Skoda şi Peugeot-Citroen pregătesc modele anti-Logan
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Strategia pe care Renault a pus-o în aplicare în ceea ce priveşte Dacia a dat roade în condiţiile în care noul context economic mondial i-a permis mărcii de la Mioveni să atace pieţe care până acum trei ani păreau complet inaccesibile. Succesul pe care Dacia l-a înregistrat în Germania, Franţa sau Italia, ţări unde modelele construite de producătorul român au cunoscut succese remarcabile în perioada crizei, i-au permis mărcii să devină cunoscută şi să atingă un volum de vânzări pe alocuri mai bun decât în perioada dinaintea reculului economic mondial.
DACIA, SINGURI ÎMPOTRIVA TUTUROR
Dacă foarte multe voci pun succesul Dacia pe seama programelor de stimulare a înnoirii parcurilor auto derulate de statele europene în această perioadă, la fel de mulţi uită originea succesului Dacia: segmentul low-cost. Marca românească a jucat practic singură pe un teren virgin încă din 2004, acest lucru permiţându-le modelelor din gama Logan să devină cele mai accesibile soluţii din listele de maşini noi disponibile pe pieţele din Europa.
Ei bine, acest tip de "monopol" va fi spart foarte curând, Skoda şi Grupul PSA Peugeot-Citroen anunţând că vor ataca în forţă segmentul pe care Dacia Logan şi Sandero se desfată astăzi.
Dacă Skoda va reinventa modelul Felicia, transformându-l în principalul competitor ceh al lui Logan, PSA a anunţat chiar ieri că va produce în Spania, la Vigo, două modele care vor avea acelaşi scop: să atace Dacia Logan.SKODA FELICIA
Conform primelor informaţii apărute în piaţă, noua Skoda Felicia va fi o berlină în trei volume care îşi va baza designul pe actuala generaţie a lui Fabia. Felicia va înlocui practic eterna Skoda Octavia Tour, însă va fi mai mică şi ceva mai ieftină.
Principalul cuvânt de ordine în caietul de sarcini al inginerilor cehi este preţul. Principalele probleme cu care se confruntă însă Skoda sunt mâna de lucru, care în Cehia este de trei ori mai scumpă decât în România, şi faptul că noul model va fi nevoit să facă faţă noilor rigori EuroNCAP, deci va trebui ca acesta să fie dotat ăncă din serie cu un sistem ESP.
Primele prognoze arată că Skoda Felicia va reuşi să-şi coboare preţul până la maximum 12.000 de euro, ceea ce va face ca versiunea de bază a noului model al cehilor să pornească de unde se termină versiunea de top a lui Logan.
pentru a acoperi diferenţa de preţ, Skoda promite pe Felicia materiale şi asamblare superioare. În ceea ce priveşte motorizările, aşteptaţi-vă la unităţile de cilindree redusă ale Grupului VWCANDIDAŢII PEUGEOT/CITROEN
După ce au încercat să spargă supremaţia Dacia prin modele precum C4 Sedan, 206 Sedan (pentru Logan) sau 206+ (pentru Sandero), Peugeot şi Citroen vor lansa două noi maşini special destinate scopului anunţat anterior. Numele de cod ale modelelor care se vor naşte în urma proiectului sunt Peugeot M3 şi Citroen M4. Ambele se vor bate direct cu Sandero, francezii evitând să lanseze un concurent direct pentru sedanul Logan.
În cazul noilor modele franceze, informaţiile sunt limitate, singurul element cunoscut fiind anul lansării acestora: 2012. Pentru a putea produce noile modele, PSA va investi în uzina din Vigo un miliard de euro.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Dacia in Romania
-
Dacia Dokker Preţ: 9.250 - 14.400 €
-
Dacia Dokker Stepway facelift Preţ: 12.300 - 14.200 €
-
Dacia Dokker Van facelift Preţ: 9.280 - 11.880 €
-
Dacia Duster Preţ: n/a - 18.950 €
-
Dacia Lodgy Preţ: 9.500 - 15.450 €
-
Dacia Lodgy Stepway facelift Preţ: 12.900 - 15.350 €
-
Dacia Logan facelift Preţ: 6.950 - 12.650 €
-
Dacia Logan MCV facelift Preţ: 7.900 - 13.650 €
-
Dacia Logan MCV Stepway Preţ: 12.090 - 13.990 €
-
Dacia Sandero facelift Preţ: 7.150 - 13.300 €
-
Dacia Sandero Stepway 2020 Preţ: n/a €
-
Dacia Sandero Stepway facelift Preţ: 11.200 - 13.600 €
Ultimele stiri din Modele noi
-
Honda a anunțat revenirea modelului Prelude, echipat cu un sistem de propulsie hibrid complet nou. Din anul 2026, acesta va ajunge și în Europa. Noul model va folosi o tehnologie unică, un sistem numit Honda S+ Shift. (18.12)
-
Divizia Mitsubishi din Cehia a dezvoltat o ediție specială pentru modelul Colt. Denumită Colt Performance, aceasta este inspirată din lumea raliurilor. (16.12)
-
Mercedes-Benz a publicat o imagine teaser nouă cu o viitoare utilitară electrică, bazată pe arhitectura VAN.EA. Noul model va fi urmașul electric al Clasei V. (13.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Noul DS N°8: etalonul mărcii franceze este un SUV coupe electric cu autonomie de 750 km
- Noua Toyota Urban Cruiser: SUV compact electric cu până la 184 CP
- Noile modele Hyundai vor putea fi cumpărate prin platforma online Amazon
- BMW XM, tunat de Manhart: 900 de cai putere și 1.200 Nm cuplu
Cum spuneati din 2004 pana acum sunt 6 ani. Sunt ani multi, in care s-a acumulat experienta.
Nu vreau sa dau pronosticuri, dar nu cred ca se va obtine ceva la fel de bun ca si Dacia. Cel putin nu ca si raport pret/prestatii/costuri intretinere. Spun asta pentru ca stiu ce costuri de intretinere sunt la Dacia si ce preturi sunt la Peugeot, Skoda, Renault & co
La 12000 euro nu e low cost nu are cum daca vii la un 7-8000 euro , e altceva chiar daca nu ai dotari, dar din 2004 pana in 2010, nu a mai aparut nimeni cu low cost poate doar indienii cu TATA NANO.:))
felicia va fi urmasul lui fabia sedan dar nici vorba de low cost. va fi o masina in gama de preturi a actualei fabia.
Nu are nicio legatura cu preturile lui Logan.
Iar PSA nu are de gand sa faca un low cost.
daca nu credeti sunati direct la ei in Franta si intrebati. eu i-am intrebat de vreo trei ori un ultimele 9 luni.
- la 140 km/h nu vibreaza volanul si cutia de viteze.
- stabilitate mai mare pe sosea
- mai bine antifonata
- tabla galvanizata
- plasticele superioare Loganului.
Credeti ca noua Felicia (o fabia sedan) la acelasi pret in jur de 12.000 cu esp si clima nu va avea succes?
Banuiesc ca va referati la varianta BERLINA.
Un Logan Prestige 1.6 16v costa 9.550 euro, iar versiunea diesel 1.5 dCI 85 CP valoreaza 10.700 euro. De unde 12.000 euro?!!!
@Eu
Condu Logan-ul si nu vbi din imaginatie... eu unul care am condus ambele masini iti spun ca nivelul de zgomot e la acelasi nivel in Fabia si in Logan. Oricum motoarele vw intotdeauna au fost mai zgomotoase... indiferent ca discutam de benzina sau disel... oricum nu se compara fabia cu logan-ul... poate cu sandero
@cs
Eu conduc Logan de 1.4 si la 120-130 zici ca tin motorul in brate asa de silentioasa este, daca nu ma crezi ne intalnim si iti arat tu sa vi cu skoda fabia.
Sa inceapa si ei acolo cu 6.500 de euro daca vor concurenta,altfel vor sta in vitrine cu ele...
de cand e C4 sedan concurent pentru Dacia?
Ma bufneste rasul..........
LOGAN,1.4MPI,130CP = paradox.
Da si vorbeam de KM/H ?
mincinosi, snobi si parveniti... numai de asta avem parte !
conform studiilor dacia se lauda cu o gama low cost dar vanzarile la logan sunt ca si medie pe zona 8000-10000 (aici intra si benzina si dieselul); daca noua skoda va costa in medie 9000-12000 e la nivel de pret cu dacia din toate punctele; si tind sa cred ca va fi un concurent direct... si se stie calitatea skoda (vw) care este peste dacia (renault)...
Ceva, ceva?
Astia de la Skoda ar trebui sa-si bage mintile-n cap!
Seat e pe faras, Skoda vinde prost (nu vorbesc de Romanica) si VW nu are de gand sa bage bani, nici in Seat nici in Skoda.
Iar Skoda viseaza la un concurent pentru Logan de cand a iesit Loganul pe piata.
Asa ca nu prea sunt sanse sa aiba un concurent pentru Logan, mai degraba pentru Cherry sau Geely
o astfel d motorizare eu o consider destul de competitiva ... si skoda nu va reusi nicodata sa faca o masina la fel de ieftina ca loganul dar la fel de calitativa sau chiar mai superioara...practic e imposibil dar cine stie.... daca nu ajung ei la noi merem noi pete ei