Smart mdh, versiune economica pe benzina

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 08.08.2007
Smart va inaugura in aceasta toamna versiunea mdh, prevazuta cu un sistem de tip Stop&Go care scade consumul cu 13%.

Dupa ce acum ceva vreme au lansat pe piata un diesel supereconomic in seria "CO2 Champion" (3.3 litri/100 km si 88 grame CO2/km), Smart anunta astazi lansarea unei versiuni asemanatoare pe benzina care sa continue linia de motoare "cuminti". Aceasta se numeste "mhd" (micro hybrid drive), va fi comercializata incepand cu aceasta toamna si nu este, asa cum s-ar putea intelege din denumire, o versiune cu doua motoare, unul clasic si unul electric. Denumirea "hybrid" vine de fapt de la faptul ca smart-ul este dotat cu un sistem inteligent alternator/starter, care opreste automat functionarea motorului atunci cand, in trafic intens, masina este nevoita sa opreasca de foarte multe ori.

Modul de functionare este simplu. Masina recunoaste automat conditiile de trafic aglomerat si rulare in coloana (atunci cand viteza maxima nu depaseste 8 km/h) si opreste motorul cand soferul actioneaza frana (farurile, sistemul audio si climatizarea raman in functiune). Motorul revine in functiune atunci cand cel de la volan elibereaza pedala de frana si masina poate fi accelerata imediat. Pe bord exista insa un buton special care deconecteaza sistemul de la computerul de comanda, pentru ca manevrele foarte rapide din trafic sa nu fie impiedicate de eventuale opriri nedorite ale motorului.

Intreaga filosofie are un rezultat acceptabil din punctul de vedere al consumului, insa de abia vizibil in conditiile in care smart consuma oricum foarte putin (consumul scade de la de la 4.7 la 4.3 litri iar emisiile de la 112 g CO2 la 103 grame CO2/km).

Sistemul nu este nou, multi constructori cunoscuti ai lumii adoptand aceasta solutie economica pe modelele lor. cele mai cunoscute exemple sunt Citroen (C2 si C3 cu al lor "Start&Stop", BMW cu "Efficient Dynamic" si, evident, hibrizii Prius si Civic.

Nu se cunoaste inca pretul versiunii Smart mdh, dar se pare ca acesta va fi cu cel mult 500 de euro mai ridicat decat cel al versiunilor clasice pe benzina.

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru