Soc la Porsche: presedintele Wiedeking a fost dat afara!

De Mircea Meșter
Publicat Joi, 23.07.2009
Wendelin Wideking, CEO-ul Porsche din 1992 pana astazi, a fost demis din cauza datoriilor pe care le-a acumulat compania in ultimul an. Acesta va primi despagubiri de 50 de milioane de euro.

Wendelin Wiedeking si Holger Haerter, presedintele Consiliului de Administratie Porsche, respectiv Directorul Financiar al companiei, au parasit in aceasta dimineata posturile pe care le ocupau in organigrama constructorului german. Cei doi au fost dati afara din cauza ambitiilor lor de a cumpara Volkswagen, lucru care a aruncat Porsche intr-o gaura a datoriilor care a urcat pana la 9 miliarde de euro.

Decizia sefilor Porsche este una discutabila, in conditiile in care Wiedeking a dus compania germana de la nivelul unei firme vecine cu falimentul la cel al celei mai profitabile companii auto din lume inainte de criza. Wiedeking se afla la conducerea companiei din 1992, fiind cel mai bine platit presedinte de companie privata in Germania.

Wendelin Wiedeking va primi compensatii de 50 de milioane de euro in urma concedierii, Harter urmand sa se aleaga cu alte 12.5 milioane de euro. Wiedeking a anuntat ca va dona jumatate din aceasta suma unui fond caritabil din Stuttgart.

In locul fostului sef al companiei a fost numit Michael Macht, seful Departamentului de Productie al Porsche, in timp ce Harter va fi inlocuit de Thomas Edig, care pana acum a ocupat postul de director al biroului de Resurse Umane.

Decizia Porsche de a-l concedia pe Wideking vine dupa o noapte intreaga de discutii la sediul din Stuttgart al companiei.

In aceeasi discutie, Consiliul de Administratie Porsche a hotarat sa accepte vanzarea unei parti a companiei catre seicii din Qatar, care si-au manifestat intentia de a cumpara actiuni Porsche in valoarea de 5 miliarde de euro. Aceasta decizie vine in conditiile in care Volkswagen Group a anuntat ca isi doreste sa creeze un grup auto care sa includa Porsche in lista marcilor componente, urmand ca Porsche sa primeasca 8 miliarde de euro in schimb. In cazul in care ambele tranzactii vor deveni realitate, suma primita de companie va reusi sa o scoata pe aceasta din criza profunda in care a intrat odata cu contractarea datoriilor anterioare.

via | AFP (inreg)

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru