Constructorii auto europeni caută soluții pentru a spori vânzările în țările emergente, care oferă un potențial ridicat datorită numărului mare de locuitori și a creșterii puterii de cumpărare.
Skoda a încercat un parteneriat tehnic cu indienii de la Tata Motors, iar înțelegerea a eșuat ulterior, însă constructorul ceh analizează în prezent o nouă variantă.
Până la jumătatea acestui an, Skoda va decide dacă va dezvolta o versiune accesibilă a platformei MQB A0 pentru modele de oraș, pe baza căreia să lanseze o serie de mașini ieftine. Dacă va fi aprobată, nouă versiune a platformei va fi utilizată și pentru lansarea unor mașini ieftine sub brandul Volkswagen.
Rivalii de la Renault au dezvoltat deja o mașină ieftină pentru piața din India comercializată sub numele Kwid, iar mini-SUV-ul costă numai 3.500 de euro. Totuși, oficialii Skoda susțin că un eventual model ieftin nu va reprezenta un rival pentru Renault Kwid.
"Kwid nu este cu adevărat rivalul nostru.
Vedem modelele noastre ceva mai sofisticate. Renault a găsit propriul drum, dar nu acesta este standardul pe care îl căutăm. Pentru a lansa o mașină în această gamă trebuie să ai parteneriate locale foarte bune, pentru că taxele de import sunt prea mari", spune Bernhard Maier, CEO-ul Skoda.După lansarea lui Kwid, vânzările Renault în India au depășit pentru prima oară pragul de 100.000 de unități pe an.
Via Automotive News
Treaba cu low-costul in India e ordin de la şefu la trib, nu vreo sclifoseală de moment, altfel ăştia vroiau să penetreze piaţa din SUA