 si alte faze) care le iau si le dau pe mana la idiotii de copii masina, fara nici macar sa stie cum conduce.ar trebui si la noi, ca de ex in ungaria sau germania, primul an sa n-ai voie sa conduci fara parinte langa tine...va zic asta din experienta, am prieteni care cand e mami sau tati in masina, conduc cu 40 unde limita e 50...si cand sunt singuri cu 80-100 in localitate...dar parintilor nu le pasa, si dup-aia plang ca nu stiu cum s-a putut intampla(imi vine in minte o stire, din iasi de acu cateva luni, cand un idiot s-a izbit in localitate cu 120 de un stalp, si tatal plangea ca nu stia cum s-a putut intampla....pai nu el i-a dat masina?!s-a intrebat vreodata cum conduce fi-su?!)off-off....nepasarea asta de la noi....va salut pe toti, sa aveti parte numai de bine de sarbatori, si sa nici nu mai auzim de accidente.
pt 50 KW ~ 68 CP, ajungi lejer la 160 chiar si 170... ashea ca stai u linishtit...sau facut in italia ashea de fatzada..ca sa vada lumea..ca e o tara civilizata..
Eu la 50 CP Matiz...ma duc lejer peste 140 KM/h.. ashea ca ...nu te lua dp toata lumea..ci dp fapte...si realitatzi
In infiintarii AVAC sotii Galavan au ramas fara casa datorita grutatilor materiale survenite in urma accidentului astfel cu incredere au apelat la 'buna vointa' d-lui Nedelescu pentu ca sediul AVAC sa aibe ca sediu adresa de domiciliu a acestuia.D-l Nedelescu a acceptat propunerea mai ales ca acesta avea in acel moment un proces civil prin care solicita despagubiri materiale de cateva sute de mii de dolari in urma unui accident petrecut cu peste 10 ani in urma in accident fiind implicata masina ambasadei SUA la Bucuresti in masina afandu-se Ambasadorul Roger Kirk. Infiintarea AVAC-ului si calitatea de Presedinte dadea bine ca imagine in proces.Vazand ca infiintarea asociatie si si actul ofical emis de AVAC nu au avut nici un efect in actul de justitie si a unor disensiuni aparute intre cei 4 membrii fondatori Nedelescu Marian a vrut sa desfiinteze asociatia dandu-i afara din locuinta sa pe cei doi care au ramas fara casa aruncandu-le mobila afara in plina iarna.A urmat in scurt timp excluderea nestutara avand calitatea de fondator a sotului Corneliei Galavan care culmea nu fusese inclusa printre fondatori cu toate piciorul ei cu laba piciorului pisata marunt si zecile de articole aparute in mass-media stateau la baza AVAC ! Cunosc oare cei cativa membri ai asociatiei cosmarul Corneliei Galavan care intre spitale si instante judecatoresti a luat contact cu zeci de tragedii umane provocate de accidentul de circulatie dar mai ales de coruptia si abuzurile comise in actul de justitie? Stiu oare acestia ca aceasta a organizat pentru prima data in
Romania actiuni publice de protest in fata institutiilor abilitate ?
Stiu oare membrii asociatiei ca pentru prima data in fustitia romaneasca victimaunui accident rutier a adus in fata instantei de judecata pe langa autorul tragediei si expertul judiciar care a intocmit o expertiza tehnica auto falsa ascunsa de politie si procuratura ? Toate acestea au fost puse la baza infiintarii acestei asociatii care avea ca scop principal ajutorarea victimelor si a urmasilor celor decedati celellte actiuni legate de reducerea accidentelor rutiere fiind secundare in parteneriate si colaborari care sa nu duca la compromisuri.Astfel Dl. Nedelescu Marian in calitate de propietar al sediului AVAC si fondator ca si ceilalti 3 membri a ramas presedinte pe viata avand in vedre ca nu poate deveni presedinte o alta pesoana decat daca sediul se muta la alta adresa.Din modul in care a condus Nedelescu Marian rezulta numarul redus de membrii ai asociatiei in raport cu zecile de mii de victime rezultate din pacate in fiecare an, asociatia fiind nesemnificativa. Numarul redus este datorat si parteneriatelor si colaborarilor si coalitiilor de 'imagine pe sticla' care au dus la anumite compromisuri.Asociatia care ca denumire venita din partea 'societatii civile'face impresie de implicare civica profunda si reala are proiecte sustinute pe politia rutiera stiindu-se ca multe victime ale accidentelor de circulatie aduce critici severe in vederea solutionarilor tragediilor rutiere. Mai mult AVAC este coordonata cadrul unei coalitii tot de un reprezentant de marca al politiei rutiere, Virgil Vochina care datorita functiei pe care a avut-o foloseste relatiile profesionale acunulate cum a fost aducerea de studenti ai Academiei de Politie 'A I CUZA' pentru a umple o sala in care nu era nici o victima a genocidului rutier. Tot impreuna cu acesta si inca doua miniasociatii au premit ziaristi la clubul ... Ministerului Internelor si Reformei Administrative unde Vochina a fost purtator de cuvant. Aceasta coalitie condusa de Virgil Vochina in loc sa se ocupe de sprijinul victimelor se ocupa de probleme de infrastructura pe la Ministerul Transporturilor unde este invocata coruptia si abuzurile in acordarea de contracte si licitatii frauduloase si unde tacerea e 'scumpa'.Din aceasta cauza miniasociatia prin minipresedintele ei pentru 'imagine civica europeana' a fost invitata sa semneze Cartea Europeana a Sigurantei Rutiere impreuna cu Ludovic Orban Ministrul Transporturilor pentu 'imagine si impact mediatic' si atat.Rusine minipresedinte Nedelescu Marian, rusine miniasociatie a.v.ac.Rusine minipartenerilor aceste miniasociatii care isi dispretuiec 'mama' morala si spirituala pentru ca asa cum sustin mai multi ziaristi daca Cornelia Galavan nu era nici Asociatia Victimelor Accidentelor de Circulatie nu exista iar Nedelescu Marian nu era Presedinte care atunci can semneaza in numele AVAC-lui sa simta intre degete oasele strivite marunt a celei ce a dat viata acestei asociatii.
Cornelia Galavan si cu sotul sau doreste sa participe la o adunare generala a asociatiei pentru a face cunoscuta aceasta anomalie care nu se poate intampla decat in Romania.Nu aveti remuscari d-le mini Nedelescu Marian ? Dar dv-stra Dl-e Georgescu Dragos cum a-ti putut fi partas la o asemenea nedreptate ? Ce ar fi zis sotia daca mai traia ?
Mica asociatie MARE RUSINE !
Important e sa respectam cu totii legile de circulatie...ca tu degeaba esti as...daca e cel din fata ta prost...nu?oricat vrei sa eviti...daca ala e prost..n-ai cei face...te accidentezi...
(unii dintre ei, dar o mare parte). Pai sa mergi cu elevul pe banda doi-trei la ore de varf pe cele mai aglomerate bulevarde si sa nu-ti dai seama ca instructor cat de idiot poti sa fi mi se pare a fi culmea incopetentei. S-a intrebat vreun politian ce soferi ies din mana acelui instructor care cum am spus la ore de maxima circulatie invata elevul pornirea de pe loc la semafor si prinzi de 2-3-4 ori acelasi semafor 9 si sa fii calm la volan)?
Raspuns : Sigur nu, spaga sa traiasca, sa traim si noi cum a spus Basescu- BINE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pt mare parte din incepatorii "aia"-> prost sa fii, noroc ca esti. te`a fatat ma-ta in bemve? ai 18 ani si`ti iei permis avand orgasm numa la gandu` "blanaaaaaa" ? pai stai asa frate, ca aici se intampla lucrurile pe bune, nu mai merge butonu de reset din nefese.. iar daca cumva, ca printr`o minune "le faci pe toate" si scapi fara vr`un accident ani de zile.. crezi ca esti o minune, un adevarat schumacher nedescoperit? mai asteapta un pic.. :))
principalu "dusman" e nu viteza, ci prostia, cum bine a zis.. ^ colegu. poti fi in logan, in bwm, in orice, ii dai unde/daca POTI, in siguranta, fara riscuri, conform experientei acumulate.. chiar si atunci exista unele variabile pe care nu le controlezi direct.. si trebuie sa te astepti la ce e mai rau.(ex.. ai 150. o roata pe fata face explozie.. ce faci daca n`ai spatiu de manevra?) sunt drumurile noastre intr`o asa stare.. de ma apuca chefu de stat acasa si scris romane..
folositi oglinzile, si voi pizdeloor.. da, cu voi vorbeam, alea nu se folosesc la rujat si admirat freza de bambu'.. of course, mai sunt si exceptii.. :)
bafta la toata lumea, atentie la oglinzi/dupa coltz/la 100m in fatza, geamu intredeschis sa auziti "lumea inconjuratoare" muzica incet.. SEMNALIZATI.. asigurati-va.. si.. lasati`o moale cu linia de tramvai, E BANDA LEGALA, acolo unde e linie intrerupta, nu trebuie decat sa acorzi prioritate tramvaiului, DACA vine, nu ?
Cat despre incepatori sau experimentati...un incepator mai avea putin si murea cand i-a "rasarit" in fata pe contrasens unul d'asta cu carnet din 1900 toamna. Sunt cazuri si cazuri, insa un lucru e sigur : viteza, neatentia, teribilismul si anturajul ucide!
ai dreptate cu examenul... dar nu sa te intrebe de cati metri trebuie sa fie lantul de la vaca :)) (pt testul scris)
eu am permisul de un an jumate... nu ma consider teribilist... eram dezastru total cand conduceam masina altora.... dupa ce am reusit sa imi fac un imprumut pt o masina noua... d atunci m-am schimbat... mult mai atent etc...
Nu conteaza ca ai experienta d 1 an sau 10 ani in condus... unde e aglomeratie... si unu cu 10 ani experienta poate sa te trosneasca din vina lui... de cand am inceput sa umblu fara frica prin aglomeratii... am vazut ca poti sa fii foarte "batran" in ale condusului ca din disperare ca sa scapi mai repede din ingramadeala faci orice... si din acest motiv risti sa faci cioca...
in 6 luni de cand am masina... am dat de multi idioti in trafic... iar din acest motiv nu cred ca experienta e mai importanta decat atentia...
Pentru incepatori.
1. prima voastra masina (pentru 10 000 km cel putin) tre sa aiba aceleasi caracteristici cu cea pe care ati facut scoala.
nu prea am vazut masini cu tractiune pe spate folosite ca masini de scoala, iar instructorii nu prea au experientsa necesara sa va invete cum se foloseste asemenea masina.
daca sunteti niste copilasi "de bani gata" si vreti sa impresionati cu masina voastra super tare, luati-va o masina super-scumpa dar cu tractiune pe fata sau integrala. platiti mai mult, dar nu cu viatsa.
2. daca aveti prieteni care va imping sa "o calcati", voi mergeti sportiv dar nu peste limitele competentei voastre.
Cand in loc sa faceti ce va spune tovarasu din dreapta o lasati mai moale, se pot intampla 2 lucruri: aveti prieteni deschisi la minte carora le veti castiga respectul sau aveti prieteni imbecili care va imping la moarte si atunci tre sa decideti voi daca vreti sa muriti acum cu ei in masina sau multi ani mai tarziu.
Daca sunteti toti din acelasi aluat (adica niste teribilisti imbecili), mi-e mila de zidu sau copacu in care o sa muriti infipti si de parintii care au avut timp sa faca bani si sa va cumpere masina dar nu sa va educe. Sper sa muriti doar voi si sa nu luati cu voi si alti oameni nevinovati.
3. aveti de condus o masina de 1-2 tone. in oras, in fiecare minut puteti sa faceti o greseala care sa va bage la puscarie. In afara orasului in fiecare secunda puteti sa faceti o greseala care sa va bage in mormant. De ce nu sunt toti soferii la puscarie sau in mormant? pentru ca sunt atenti, respecta regulile (majoritatea regulilor) si nu considera ca regulamentul si legea sunt pentru prosti.
Explicatii:
masina cu tractiune pe spate se conduce altfel. reactioneaza altfel la comenzi, iar voi nu aveti experienta necesara sa o stapaniti. Pe vreme de ploaie majoritatea accidentelor sunt facute cu BMW tocmai din cauza asta. Daca ii spui unei inteligente care a ajuns mare in firma ca nu e cazu sa isi ia BMW ca are tractiune pe spate, o sa te intrebe senina: ce e aia? Si nu mai are nimeni timp sa ii raspunda. Si ...Casco sa traiasca.
Cand vad SUV-uri, si Audi TT cu lamaie in geam ma ia ameteala. inteleg ca aveti un purcoi de bani si muriti de nerabdare sa aratati asta, dar in loc sa muriti de nerabdare, de ce omorati de nerabdare?
Gata. am intrat si eu in randul celor care se dau destepti si comenteaza anonim stiind clar ca n-o sa ii citeasca nimeni ineptiile. Las ca-i bine asa rau. De ce sa fiu tocmai eu mai presus ca altii?