Polițele RCA vor suferi o majorare a tarifelor din 2016, anunță specialiștii societăților de asigurări. Potrivit Digi24, tarifele RCA vor crește din cauza noilor standarde europene din domeniu, care obligă la majorarea capitalului firmelor de asigurări, dar și din cauza falimentului Astra. Creșterea tarifelor RCA în 2016 este estimată la 15%, iar reprezentanții companiilor de asigurări estimează că va fi făcută în două sau chiar trei etape. Situația apare după ce tarifele RCA au crescut deja la scurtă vreme după falimentul societății Astra.
Noile reglementări europene în domeniul RCA vor duce la o reducere a fraudelor în acest domeniu. Din păcate, nu vorbim despre o reducere a fraudelor pe partea de despăgubiri, ci despre fraudele comise la momentul înregistrării mincinoase a datelor tehnice ale vehiculelor asigurate. Eliminarea fraudelor la acest capitol va fi făcută prin acordarea accesului asiguratorilor la baza de date RAR, prin care vor putea avea acces la capacitatea cilindrică și la masa maximă totală autorizată a unui vehicul, fără ca brokerul să se bazeze pe declarația clientului.
Schimbări la RCA în 2015: comisionul de intermediere va fi menţionat obligatoriu pe poliţă
Majorarea tarifelor RCA din 2016 vine după mai mulți ani de creșteri consecutive a tarifelor asigurărilor de acest tip. Singura excepție în lungul șir de creșteri a venit în februarie 2015, când mai multe companii de asigurare și-au revizuit tarifele pentru anumite categorii de asigurați, cum ar fi șoferii tineri, cărora li se aplicau tarife semnificativ mai mari decât în cazul altori categorii de șoferi. Reprezentanții societăților de asigurări acuză la rândul lor cote ridicate ale despăgubirilor, care nu sunt acoperite de cuantumul încasărilor polițelor RCA, de unde și necesitatea majorării tarifelor pe această categorie.Autoritatea de Supraveghere Financiară: "Tarifele RCA vor creşte, în medie, cu 3% în 2015"
Via Digi24
Ăsta e jaf pe față. O să ajungem să nu ne mai permitem mașini.
Adică, unul peste 30 ani care are poate doar 1 an de experiență plătește de câteva ori mai puțin ca mine, iar eu, la 25 ani cu 7 ani experiență conducând 15-20.000 km pe an și fără incidente din vina mea sunt jecmănit.
De acord ca s-au marit prea mult. In cazul unor societati de asigurare chiar s-au dublat de la an la an ceea ce nu e tocmai normal. Oricum fata de ce e afara sunt inca foarte ieftine si probabil ca vor mai creste pe viitor...
Mizeria asta de RCA creşte măgăreşte pentru că fostul P$D-ist Negriţoiu şi alţi corupţi din ASF au doar şpăgi în cap, de asiguraţi nu le pasă.
În condiţiile astea mă simt pur şi simplu împins către un număr cu BG.
Mai lipseşte un impozit exagerat, pe care Moliceanu l-ar pune mâine dac-ar putea pentru prietenii cu reprezentanţe, şi ne facem naibii bulgari toţi.
Că de proteste văd că ne arde doar pe net.
Pentru companii ar trebui sa fie cel putin 5000ron pe an rca. Acuma toate secretarele au masina de servici.
Sa va explic cum sta treaba: cumpar in 2011 masina si o asigur pentru suma de 1600 Euro ce cuprinde RCA + FullCasco. Dupa care an de an asigurarea RCA creste si cea Casco ramane aproape la fel, desi valoarea masinii scade si ajunge acum la jumatate dupa 4 ani. I-am intrebat pe cei de la asigurari: "Cum explicati faptul ca desi nu am produs niciun accident si nu am folosit Casco pe parcursul celor 4 ani, iar valoarea masinii a scazut constant, asigurarea creste in loc sa scada, considerandu-se si cei 7-8 ani de Bonus-malus ?". Raspunsul lo: "desi dumneavoastra nu produceti accidente, altii produc chiar si 2-3 accidente pe an si trebuie sa acoperim daunele lor". Deci noi toti platim si pentru toti cei cararora nu le pasa de cate accidente fac.
Intr-o alta tara civilizata, in baza celor 8 ani de bonus malus se primeste 77% reducere la asigurare.
Cam asa stau treburile cu RCA si Casco in Romania in 2015: pentru o masina evaluata la 20.000 Euro platesti vreo 1500 Euro asigurari, iar pentru o masina evaluata la 65.000 Euro intr-o tara din vestul Europei platesti doar 1200 Euro RCA+Full Casco.
de ce nu se recupereaza banii de la fraudatori cat mai batjocoriti poporul asta?
Cum va explicati ca cele mai serioase companii de asigurari, adica alea care cand te duci cu RCA-ul si constatul amiabil semnat, chiar te despagubesc, fara sa-ti impuna o panarama de service, au cele mai mari tarife? De ce aproape nimeni nu-si face asigurare RCA la Generali, la Tiriac sau la Groupama????
In Germania RCA este de 4-5 ori mai mare decat in Romania! Bine inteles la aceasta afirmatie mi se va replica cu celebra "Bine , dar ce salarii au nemtii?!!!"" Si ce relevanta are? Capota de Passat e la fel de scumpa in Germania ca si in Romania. Efortul pentru asigurator e acelasi.
O sa inceteze si chestia asta cu asigurarea parintilor, atunci cand in contracte vor fi introduse clauze conform carora asigurarea nu opereaza daca se constata ca soferul are sub varsta celui care a incheiat polita, fara costuri suplimentare.
Pana atunci ne facem asigurari de doi lei pentru ca nu ne intereseaza soarta aluia pe care-l lovim atunci cand ii dam polita. Insa, in momentul in care suntem loviti si ni se pune sub nas o polita emisa de un asigurator de doi lei care refuza sa ne plateasca despagubirea, ne revoltam si dam vina pe stat.
dan_grc
Sunt 100% de aceeasi parere cu tine. Pretul politei ar trebui sa fie bazat exclusiv pe calitatea soferului si bonitatea acestuia ar trebui sa fie pastrata indiferent cate masini isi cumpara.
A exercita un control, nu inseamna a putea stabili un pret minimal sai maximal pentru un anumit produs. ASF nu are nicio atributie in acest sens. Repet, sa ne fereasca Cerul sa platim asigurari ca in Germania!
Da frate, io-s mai prost. Prefer sa am masina inmatriculata pe numele meu in Romania. Chestie de gust, ce sa faci? Ti-e ciuda?
Intr-o lume civilizata, abia atunci cand ai un salariu suficient de mare, incat sa iti poti permite sa intretii o masina cum trebuie (si aici vorbesc de: revizii, anvelope, accesorii, piese de schimb, consumabile, toate de calitate, fara sa fii surprins de preturi), sa platesti benzina (care e totusi, scumpa, nu contest) si niste asigurari de calitate (fara sa stai sa te chibzuiesti sau sa mori de foame, ca sa le poti plati), abia atunci cumperi o masina noua. Pana atunci folosesti RATB-ul. Scenariul perfect pentru Germania.
In RO, e cu totul diferit, fiecare om isi cumpara o masina SH (ca nu ii da la firma), dupa ce face foamea un an sau mai multi, plateste cea mai ieftina benzina (si ia painea copilului de la gura, apoi se plange ca ii pica motorul), asigurari ieftine (in cel mai bun caz), piese de schimb din Obor si bineinteles ca se vaita ca toti cer bani mai multi, si ramane si fara masina. Pur si simplu, masina o fi o necesitate, dar consuma multi bani, iar daca nu ii ai, mai bine nu ii investesti.
Si cine sa "investeasca" in RATB, ca sa poti sa ai transport la fiecare 5 minute si conditii de calitate europeana, cand banii se fura si oricum nu ajung unde trebuie.
Total de acord cu tine. Din pacate mentalitatea romanilor e tributara perioadei de dinaintea lui '89, cand, a avea masina mica reprezenta dovada suprema a bunastrarii, Realitatea cruda este aceea ca un procent important dintre proprietarii de masini de la noi, nu-si permit acest bun de larg consum. De aici miile de rable care au invadat Romania, de aici masinile cu numar de Bulgaria care fac accidente si sunt greu de identificat, de aici masinile scumpe pentru care proprietarii cumpara cauciucuir sh, de aici marile orase aglomerate si poluate.
Dragilor, toti copiati aceeasi stire si mai bagati ceva de la voi, asa, doar sa fie o "noutate".
"...RAR, prin care vor putea avea acces la capacitatea cilindrică și la masa maximă totală autorizată a unui vehicul, fără ca brokerul să se bazeze pe declarația clientului."
1. Brokerul nu face calcul dupa declaratia clientului (Poate daca o faci online, desi nu este recomandat), face calcul dupa CIV/talon si carte de identitate a proprietarului + asigurarea RCA (Nu obligatoriu).
2. Toti au marit prima de asigurare la tinerii sub 30 ani, cu un procent mai mare in decembrie 2014 si jumatatea lui ianuarie 2015, apoi au mai scazut (Stirile de anul acesta, au fost si anul trecut, numai ca sa se ingramadeasca oile sa faca asigurari din decembrie sau cei ce nu aveau sa o faca anul acesta in caz ca vor avea nevoie anul viitor de ea. Doar pentru ca societatile de asigurare au de atins un prag, cred eu.)
3. Asa cum au obisnuit de cateva decenii sa ne minta si sa dea legi in favoarea celor care detin monopol, si asigurarile obligatorii sunt facute in asa fel incat sa stoarca cat mai multi bani din buzunarele romanilor, si anume: implementarea sistemului de bonus/malus (Ok, nici o problema pana aici), dar ce au facut ei, indiferent de bonusul pe care il ai pe asigurare, reducerea este de maxim 10% din valoarea politei reinnoite cu conditia ca asigurarile sa nu se mareasca.
-Ce am observat eu pana aici?
Ca intre B1 si B6 se tine cont de majorare orice ar fi, deci politele in proportie de 90% la fiecare reinnoire se maresc, dupa pragul B6 asigurarile raman la fel, se maresc cu un procent de pana la 4% si scad cu pana la 10%, dar niciodata nu vor scade cu peste 10%, desi tu nu ai avut evenimet de 20 de ani de cand ai permis). iar atunci cand ai eveniment polita RCA sa se mareasca cu peste 40% cu pana la 100% sau chiar mai mult ceea ce este bine. Acum intrebare:
-De ce la malus se poate marii asigurarea cu peste 100% si la bonus reducerea sa fie maxim 10% si cand sunt majorari sa tina cont doar la unele categorii de vehicule?
In concluzie asigurarile in vederea inmatricularii se vor majora cu siguranta, mai ales detinatorilor de vehicule cu capacitate de peste 1800/2000 cilindri.
La autoturisme cilindri influenteaza pretul, iar la autoutilitare masa maxima autorizata->cilindri->kw
fac RCA-ul la ei.