Deşi Skoda nu este o marcă foarte dedicată modelelor sportive, excepţia Octavia RS şi apariţia lui Fabia în raliuri fiind singurele elemente care scot marca din Cehia din ritmul său de brand dedicat familiştilor, oficialii brandului au ţinut să se prezinte la întâlnirea anuală a pasionaţilor Volkswagen de la Worthersee cu un prototip dedicat fanilor modelelor dedicate şoselelor virajate. Modelul pe baza căruia este construit acest concept este unul inedit: Yeti, SUV-ul compact pe care Skoda l-a lansat în 2009.
Conceptul poartă numele oficial Skoda Yeti Xtreme şi este modificat serios la interior şi exterior pentru a oferi o imagine sportivă şi off-road deopotrivă. Conform comunicatului Skoda, Yeti Xtreme explorează chiar potenţialul lui Yeti ca maşină de raliuri, marca din Mlada Boleslav oferindu-ne astfel imaginea unei maşini de şosea care ar putea ajunge, cu modificările de rigoare, pe probele speciale ale competiţiilor de profil.
Noul concept iese în evidenţă încă din fotografiile oficiale prin nuanţele îndrăzneţe de pe caroseria care a primit o serie de elemente adiţionale precum noi scuturi şi spoilere pentru faţă şi spate, praguri groase şi aripi scoase în evidenţă care ascund roţile de 17 inch încălţate cu anvelope off-road.
Sub capotă, Skoda Yeti Xtreme are montat un motor pe care ăl regăsim în portofoliul Grupului VW, dar pe alte modele: 1.8 litri turbo benzină de 152 CP şi 250 Nm. Conform datelor tehnice oferite de Skoda, unitatea pe benzină îi permite modelului ceh să accelereze de la 0 la 100 km/h în 9 secunde şi să atingă o viteză maximă de 192 km/h. Pentru a face faţă cerinţelor dinamice ale maşinii, Yeti Xtreme a împrumutat frânele lui Octavia RS.WORTHERSEE 2014: Skoda CitiJet Concept - imagini şi detalii cu noul Citigo decapotabil
Interiorul este una dintre cele mai interesante părţi ale conceptului Skoda. Pe lângă patru scaune individuale Recaro de tip scoică, centuri cu prindere în patru puncte,un volan botezat Super Sport şi elemente inedite precum stingătorul şi cuţitul pentru tăierea centurilor (elemente inspirate din raliuri), habitaclul lui Skoda Yeti Xtreme este construit din materiale demne de maşinile de circuit, fibră de carbon de pe feţele uşilor şi podeaua din aluminiu fiind principalele elemente de atracţie din acest punct de vedere.
Coincidenta sau nu, 1.8TSI-ul il regasim chiar pe Yeti de serie, nu numai 'pe alte modele'...