După o perioadă lungă de speculații și imagini cu mașina camuflată, Smart a prezentat oficial primul său crossover, botezat #1. Așa cum am observat și în imaginile din timpul testelor de iarnă, noul model de serie păstrează, în mare parte, același design văzut la conceptul cu același nume. Mașina a fost desenată de către Gorden Wagener, șeful departamentului de design Mercedes-Benz, iar noul #1 are o înfățișare discretă și, totodată, fluidă.
Caroseria rotunjită îi oferă lui #1 nu numai un design curat, ci și o formă aerodinamică eficientă. De altfel, coeficientul aerodinamic al noului model este de doar 0.29. Cu o lungime de 4270 de milimetri, lățime de 1820 de milimetri, înălțime de 1640 de milimetri și un ampatament de 2750 de milimetri, noul Smart #1 are dimensiuni similare cu fratele său din grup, Mercedes-Benz EQA.
În partea din față avem o grilă acoperită, elementul care denotă că aceasta este o mașină electrică. Farurile au o semnătură luminoasă LED în forma literei V și sunt unite de o bandă iluminată. Aceeași configurație o găsim și la luminile spate, iar mânerele sunt integrate în portiere pentru a mări eficiența aerodinamică. Designul lui #1 este completat de un plafon panoramic din sticlă și de jantele de 19 inch.
Interiorul are un design minimalist, cu un ecran central de 12.8 inch și un instrumentar digital de 9.2 inch. Sistemul multimedia dispune de o interfață grafică 3D și se bazează pe un program de inteligență artificială pentru comenzile vocale.
Noul Smart #1 este propulsat de un motor electric amplasat pe puntea spate de 268 de cai putere și care dezvoltă un cuplu de 343 Nm. Bateria de 66 de kW îi oferă noului crossover o autonomie cuprinsă între 420 și 440 de kilometri în regim WLTP. Viteza maximă este de 180 de km/h, iar repriza de încărcare de la 10 la 80% este gata în 30 de minute la o priză DC de 150 de kW. Grație tehnologiei avansate, 75% din computerele de bord ale lui #1 vor primi actualizări de tipul over-the-air.
Primul crossover Smart va fi lansat mai întâi în China, apoi va ajunge și în Europa.
Smart nu a oferit, deocamdată, informații cu privire la prețurile noului model.via Smart
#1 este din vremurile noastre si pare tipul de masina cu potential sa devina obiect de cult. pentru mine personal designul mi se pare foarte reusit, e o bucurie pentru retina mea sa vad o masina noua cu linia geamurilor paralela cu solul, ca in ultima vreme doar ciudatenii cu forma de lama de excavator.
In aceeasi tema a - masinilor electrificate - un articol foarte interesant despre masinile pur electrice (BEV) din Germania de la ADAC
Câștigați bani cu mașina electrică: Cum să utilizați cota de (Gaze cu Efect de Sera) GES
13.01.2022
• Companiile de petrol minerale trebuie să compenseze emisiile de CO₂ ale produselor lor
• Proprietarii de vehicule electrice pot „vinde” economiile de gaze cu efect de seră
• Intermediarii se ocupă de procesare și plată
• Câștiguri în prezent: în jur de 250 până la 350 de euro pe an
Vezi:
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/elektromobilitaet/kaufen/thg-quote/
Daca firma va cere si un pret corect s-ar putea razboi si cu simpatica Ora Cat (autonomie 400-420 km in ciclul de masurare WLTP).
Desi seamana mai mult cu cuptorul meu cu microunde.
Autonomia probabil va fi pe la 300 de km reali, ceea ce e ok pentru oras si calatorii scurte. Nu cred ca era nevoie de 268 CP. Putea f bine sa se descurce cu 150 si sa mai castige la autonomie... Dar na, e decizia inginerilor/marketingului.
Sa-i uram Succes! si sa speram ca nu va sari de 50.000 de eur.
(eu cred ca va sari)
Insa sunt chesti care nu imi plac deloc...ecranul ceasurilor de bord foarte mic-ecranul central prea mare...contrastul dintre cele 2 e 'jenant vizual'...iar despre pret probabil ca va ajunge pe la 40k cu ceva dotari...
Asta e pe principiul "n-ar fi rau sa fie bine". Masina imi place dar nu mai e "Smart" si nici pretul vehiculat de tine nu e fezabil .Din pacate n-o sa vedem asa ceva. Smartuletul meu , un forfour din2019, a costat 25.400 euro fara nustiu-ce optionale( incarcare de 22kw in loc de 4.7kw , senzori de parcare si cam atat).Mult mai mic decat masinuta asta , cu motor de 82 cp si baterie de 17.6Kw. Ar fi un vis sa fie 30-35.000. Si cam atat va fi , un vis
Numaram pe pe degetele de la o mana oferta de masini intr-adevar mici.