Smart a confirmat recent că lucrează la dezvoltarea unui SUV compact electric. Noul model va fi bazat pe o platformă a grupului Geely și va fi construit în China.
În primăvara lui 2019, constructorul chinez Geely a achiziționat 50% din marca Smart, care va produce exclusiv modele electrice începând din 2022.
Decizia a fost luată ca urmare a faptului că vânzările brandului erau în scădere puternică, iar Daimler nu avea interesul de a investi semnificativ în această marcă.
Potrivit informațiilor din presa britanică, care citează un oficial Smart, Mercedes și Geely vor prezenta conceptul SUV-ului electric de la Smart în cadrul Salonului Auto de la Munchen, care va avea loc în luna septembrie.
Noul model ar urma să aibă dimensiuni apropiate de Mini Countryman, un motor electric de circa 270 de cai putere și o autonomie de până la 500 de kilometri (în regim NEDC).
Via Autocar
Hai lasati hatereala ca in curand vor da clasa germanilor cu ce au preluat de la Volvo si Lotus.
https://www.daimler.com/investors/share/shareholder-structure/
Se observa ca Germanii, europenii si americanii detin 33.1%+27%+13.2% cam peste 73% din actiuni. Intradevar cel mai mare pachet compact de 9.7% a fost cumparat de Li Shufu, fondatorul Geely. Dar ca sa spui ca el e actionar majoritar e ori o dezinformare ori dovedesti ca esti analfabet functional si nu intelegi textele pe care le citesti.
Una e sa detii actiuni la o firma si alta e sa conduci tu acea firma. Deocamdata Daimler are conducatori germani iar Geely (care detine si Volvo) chinezi. Mare diferenta.
Ai inteles fratica? Deci, daca tu cumperi niste actiuni la Daimler nu inseamna ca Ferentariul detine Daimler, decat daca cumperi peste 50%.
Volvo ramane inca asa cum am stabilit. O chinezarie cu probleme de fiabilitate si soferi frustrati gata sa sara la gatul oricui nu e de acord ca marca lor nu e cea mai buna din univers. Punct.
Goana dupa bani rapizi, arunca in derizoriu anumite modele.
Aşadar, ai vrut să spui: “oricui nu e de acord că marca lor e cea mai bună din univers”.
Ar fi suficient să amintesc de perioada DaimlerChrysler. Nota bene: alianţa respectivă s-a format sub cupola civilizaţiei occidentale.
Acum însă, cu chinezii intraţi pe fir şi chiar participanţi la actul producţiei (incluzând faza de design, dar aspectul cel mai semnificativ se referă la platforma de Geely!), chiar dacă este vorba “doar” despre Smart, presimt că nu vor rezulta nişte minunăţii. Iar nemţii vor înghiţi în sec de dragul “vremurilor în schimbare”.
NOTĂ. Am făcut abstracţie de propulsia complet/pur electrică a maşinii în cauză.
Aşa că noi jubilăm degeaba, cum că au rămas şefi şi manageri germani în organigrama lui Daimler AG. Dar nu ne interesează dacă şi maşinile rămân germane?