Skoda şi Peugeot-Citroen pregătesc modele anti-Logan

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 26.05.2010
Terenul larg pe care joacă Dacia în segmentul low-cost va fi contracarat până în 2012 de Skoda şi Peugeot-Citroen, care plănuiesc modele ieftine care se vor bate cu gama Logan.

Strategia pe care Renault a pus-o în aplicare în ceea ce priveşte Dacia a dat roade în condiţiile în care noul context economic mondial i-a permis mărcii de la Mioveni să atace pieţe care până acum trei ani păreau complet inaccesibile. Succesul pe care Dacia l-a înregistrat în Germania, Franţa sau Italia, ţări unde modelele construite de producătorul român au cunoscut succese remarcabile în perioada crizei, i-au permis mărcii să devină cunoscută şi să atingă un volum de vânzări pe alocuri mai bun decât în perioada dinaintea reculului economic mondial.

DACIA, SINGURI ÎMPOTRIVA TUTUROR

Dacă foarte multe voci pun succesul Dacia pe seama programelor de stimulare a înnoirii parcurilor auto derulate de statele europene în această perioadă, la fel de mulţi uită originea succesului Dacia: segmentul low-cost. Marca românească a jucat practic singură pe un teren virgin încă din 2004, acest lucru permiţându-le modelelor din gama Logan să devină cele mai accesibile soluţii din listele de maşini noi disponibile pe pieţele din Europa.

Ei bine, acest tip de "monopol" va fi spart foarte curând, Skoda şi Grupul PSA Peugeot-Citroen anunţând că vor ataca în forţă segmentul pe care Dacia Logan şi Sandero se desfată astăzi.

Dacă Skoda va reinventa modelul Felicia, transformându-l în principalul competitor ceh al lui Logan, PSA a anunţat chiar ieri că va produce în Spania, la Vigo, două modele care vor avea acelaşi scop: să atace Dacia Logan.

SKODA FELICIA

Conform primelor informaţii apărute în piaţă, noua Skoda Felicia va fi o berlină în trei volume care îşi va baza designul pe actuala generaţie a lui Fabia. Felicia va înlocui practic eterna Skoda Octavia Tour, însă va fi mai mică şi ceva mai ieftină.

Principalul cuvânt de ordine în caietul de sarcini al inginerilor cehi este preţul. Principalele probleme cu care se confruntă însă Skoda sunt mâna de lucru, care în Cehia este de trei ori mai scumpă decât în România, şi faptul că noul model va fi nevoit să facă faţă noilor rigori EuroNCAP, deci va trebui ca acesta să fie dotat ăncă din serie cu un sistem ESP.

Primele prognoze arată că Skoda Felicia va reuşi să-şi coboare preţul până la maximum 12.000 de euro, ceea ce va face ca versiunea de bază a noului model al cehilor să pornească de unde se termină versiunea de top a lui Logan.

pentru a acoperi diferenţa de preţ, Skoda promite pe Felicia materiale şi asamblare superioare. În ceea ce priveşte motorizările, aşteptaţi-vă la unităţile de cilindree redusă ale Grupului VW

CANDIDAŢII PEUGEOT/CITROEN

După ce au încercat să spargă supremaţia Dacia prin modele precum C4 Sedan, 206 Sedan (pentru Logan) sau 206+ (pentru Sandero), Peugeot şi Citroen vor lansa două noi maşini special destinate scopului anunţat anterior. Numele de cod ale modelelor care se vor naşte în urma proiectului sunt Peugeot M3 şi Citroen M4. Ambele se vor bate direct cu Sandero, francezii evitând să lanseze un concurent direct pentru sedanul Logan.

În cazul noilor modele franceze, informaţiile sunt limitate, singurul element cunoscut fiind anul lansării acestora: 2012. Pentru a putea produce noile modele, PSA va investi în uzina din Vigo un miliard de euro.

Comentarii (25)

  • ...
    Primele prognoze arată că Skoda Felicia va reuşi să-şi coboare preţul până la maximum 12.000 de euro, ceea ce va face ca versiunea de bază a noului model al cehilor să pornească de unde se termină versiunea de top a lui Logan---------------e total aiurea...asta inseamna ca va costa cat octavia,care incepe de la 11500...
    20 1
  • mircea
    @baboon
    În 2012 va apărea şi noul Octavia, care va fi - probabil - ceva mai scump. Tocmai pentru a pune ordine în gamă.
    13 4
  • low cost
    Ceea ce vreau ei sa faca acuma e... prea tarziu. Si asta pentru ca Renault are cu Dacia experienta in segmentul low-cost.

    Cum spuneati din 2004 pana acum sunt 6 ani. Sunt ani multi, in care s-a acumulat experienta.

    Nu vreau sa dau pronosticuri, dar nu cred ca se va obtine ceva la fel de bun ca si Dacia. Cel putin nu ca si raport pret/prestatii/costuri intretinere. Spun asta pentru ca stiu ce costuri de intretinere sunt la Dacia si ce preturi sunt la Peugeot, Skoda, Renault & co
    22 2
  • bogdan
    low costla 12000 euro
    Concluzia: la mesajele de mai sus .
    La 12000 euro nu e low cost nu are cum daca vii la un 7-8000 euro , e altceva chiar daca nu ai dotari, dar din 2004 pana in 2010, nu a mai aparut nimeni cu low cost poate doar indienii cu TATA NANO.:))
    17 1
  • haha
    Vai de ei! Marile marci auto cu pretentii acum se vad nevoite sa scoata modele low cost. Dupa 6 ani in care toata lumea se lauda ca va scoate modele low cost, unde suntem? Gama Dacia inca tot nu are concurenta. Iar "noile" modele anuntate sunt de tot rasul. Adica fabia se va numi felicia si se va lansa la uimitorul pret de low cost.. 12.000 de euro. WTF! Sunt penibili. Cica o sa compenseze cu o calitate mai mare la interior. La cum arata acum bordul de fabia.. nu mi-as lua nici noua felicia. Hai sa fim seriosi. O sa fie aceleasi modele ca si pana acum, insa sunt prezentate drept low-cost.
    20 3
  • hahahah
    Skoda este chiar si un urma Daciei!!!
    13 10
  • low cost
    Iar scrieti prostii.
    felicia va fi urmasul lui fabia sedan dar nici vorba de low cost. va fi o masina in gama de preturi a actualei fabia.
    Nu are nicio legatura cu preturile lui Logan.

    Iar PSA nu are de gand sa faca un low cost.
    daca nu credeti sunati direct la ei in Franta si intrebati. eu i-am intrebat de vreo trei ori un ultimele 9 luni.
    6 3
  • Skoda fabia 1,2TSI 105 Cp - este cel putin cu 3 clase peste Logan anunme:
    - la 140 km/h nu vibreaza volanul si cutia de viteze.
    - stabilitate mai mare pe sosea
    - mai bine antifonata
    - tabla galvanizata
    - plasticele superioare Loganului.

    Credeti ca noua Felicia (o fabia sedan) la acelasi pret in jur de 12.000 cu esp si clima nu va avea succes?
    9 18
  • @Automarket
    Ati scris "Primele prognoze arată că Skoda Felicia va reuşi să-şi coboare preţul până la maximum 12.000 de euro, ceea ce va face ca versiunea de bază a noului model al cehilor să pornească de unde se termină versiunea de top a lui Logan."

    Banuiesc ca va referati la varianta BERLINA.

    Un Logan Prestige 1.6 16v costa 9.550 euro, iar versiunea diesel 1.5 dCI 85 CP valoreaza 10.700 euro. De unde 12.000 euro?!!!


    @Eu
    Condu Logan-ul si nu vbi din imaginatie... eu unul care am condus ambele masini iti spun ca nivelul de zgomot e la acelasi nivel in Fabia si in Logan. Oricum motoarele vw intotdeauna au fost mai zgomotoase... indiferent ca discutam de benzina sau disel... oricum nu se compara fabia cu logan-ul... poate cu sandero
    15 3
  • Loganu e mai tare ca maneaua!!
    Daca prostiile pe care le debitezi, ar fi reale inseamna ca Ford ar face masini cu fiabilitate de scuter chinezesc etc.Tu nu te sperii de cate prostii debitezi!!

    @cs
    Eu conduc Logan de 1.4 si la 120-130 zici ca tin motorul in brate asa de silentioasa este, daca nu ma crezi ne intalnim si iti arat tu sa vi cu skoda fabia.
    10 14
  • @I.O.N
    tare asta cu motorul in brate...asa e
    10 11
  • Bogdan
    Multa vrajeala
    Am auzit de multi ani povestea asta, intr-un timp si de la toyota, ceva pe strazi? pe hartie si din gura este simplu.
    8 0
  • ce vor astia?
    cu 12.00. de euro vor concurenta?Anti-Logan?A tampit lumea nu alta:)
    Sa inceapa si ei acolo cu 6.500 de euro daca vor concurenta,altfel vor sta in vitrine cu ele...
    9 1
  • După ce au încercat să spargă supremaţia Dacia prin modele precum C4 Sedan

    de cand e C4 sedan concurent pentru Dacia?
    6 0
  • crysti09
    ha ha
    Eu credeam ca tii motorul pe scaunul din dreapta..si legat cu centura de siguranta.....dar daca tu zici ca-l tii in brate, asta e. Vezi sa nu faci hernie....la meninsc.
    Ma bufneste rasul..........
    2 7
  • @I.O.N
    normal ca ne bufneste rasul la cate cretinitati debitezi... auzi cica "Eu conduc Logan de 1.4 si la 120-130..." :)) tu crezi ca s-a intalnit hotu cu prostu??? plimba ursu bai copile... habar n-ai ce inseamna 130 cp... Si daca ti-ai facut modificari, Dacia nu e responsabila de "zgomotele" care ai vrut tu sa ti le adaugi...
    7 4
  • floryan
    car
    domnilor nu are rost sa va certati degeaba,am condus ambele masini ,nimeni nu spune ca loganul nu este silentios dar sa tinem cont ca nu poate fi comparat cu Skoda.ati mers cumva cu un motor diesel dupa 100.000 km (logan)? atunci mai e silentios..si Skoda e zgomotoasa dar nu ca loganul dupa 100.000..nu va mai certati degeaba ,fiecare cu parerea si conceptiile sale.
    1 8
  • sebyro
    cs
    cred ca sa referit la viteza,si da e silentiosa am condus si eu logan,si chiar imi place sa se auda motoru cat mai tare:)
    3 6
  • @cs
    Macar incearca sa o ei logic si pune in acuatie urmatoarele:
    LOGAN,1.4MPI,130CP = paradox.
    Da si vorbeam de KM/H ?
    3 9
  • ce SF-isti sunt unii... la viteza de croaziera in Logan poti purta lejer o conversatie normala... 130 -140 km/h fara problema... mda...
    mincinosi, snobi si parveniti... numai de asta avem parte !
    9 1
  • you_hooo
    dacia asa zisa low cost
    stimati carcotasi,
    conform studiilor dacia se lauda cu o gama low cost dar vanzarile la logan sunt ca si medie pe zona 8000-10000 (aici intra si benzina si dieselul); daca noua skoda va costa in medie 9000-12000 e la nivel de pret cu dacia din toate punctele; si tind sa cred ca va fi un concurent direct... si se stie calitatea skoda (vw) care este peste dacia (renault)...
    3 6
  • copii retarzii
    Da corect la 130 poti purta o discutie cat de cat dar mai incolo nu prea cred.Daca cu o amarat de logan suntem parveniti e clar trebuie sa iti faci un control.Ar cam trebui sa mai mergi daca o sa ai posibilitatea si cu alte masini nu numai cu dacii...
    2 6
  • HeHeHe
    "Felicia va înlocui practic eterna Skoda Octavia Tour, însă va fi mai mică şi ceva mai ieftină."
    Ceva, ceva?
    Astia de la Skoda ar trebui sa-si bage mintile-n cap!
    Seat e pe faras, Skoda vinde prost (nu vorbesc de Romanica) si VW nu are de gand sa bage bani, nici in Seat nici in Skoda.
    Iar Skoda viseaza la un concurent pentru Logan de cand a iesit Loganul pe piata.
    6 1
  • Skoda vinde bine in China
    http://www.skoda.ro/news_detail.php?N_ID=1343
    Asa ca nu prea sunt sanse sa aiba un concurent pentru Logan, mai degraba pentru Cherry sau Geely
    4 2
  • ioneluxxl
    prea tare
    mai degraba ar fi trebuis a spuna ca dacia va atacat scoda pe segmantul ei de piata cei de la dacia-reanult-nissan au pregatit pt 2012 un nou model dacia si noi motorizari... sa speram ca va fi si noul motorad 1.4 16v 130Hp,190Nm/2650 rot/min turbo bezina da a-ti citit bine turbo benzina

    o astfel d motorizare eu o consider destul de competitiva ... si skoda nu va reusi nicodata sa faca o masina la fel de ieftina ca loganul dar la fel de calitativa sau chiar mai superioara...practic e imposibil dar cine stie.... daca nu ajung ei la noi merem noi pete ei
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru