Soarta designului italian sfârșește în mâinile indienilor: Pininfarina intră în familia Mahindra, acolo unde există și Ssangyong

de Bogdan Mirică
Luni, 14.12.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mahindra a anunțat finalizarea discuțiilor cu Pininfarina și declanșarea procesului de achiziție. Indienii vor plăti 168 de milioane de euro pentru compania italiană.

Nu iese foc fără fum, iar discuțiile privind salvarea Pininfarina de la faliment se pare că au fost cât se poate de solide. Conglomeratul indian Mahindra & Mahindra a anunțat astăzi că a ajuns la o înțelegere pentru preluarea companiei italiene de design Pininfarina.

Unul dintre carosierii legendari din Peninsulă, Pininfarina și-a pus amprenta pe o listă lungă de mașini, cele mai importante nume venind din curtea Maserati, Ferrari și Rolls Royce.

Indienii au plătit 168 de milioane de euro pentru Pininfarina și au subliniat încă o dată ambițiile lor globale, susținând că ”această achiziție va dezvolta și mai mult Grupul la nivel de design. Date fiind pretențiile clienților în materie de design, decizia ar urma să ne ajute mult în următorii ani, influențând pozitiv imaginea companiei”, a declarat Anand Mahindra, președintele grupului care îi poartă numele.

Esential 168 de milioane de euro va plăti Mahindra pentru achiziția Pininfarina.
Potrivit oficialilor, Mahindra a cumpărat 76% din acțiunile Pininfarina, plătind 25.3 milioane de euro.
Restul acțiunilor vor fi cumpărate la finalul acestei săptămâni cu aceeași valoare. Pe lângă această sumă, indienii vor investi alte 20 de milioane de euro și vor oferi creditorilor o garanție de 114.5 milioane de euro.

Preluarea se va finaliza la începutul lui 2016 și nu va afecta funcția lui Paolo Pininfarina, nepotul fondatorului, care va rămâne în continuare președinte.

Cumpărarea casei de design italiene se adaugă unui palmares din ce în ce mai bogat al conglomeratului indian. Acesta mai deține în prezent divizia moto a PSA Peugeot-Citroen și constructorul SsangYong.

via automotivenews (înreg.)

Comentarii (4)

  • e o rusine ce se intampla
    7 5
  • @155

    poti dezvolta?
    4 1
  • @155 Daca te gandesti la Jaguar si LR sau la Volvo...chiar nu e o rusine. Firmele respective nu mai erau competitive si erau in pragul falimentului. Acum sunt pe cai mari si au vanzari istorice, cum e cazul Volvo care nici in anii '50-70 nu a avut o perioada atat de buna, iar marele Ford nu reusise sa faca nimic in anii 2000 pana au vandut la chinezi...

    Noua romanilor ne place sa-i aratam cu degetul pe indieni si chinezi. Ca nu-s in stare de nimic, ca-s neseriosi etc. Hai sa nu mai fim farisei si sa ne vedem de saracia noastra si sa incercam sa iesim din ea schimband mentalitatile turco-greco-balcanice de care suntem atat de depandenti zilnic.
    8 1
  • AndreiRN
    India si China muncesc din greu si au bani pe cand Italieni trag matza de coada si tot isi fura palaria asa ca ........
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru