Skoda Kodiaq RS este disponibil în prezent pe piața din România cu un motor diesel BiTDI de 2.0 litri care generează 240 de cai putere și un cuplu maxim de 500 Nm.
Datele oficiale indică faptul că modelul are emisii medii de 163 de grame de dioxid de carbon pe kilometru, o valoare care depășește cu mult media de emisii de numai 95 de grame la nivel de marcă ce va intra în vigoare în 2021.
Din acest motiv, constructorul ceh a anunțat că va întrerupe gradual producția versiunii de performanță a SUV-ului de segment mediu. Totuși, o actualizare pentru Kodiaq RS va fi prezentată oficial simultan cu facelift-ul pentru Kodiaq.
Pe piața din România, Skoda Kodiaq RS este disponibil pentru un preț de pornire de circa 45.000 de euro.
Nu este clar ce motorizări va alege Skoda pentru SUV-ul de performanță, însă oficialii mărcii au exclus anterior varianta de a lansa o versiune plug-in hybrid.
"Este prea devreme să vedem o progresie a clienților de la motor cu combustie internă la plug-in hybrid și apoi la electric. Poate că oamenii ar putea trece direct de la Kodiaq la Enyaq fără să facă tranziția prin plug-in hybrid", a precizat Alain Favey, directorul de marketing și de vânzări al Skoda, cu referire la SUV-ul electric Enyaq iV prezentat în luna septembrie.
De asemenea, Skoda a anunțat că anul viitor va introduce o serie de modificări în gama de motoare, fără să ofere însă detalii suplimentare în acest sens.
Via Autocar
1. MERCEDES BENZ Clasa S PHEV 2021 - autonomie electrica 100 km WLTP;
2. BMW X5 3.0 xDrive45e 2020 - autonomie electrica 67-87 km WLTP;
3. TOYOTA RAV4 PHEV 2021 - autonomie electrica estimata cca. 70 km WLTP (67,6 km EPA)