Slovenia: Renault reduce producţia şi numărul de salariaţi la cel mai mare exportator al ţării
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Renault a anunţat că va reduce producţia la fabrica sa din Slovenia începând cu luna aprilie şi că va reduce efectivul salariaţilor cu 13 procente. Uzina Revoz este cel mai mare exportator al Sloveniei şi produce modelele Twingo, Clio şi Wing. Vârful de producţie a fost atins în 2009, când fabrica a produs 212.860 unităţi. De atunci, producţia este în scădere, anul trecut marcând doar 174.127 unităţi. Primul pas pentru cei de la Renault va fi eliminarea schimbului de noapte, în speranţa că această manevră va reduce suficient de mult producţia pentru a se alinia cu nivelul cererii.
Fabrica Renault din Slovenia va face angajări abia în cea de-a doua jumătate a anului 2013, când va produce două modele noi în baza parteneriatului Renault-Daimler. În urma concedierilor operate de fabrica respectivă, unitatea de producţie Revoz va rămâne cu aproximativ 2.200 de salariaţi. Eliminarea schimbului de noapte este o manevră frecventă în rândul constructorilor auto atunci când este necesară reducerea temporară a producţiei, urmată în cazuri mai serioase de acordarea unor zile libere pentru toate schimburile.
Daimler şi Renault-Nissan au semnat un parteneriat în aprilie 2010.
Grupul franco-japonez deţine 3.1% din Daimler, în timp ce compania germană va deţine 3.1% din Renault şi 3.1% din Nissan. Cele două corporaţii vor colabora pentru a dezvolta viitoarele generaţii ale lui Renault Twingo, Smart Fortwo şi alte modele noi. Noile Twingo şi Fortwo vor fi construite la uzina Renault din Slovenia.Via | AutomotiveNews (înreg.)
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Renault in Romania
-
Renault Captur facelift Preţ: 12.950 - 19.350 €
-
Renault Clio Estate facelift Preţ: 10.950 - 16.700 €
-
Renault Clio facelift Preţ: 10.350 - 24.850 €
-
Renault Kadjar (2015-prezent) Preţ: 18.150 - 27.400 €
-
Renault Kadjar facelift Preţ: n/a - 29.150 €
-
Renault Kangoo Express Maxi facelift (2013-prezent) Preţ: 18.972 €
-
Renault Koleos Preţ: n/a - 37.900 €
-
Renault Master facelift Preţ: 19.150 - 20.250 €
-
Renault Megane Preţ: 14.450 - 32.099 €
-
Renault Megane Estate Preţ: 15.850 - 25.800 €
-
Renault Megane Sedan Preţ: 14.400 - 21.200 €
-
Renault Talisman Preţ: n/a - 31.800 €
-
Renault Trafic Preţ: 19.500 - 25.300 €
-
Renault Trafic Van (2014) Preţ: 21.080 - 23.560 €
-
Renault Twizy (2014) Preţ: 6.800 - 7.500 €
-
Renault ZOE facelift Preţ: 31.250 - 34.750 €
Ultimele stiri din Industrie
-
Lotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. (21.11)
-
Peste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. (21.11)
-
Stellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
totul e in mainile unor oameni de acol de sus...si invart lumea cu degetul mic. peste putin timp va fi lupta pentru supravietuire, nu mai vorbim de lux si altele, asta e viata!!!
Oricum era de asteptat pentru ca vanzarile generale ale grupului Renault in 2011 au scazut in principal datorita scaderii pietei din Europa si a concurentei tot mai mari.
Greul de-abea acum incepe. Sa nu uitam ca in curand se vor lansa in productie tripletii de la PSA si Toyota, Kia promite multe cu Rio, Hyundai vine cu cele mai mici preturi pentru i10 si mai ales in curand intra in fabricatie si masinutele lui VAG. Si ca tot iti place "sa imi dai peste nas" cu clasamente si citate din brosuri ia uite aici un clasament simplu:
http://www.automarket.ro/test-drive/renault-twingo-12-16v-trend-38340.html
La mine pentru faptul ca am zis ca Twingo nu a avut vanzari prea mari (si se pare ca am cam avut dreptate- vezi dovada aici), faptul ca ti-am dat un link (asa cum imi dadeai tu mie nu demult sa-mi zici ca Renault e cel mai bun) in care niste jurnalistii nu zic tocmai ce zici tu de Twingo, sau tu care mereu imi zici ca sunt tampit, nesimtit, ca ai fumat multi ca mine? Parerile mele nu se bazeaza pe brosuri si pliante ale producatorilor si nici pe drive teste din reviste. Limkul de mai sus ti l-am dat ca am vazut ca te bazezi foarte mult pe asa ceva, evident tu iar ai inteles ca am ceva cu Renault. Daca toata lumea si-ar cumpara masini bazate pe clasamentele de fiabilitate sau care e cea mai buna la TOP Gear (iti mai amintesti cand mi-ai zis ca Clio i-a dat un sut in dos lui 207 ca asa a zis TG? - ei bine cam in toate statisticile de fiabilitate 207 sta mai bine decat Clio), ar insemna sa avem vreo 10-15 marci pe piata. Ti s-ar parea corect? Mie nu.
Si atata timp cat doar tie si la inca 2-3 care nu accepta sa fie contrazisi cand vine vorba de Dacia si Renault le provoc varsaturi chiar stau linistit. Imi pare rau... ce sa zic... ignorati-mi mesajele sau varsati in continuare.
momentan renault vinde automobile doar pentru cei patrioti marcii, ca masinile lor chiar nu sunt de calitate.si or sa mai scada vanzarile
@LUCCI
E clar si peste "turcismul" Fluence 1.6 16v la 13.000 care nu-i "masina" cu toate ca Skoda vinde IN CONTINUARE tehnologie devalorizata de 16 ani la aceeasi bani. Nu conteaza ca Fluence (newsflash: Megane nu se mai fabrica de 3 ani!) are un design modern sau ca e mult mai mare la interior sau ca vine cu un motor net superior... e facut in Cehia la Mlada Boleslav dom'le ! E ca si cum ai zice Stuttgart :)) Multumiri geambasilor care au influentat artificial piata cu rebuturi second-hand Germania pt a da ocazia "specialistilor" romani sa vada cat de bun e un Golf 4, implicit o cotavia tour :))
PS: E mai fiabil o octavia 1.4mpi decat un fluence 1.6 16v ?! Esti dispus sa-ti pui gatul la bataie pentru asta?? Hai ca deja imi ascut cutitele...
Hai sa nu ne prefacem ca in ultimele 2 decenii Renault nu a dominat autoritar vanzarile cu Megane inaintea Skodei Octavia... Megane Classic si mai apoi Megane 2 Sedan au fost un succes de piata in Romania.
PS: care ma rog au fost alea "4 editii" ?
http://apia.softnet.ro/index.php?mact=News,cntnt01,detail,0&cntnt01articleid=5&cntnt01origid=56&cntnt01returnid=56
Pentru statistica pe 2011 sau 2010 uita-te singur.
faptul ca o masina este lasata in productie in paralel cu o generatie mai noua se datoreaza in primul rand cereri in continuare ridicate. Iar faptul ca pretul este mai scazut se datoreaza regandirii pretului astfel incat sa nu se apropie de generatia care a inlocuit-o. Si aici se fac compromisuri cel mai des la motor si dotari. De exemplu sigur sti ca o perioada fosta generatie de Clio s-a vandut in paralel cu actuala si avea un motor de 1.2 60CP si daca nu ma insel nu avea nici aer conditionat in standard. Un alt exemplu ar fi 206 si 207.
Iar faptul ca prin '97-'98 Renault vindea foarte bine in Romania, pe langa motivul de mai sus se datora si apropierii romanilor de Renault, prin faptul ca multi ani romanii avusesera Dacia. Asta tine si de maturizarea pieteii care acum 10-15 ani nu era nici pe sfert fata de cum e acum. exemplu cel mai simplu ar fi vanzarile coreenilor.
Si cand faci comparatie intre megane 2 Sedan si Octavia, de ce nu spui ca renault-ul era cu vreo 2-3000 de euro mai ieftin decat Octavia, in timp ce si dotarile erau mai bune? Ulterior s-a cam vazut de ce. dar de sange pe pereti cu tine sunt satul, nici nu ar merita sa mai deschid subiectul.
In realitate piata a fost rastunata de geambasi ce au creat iluzia ca vw, skoda, ford, opel sunt peste tot, cand de fapt ele erau masini plimbate prin vestul Europei, Germania in special. Orice geambas respectabil stie ca profitul este mai mare la o masina mai scumpa, iar zicala "mercedes si restul" , transformata mai apoi in "nemtestile si restul" poate fi exploatata f bine.
Cum VW a fost marca de preferinta a samsarilor la import, iar skoda a fost vazuta ca "un vw mai ieftin" , totul a venit ca un joc de domino. Putin ajutor din partea basmelor create de marketingul VAG cu " skoda 1 mil km" , putin ajutor din partea tendintei firesti a romanului de a compara mere cu pere (adica un vw rulat in Germania va arata intotdeauna mai bine decat un Renault rulat pe drumurile din in Romania, dar astea trec neobservate) si in 2010 si 2011 s-au decis ca nu mai vor asa mult Renault, ci skoda... Totusi Renault nu si-a spus inca ultimul cuvant.
1. Daca vei cauta pretul de pornire al unui Megane 2 sedan si unul de pornire pentru o Jetta vei vedea ca oricum VW e mai scump. Deci cel putin teoretic Megane are din start un avantaj in privinta accesibilitatii ca pret.
2. Vino in prezent si iti recomand sa faci la fel cu un Fluence si actuala Jetta.
3. "Orice geambas respectabil stie ca profitul este mai mare la o masina mai scumpa". Nu neaparat, pentru ca un pret mai accesibil poate insemna si vanzari mai mari, chiar daca tu ceri mai putin pe o masina. De exemplu Renault poate sa vanda mai usor 4 Laguna si ajunge pe la 100 000 de euro sa zicem decat Mercedes care tre sa vanda 3 Clasa C (versiuni mai slab dotate si poate si cu motor mai slab) ca sa ajunga la aceiasi bani, pentru ca logic ca cei care isi permit sa cumpere un Clasa C (nou) sunt mult mai putini, mai ales la noi. Din cauza asta Renault, ca toti constructorii de masa" dealtfel, isi poate amortiza cheltuielile mai repede.
4."Cum VW a fost marca de preferinta a samsarilor la import, iar skoda a fost vazuta ca "un vw mai ieftin" , totul a venit ca un joc de domino. Putin ajutor din partea basmelor create de marketingul VAG cu " skoda 1 mil km" , putin ajutor din partea tendintei firesti a romanului de a compara mere cu pere (adica un vw rulat in Germania va arata intotdeauna mai bine decat un Renault rulat pe drumurile din in Romania, dar astea trec neobservate) si in 2010 si 2011 s-au decis ca nu mai vor asa mult Renault, ci skoda..."
Aici discutia eu zic ca e mai complexa. Este dovedit faptul ca masinile aduse din germania sunt in stare mai buna la suspensie sau directie si motorul e cel care face mai mult probleme, pentru ca in vest drumurile sunt mai bune si la fel si combustibilul. In Romania este invers (si asta e unul din motivele pentru care la unii le pica mai repede injectoarele de exemplu - nu dau exemplu, mai bine... pentru liniste si pace). Asa cum o masina sh este o loterie asa poate fi si o masina noua, mai ales ca fiabilitatea nu mai este pe primul loc mai la nimeni. Este adevarat insa ca la o masina noua sansele sa ai probleme (cel putin in primii ani) sunt vizibil mai mici.
"Putin ajutor din partea basmelor create de marketingul VAG cu " skoda 1 mil km""
Corect, dar sa nu uitam ca totusi nu doar VAG procedeaza asa (oricum s-a demonstrat ca faza aia cu 1 mil de km a fost abureala). Sunt unii care se lauda cu pliante lipite pe parbriz ca au castigat in motorsport (desi masina aia nu are nicio legatura cu motorsportul, decat in privinta designului - dar si aici sunt cateva exceptii, gen Renault Sport sau Lancer EVO sau Impreza WRX STI), sunt unii care se lauda ca au cele mai sigure masini testate de EuroNCAP (.....) etc.
Ideea este ca prin asa ceva poti mai usor sa aburesti un posibil client si sa-ti vinzi marfa mai repede si mai usor.
Pana la urma fiecare masian are avantaje si dezavantaje. Cunosc oameni care isi iubesc masinile si oameni care nu le mai suporta deloc, bani bagati la greu in ele in primii ani, si nemtesti si frantuzesti. Acum cati sunt cu masini nemtesti si cati cu frantuzesti in situatia asta e din nou alta discutie. dar asta ar insemna sa fim off topic prea mult.
Renault Twingo - 134.061
Toyota Aygo - 88.458
Peugeot 107 - 85.893
Citroën C1 - 82.965
Smart ForTwo - 78.868
Ford Ka - 73.821
Hyundai i10 - 72.669
Chevrolet Spark - 65.338
Nu sunt aici sa dau raportul nimanui.
Hai, mai da-mi o data peste bot, de data asta mie si celor de la Automarket.
Twingo e in top 3 la vanzari in Europa.
Eu pe unde am fost in Europa am vazut mult mai multe Panda, C1, 107 sau Hyundai i10 decat Twingo. Si am vazut destule tari. De-asta te-am intrebat de clasament, pentru ca realitatea e cam diferita fata de cei spui.
TOP 10 2011 Clasa Mini
1.Fiat Panda - 189.527
2.Fiat 500 - 156.301
3.Renault Twingo - 134.061
4.Toyota Aygo - 88.458
5.Peugeot 107 - 85.893
6.Citroën C1 - 82.965
7.Smart ForTwo - 78.868
8.Ford Ka - 73.821
9.Hyundai i10 - 72.669
10.Chevrolet Spark - 65.338
Sursa:
http://www.promotor.ro/masini-noi/dosar-analize/cele-mai-vandute-modele-din-2011-top-10-pe-clase-de-masini-9399309
@Carlos
Apropo, Renault mai ofera pachetul "drumuri grele" pt Romania? Dar in Franta cum se cheama pachetul asta?:) . O alta ineptie, cica o Skoda rulata in Germania e in stare mai buna decat un Renault rulat in Romania, total gresit, chiar un Renault rulat in Vest e in stare mai buna decat unul de la noi, dar esti prea tare, sunt destui naivi care chiar pun botul la ce-ai zis tu si chiar cred ca drumurile si conditiile noastre sunt mai bune, ar trebui sa te faci politician, ai talent.
Spre deosebire de tine, eu nu functionez la cota de avarie cu date speculate. Mi se pare o prostie ca te hazardezi cu declaratii fara acoperire. N-ai de unde sa stii ce planuri de productie avea, cati oameni a angajat initial si alte aspecte legate de managementul intern la respectiva fabrica.
@dan_grc
Tu in calitate de consumator second-hand ar trebui sa stii ca nu prea se aduce Renault din Germania (cu toate ca Renault e marca de import #1 in Germania). Cel putin in comparatie cu vw, ford, skoda etc. Tocmai de aceea am afirmat ca un vw rulat in Germania va arata intotdeauna mai bine decat un Renault rulat pe drumurile din in Romania.
Probabil vor urma si alte comentarii disperate...
Vezi tu, nu vreau sa fac reclama de niciun fel nimanui, insa experienta mea in domeniul auto de peste 12 ani (iti dai seama cat laptic am baut pana acum?)) ) mi-a demonstrat ca promotor nu este neaparat un site de referinta, decat cu traficul pe net.
Du-te atunci pe promotor ca zic de bine de Renault si lasa automarket ca spune de naspa despre Renault. Stirea asta si ce ai dat tu acolo se cam bat cap in cap. Nu te intreb de ce ca nu ai de unde sa-mi dai copy/paste. Ca sa iti dai seama cat de cat despre ce e vorba tre' sa cauti prin alte parti, nu doar pe net. Asta e deosebirea dintre noi si asta tine si de cultura auto pe care toaaaata lumea se jura ca o are, inetelegi amigo?
Ce nu inteleg ei este ca nu toti care au ceva de zis negativ despre Renault sau Dacia nu o fac cu rautate si-ar trebuii sa faca diferenta.
Este clar ca Renault are o problema cu designul (astept noul Clio, Logan, Sandero si ce o sa mai iasa ) si trebuie sa-si revalorifice brandul pentru ca pierd teren fata de KIA si Hunday
Dar tu nu sti ce inseamna apreciere, bun simt si respect reciproc, ca doar esti fan Renault si sti foarte bine ce vorbesti.
Ai dreptate, asta e!