Smart a prezentat noile generaţii ale modelelor Fortwo şi Forfour. Acestea folosesc aceeaşi platformă tehnică, dezvoltată în colaborare cu francezii de la Renault şi lansată deja pe noul Twingo şi se bucură de aceleaşi elemente estetice găsite la precedesorii lor, reintrepretate într-o versiune modernă. Legătura dintre noile modele de la Smart şi a treia generaţie a lui Renault Twingo este la nivel de platformă, motorizări şi alte elemente, totalizând 70% dintre componentele care formează vehiculul complet. Noul Fortwo este mai lat decât predecesorul său, deşi îşi păstrează lungimea, în timp ce noul Forfour este mai scurt decât predecesorul său. Ambele modele vor fi oferite atât în versiuni cu transmisie manuală cu cinci trepte, premieră pentru gama Smart, cât şi în versiuni cu transmisie automată cu două ambreiaje şi şase trepte, o altă premieră pentru marca deţinută de grupul Daimler.
Renault Twingo - noua generaţie vine cu motor şi propulsie spate
Smart va avea un nou logo odată cu lansarea modelelor Fortwo şi Forfour
Printre dotările de care se bucură noile generaţii ale modelelor Fortwo şi Forfour sunt cameră video pentru marşarier, senzori de parcare spate, lumini de zi cu LED-uri integrate în blocurile optice şi o serie de sisteme de siguranţă menite să le asigure cinci stele la testele EuroNCAP. La interior, remarcăm volanul cu trei spiţe redesenat, aeratoarele cu design interesant ale sistemului de climatizare, suporturile de pahar spate integrate în bancheta lui Smart Forfour şi ornamentele în culoarea caroseriei aplicate atât lui Fortwo, cât şi lui Forfour.
Smart Fortwo va avea un motor pe benzină produs de Dacia la Mioveni
MOTORIZĂRI
Gama de propulsoare oferită alături de noile Fortwo şi Forfour include două unităţi cu trei cilindri în linie. Unul dintre ele este un 1.0 benzină aspirat, de 71 CP şi 91 Nm, iar al doilea este un motor turbo de 0.9 litri, cunoscut deja sub numele de 0.9 TCe în nomenclatura Dacia-Renault, care livrează 90 CP şi 135 Nm. Ulterior, cei de la Smart vor oferi şi o motorizare entry-level, alimentată tot cu benzină, care va furniza doar 60 CP. Indiferent de motorul ales, clienţii pot comanda o transmisie manuală cu cinci trepte sau o transmisie cu două ambreiaje şi şase trepte, care distribuie puterea către roţile din spate.Şeful Daimler: "Noul Smart Forfour va aduce profit pentru prima oară în istoria mărcii"
Via Daimler
@vlad....uitandu-ma cu atentie la clip (dupa ce am citit observatia ta legata de schimbator) nu mi se pare ca levierul e chiar"gigantic". E cumva rezonabil, foarte la indemana, distanta volan-schimbator fiind chiar mica. Poate ca daca mai ridcau consola dintre scaune lasau impresia de joystick dar pana la urma de cate ori te uiti la schimbator sa ii vezi defectele? Plus ca ai si cutie automata si ai scapat de durerile de cap si de un design nefericit, cum zici tu.
Una peste alta masinuta mi se pare interesanta
Suma respectelor !
suma respectelor :))...nu stiam de unde am mai auzit urarea...diesel inside ;)
ziceam acum ceva timp ca imi place tare mult noul Twingo insa noul Forfour mi se pare mai dinamic(cel putin vizual)....
si la interior mi se pare mai stilat ca Twingo.....
binenteles modelul smart '4' va fi oricum mai scump decat un Twingo....
Sistemul audio este Harman .
te contrazic....la mine nu