Cehii de la Skoda au realizat cel mai bun sfert de an din istoria companiei, reuşind să livreze 247.200 unităţi în primele trei luni ale anului. Rezultatul a fost cumulat cu cea mai bună lună martie din istoria mărcii.
Esential
17
la sută reprezintă creşterea livrărilor Skoda la nivel european în primele trei luni ale anului curent.
Skoda sărbătoreşte o reuşită dublă în prima parte a anului curent, după ce a înregistrat atât cel mai bun prim sfert de an în materie de vânzări, cât şi cel mai bun rezultat în luna martie din întreaga istorie a companiei.
Pe piaţa din Europa, Skoda a avut o creştere de 17 procente în primele trei luni ale anului curent, reuşind să livreze 247.200 vehicule în perioada respectivă. În ceea ce priveşte luna martie, situaţia a fost şi mai bună, marca din Mlada Boleslav înregistrând o creştere de 19% a livrărilor faţă de martie 2013. Octavia a obţinut o creştere de 49.4% în aceeaşi lună pe pieţele din Europa de Vest, creşterea venind în luna în care Skoda aniversa un an de la lansarea celei de-a treia generaţii a compactei sale la Salonul Auto de la Geneva. Rezultatele mărcii Skoda pe pieţele din Europa de Est şi Europa Centrală au fost şi ele în creştere, livrările Skoda în zona Europei de Est crescând cu 3.8 procente faţă de aceeaşi perioadă a lui 2013, pe când Europa Centrală a avut o creştere de 30.2% în respectivul interval.
Sărbătoare la Skoda: 11 milioane de automobile fabricate la Mlada Boleslav
Odată cu rezultatele de vânzări, Skoda a anunţat şi lansarea unor versiuni noi ale modelelor sale.
Aşadar, versiunea CNG a lui Octavia, numită Octavia G-TEC, o premieră în această gamă, va fi disponibilă începând cu luna iunie pe pieţele pe care acest tip de carburant este popular.
În luna august, Skoda va lansa versiunea Scout a lui Octavia III, deja confirmată pentru debut în urma prezentării de la Salonul Auto de la Geneva, ediţia 2014. Apoi, cehii vor lansa versiunile Monte Carlo ale lui Yeti, Rapid Spaceback şi Citigo, anunţate la rândul lor într-un comunicat anterior.
Skoda va fi partenerul oficial al Turului Franţei până în 2018
Prof. Dr. Winfried Wahland, şeful Skoda, pozează alături de Rapid, modelul care a avut cea mai mare creştere a livrărilor în primele trei luni ale anului curent, de 201%, totalizând 45.000 de unităţi.
Vânzările Skoda în 2014 au în faţă o nouă potenţială creştere, motivată de lansarea modelelor Octavia şi Rapid Spaceback pe piaţa din China, cea mai mare piaţă auto din lume.
Totodată, China este şi cea mai mare piaţă individuală pentru marca din Cehia şi locul în care livrările au crescut cu 10.1% în martie şi 7.5% în primul sfert al anului, comparat cu aceeaşi perioadă a lui 2013. Până în vara anului curent, când se va înfăptui această lansare, Skoda va lansa modelul Rapid pe piaţa din Rusia, una dintre cele mai mari pieţe auto din Europa.
INTERVIU: 5 întrebări pentru Jozef Kaban, designerul-şef Skoda
Rezultate livrări Skoda în primele trei luni ale anului 2014 |
Poziţie |
Model |
Unităţi livrate |
Evoluţie faţă de sfertul 1 din 2013 (în procente) |
1 |
Octavia |
94.700 |
+8.3 |
2 |
Rapid |
45.000 |
+201.2 |
3 |
Fabia |
43.300 |
-17.8 |
4 |
Yeti |
23.100 |
+22.6 |
5 |
Superb |
22.600 |
-14.2 |
6 |
Citigo (vândut doar în Europa) |
10.800 |
-13.9 |
7 |
Roomster |
7.700 |
+0.6 |
Via Skoda
cu stima