Socotelile se strică pentru Maserati: Ținta de vânzări scade la 50.000 de mașini pe an, iar Alfieri este amânat

de Bogdan Mirică
Vineri, 11.03.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Maserati privește cu grijă către evoluția vânzărilor sale până la finalul acestui deceniu, chiar dacă abia a lansat SUV-ul Levante, mașina care ar trebui să impulsioneze cifrele Tridentului.

Atunci când Sergio Marchionne fixa ținte îndrăznețe pentru Maserati, toți l-au crezut nebun. A urmat apoi o perioadă în care brandul italian a renăscut și a reușit să se bucure de un succes răsunător pe piața din China cu modelele Ghibli și Quattroporte. Acum, odată cu lansarea noului Levante la Geneva, premizele sunt și mai bune.

Cu toate acestea, italienii par să nu mai fie așa optimiști când privesc în viitor. Planul inițial, făcut pe cinci ani, preconiza vânzări de 75.000 de unități pe an în 2018. Se pare că el a fost destul de ambițios și nu a ținut cont de schimbările de direcție care pot apărea. Motiv pentru care asistăm acum la o revizuire a planului de vânzări.

Harald Wester, președintele global Maserati, a anunțat că ținta de vânzări pentru finalul acestui deceniu este de 50.000 de unități, adică cu 25.000 de mașini mai mică. Asta și pentru că planificarea inițială a modelelor a fost schimbată pe parcurs.

Esential 75.000 de mașini estimau italienii că vor vinde în 2018.
50.000 de mașini este noua țintă de vânzări pentru 2018.
Potrivit lui Wester, Maserati se va concentra asupra lansării unui înlocuitor pentru actualul GranTurismo, modelul fiind pe piață din 2007, adică de aproximativ nouă ani.
Odată cu înlocuitorul acestuia va apărea un urmaș și pentru varianta GranCabrio. În aceste condiții, rămâne prea puțin timp pentru lansarea noului Alfieri, un model care ar fi urmat să se bată cu Porsche 911 și care a fost botezat după fondatorul brandului, Alfiero Maserati.

Anticipat deja de un concept prezentat la Geneva în 2014, Alfieri ar fi trebuit să fie declinat în versiune de serie până la finalul lui 2018. Data de lansare se va amâna pentru finalul acestui deceniu.

Întrebat despre soarta viitorului Alfieri, Giulio Pastore, președintele european Maserati, a declarat destul de vehement că ”nu poate comenta și nu poate intra în detalii despre Alfieri”. Semn că mai avem de așteptat. Mai ales acum când Marchionne a anunțat că resursele FCA se vor concentra pe dezvoltarea unor SUV-uri și modele pick-up în gama Jeep.

Comentarii (4)

  • Cand zicea Marchione ca vor sa scada productia Maserati pt "exclusivitate" si eu ziceam ca e o MINCIUNA, ca SUNT NEVOITI FIINDCA NU SE CUMPARA, unii nu m-au crezut
    12 4
  • Scuzati-mi greselile gramaticale, dar nu sunt roman, sunt aroman.
    4 21
  • @ioi aromanii sunt tot romani. Ati plecat candva inspre Grecia si zonele din jur si v-ati intors cu alte obiceiuri si o limba romana modificata.

    Cel mai aiurea e cand cineva va zice machidoni. E stupid. E ca si cum ii zici unui sas din Transilvania ca e roman.
    6 2
  • @ioi fals de la 18:16

    Ce greseli gramaticale am facut? Lumineaza-ma !!!

    @Andy
    E cineva frustrat, care din cauza unor discutii contradictorii la alte articole ,foloseste numele altora si scrie comentarii in numele lor... presupun ca Madalescu.

    A se vedea articolul cu Mercedes E, in care cineva isi bate joc de utilizatorul "roco"
    9 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru