La finalul anului trecut, Skoda a publicat primele imagini și detalii referitoare la noul Scala. Hatchback-ul de clasă compactă înlocuiește în gamă Rapid Spaceback și va fi echipat cu un pachet consistent de sisteme de siguranță, dar și tehnologii moderne pentru interior.
Skoda Scala este primul model din gama cehilor care mizează pe filozofia de design introdusă odată cu lansarea conceptului Vision RS. Noul hatchback devine primul model vândut de producătorul ceh în Europa care are numele mărcii inscripționat pe spate în locul clasicului logo.
Noul Scala va fi disponibil cu faruri și stopuri cu LED, iar pentru prima dată în gamă, cehii vor oferi opțional și indicatoare de direcție dinamice. Hatchback-ul cehilor are o lungime de 4.362 de mm, în timp ce ampatamentul ajunge la 2.649 de mm. Volumul portbagajului ajunge la 467 de litri, iar acesta poate fi extins până la 1.410 litri prin rabatarea banchetei din spate.
Pe piața din România, cea mai accesibilă versiune a lui Skoda Scala va avea un preț de pornire de 15.415 euro cu TVA. Două niveluri de echipare sunt disponibile pentru moment (Ambition și Style), în timp ce gama de motorizări este alcătuită din două motoare, unul diesel și unul pe benzină.
Cei care preferă un motor diesel vor putea alege unitatea de 1.6 litri TDI cu 115 CP și 250 Nm. Standard, cehii propun o cutie manuală cu șase trepte, iar opțional, clienții vor putea alege o transmisie DSG cu șapte rapoarte. Cei care vor un motor pe benzină pot miza pe unitatea de 1.0 litri TSI care oferă 115 CP și 200 Nm.
Pentru moment, motorul pe benzină va fi disponibil doar cu o transmisie manuală cu șase trepte.Ulterior, cehii vor oferi unitatea de 1.0 litri și într-o variantă de 95 CP, dar vor propune și un motor de 1.5 litri benzină cu 150 CP. Pe anumite piețe, Skoda Scala va putea fi comandat și cu motorul de 1.0 litri în variantă cu gaz natural comprimat.
MOTORIZĂRI |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
|||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Ambition | Style |
1.0 TSI | Benzină 115 CP |
Man6 | 15.415 | 16.716 |
1.6 TDI | Diesel 115 CP |
Man6 DSG7 |
18.526 19.997 |
- 21.276 |
Versiunea de echipare Ambition, oferă, printre altele, următoarele dotări: airbag genunchi în dreptul șoferului, faruri Basic LED (lumini de zi cu LED, lumini de întâlnire cu LED, lumini de drum cu halogen), Front Assist, Hill Hold Control, Lane Assist, senzor de ploaie, limitator de viteză, proiectoare de ceață, aer condiționat cu reglaj manual, instrumentar de bord cu afișaj digital Maxi-DOT, geamuri electrice față, cotieră față cu compartiment de depozitare, oglinzi exterioare reglabile electric și încălzite, ecran central tactil cu diagonala de 6.5 inch, senzori de parcare spate, volan îmbrăcat în piele, jante de oțel cu diametrul de 16 inch,
Versiunea Style plusează cu următoarele: sistem automat de climatizare, covorașe din material textil, buton pentru pornirea motorului, geamuri electrice față/spate, ecran central tactil cu diagonala de 8 inch, scaune față încălzite, cruise control, stopuri cu LED, jante din aliaj cu diametrul de 16 inch și sistem audio cu patru difuzoare suplimentare.
Pe lista de opționale, Skoda plusează cu pachetul Dynamic (440 de euro pentru scaune, pedale și volan sport, și plafon de culoare neagră), pachetul Leather (800 de euro pentru tapițerie piele/textil, cotieră centrală spate, scaune față reglabile manual pe înălțime, scaune față încălzite), pachetul Sport Chassis Control (scade garda la sol cu 15 mm și este introdus un selector pentru modurile de rulare) și faruri full-LED (750 de euro).
Noul Skoda Scala vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Skoda Scala 1.0 litri, Man, Ambition |
115 | 5.0 | 9.8 | 15.415 |
Honda Civic 1.0 VTEC, Man, Elegance |
129 | 5.1 | 10.9 | 20.000 |
Kia Ceed 1.0 T-GDI, Man, Best |
120 | 5.5 | 11.1 | 16.761 |
Toyota Corolla Hatch 1.2 turbo, Eco, Man |
116 | 5.6 | 10.3 | 18.299 |
Opel Astra 1.4 Turbo, Man, Enjoy |
125 | 5.5 | 9.2 | 17.970 |
Renault Megane 1.33 TCe 116, Man, Business |
116 | 5.4 | 10.7 | 15.250 |
Peugeot 308 1.2 PureTech, Man, Active |
110 | 4.6 | 11.1 | 16.288 |
Seat Leon 1.0 TSI, Man, Refference |
115 | 4.8 | 9.8 | 16.529 |
Volkswagen Golf 1.0 TSI, Man, Comfortline |
115 | 4.9 | 9.8 | 16.641 |
Ford Focus 1.0 EcoBoost, Man, Trend |
125 | 4.8 | 10 | 18.250 |
Mazda 3 Hatchback 2.0 litri, Man, Standard |
122 | 6.2 | 10.4 | 19.890 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Evident ca cehii, pardon nemtii, mizeaza pe ignoranta clientului fidel caruia ii pica fata vazand ce spatiu de depozitare si ce pret insignifiant are pe langa cei carora are tupeul sa-i considere concurenti, si inca ...directi.
oricum, tehnica asta a perdelei de fum va functiona. In ce masura vom vedea, dar sunt convins ca cel care mai stie ce e aia masina, interioare, confort, handling stie de Focus, Golf, Civic si, mai nou, Corolla. Modelul asta isi va avea proprii clienti si (in opina mea) majoritatea vor fi din curtea VAG
succes si bine ai revenit Rapid, botezat Skala
din cate stiu tabelele astea vin "in plic" de la sursa.
Poate ca AM ar trebui sa lamureasca aspectul asta nu existe loc de discutii sterile pe viitor
Poate trecem un pic informatiile astea prin filtrul ratiunii, nu al marketing-ului.
Nu am nimic cu Scala, dar sa comparam mere cu mere. Cand o aparea noul Golf cu dimensiuni extinse, rivalul cui va mai fi Scala atunci?
Sa fim seriosi , e doar un Rapid reinterpretat , am putea sa-i uram succes ( desi are un pret total nesimtit) ,dar sa nu-l comparam asa gratuit cu orice compacta fiindca chiar nu e cazul .
"din cate stiu tabelele astea vin "in plic" de la sursa".
Cred că ai vreo 10 ani de când ne cunoaștem pe site-ul ăsta. Așa că e ușor dezamăgitor să citesc lucruri de-astea aici.
pentru mine motorul 1.6 TDI ii cel pe care il indragesc cel mai mult si care se identifica cel mai fain cu reteaua rutiera romaneasca prin performante mai mult decat decente si un consum de carburant admirabil
bravo skoda ,is reunite toate premisele pentru un succes comercial de rasunet !
demn
Ba chiar așa cum previzionează @Costel (apocaliptic cumva, da-n acord cu eco-greața mioritică)... majoritar dieselizat.
Pe mine m-a distrat exprimarea *jante cu diagonala de 16 inch* -- înseamnă că-s livrate direct... pătrate dacă n-au diametru?! :-) Nu mai zic că *țoli* ar fi mai pe româneză, iar pt anglofili cel mult *inches*.
(n.b.@Roboțelu: felicitări, ești singurul care ai trecut testul meu-capcană de grammar-nazi de săptăluna trecută.)
Ceva mai serios acu: la banii ei, echiparea cu diverse sisteme de siguranță/asistare îmi pare chiar prea bogată pt gusturile mele (retrograde, recunosc), încă de la nivelul de bază.
Și garda la sol pare mai adaptată gropilor noastre - detaliu util, prezent de fapt și la rubedeniile de platformă Polo / Ibiza, ambele cu +15 cm.
Mai nasol e doar că estetica exemplarelor pozate pt reclamă-promovare nu rimează cu prețurile de listă fără opțiuni (v. de ex. hayonul ăla mai șmecher, care am impresia că merge doar împreună cu trapă sticlă și vreo 1.300 € în plus.)
pentru hayon cei de Mlada is "datori" cu niste multumiri celor de Volvo , suedezii is primii (identificati de mine :D ) cu C30 in urma cu mai bine de un deceniu pentru abordarea contrastanta a hayonului ,de efect fara doar si poate
Intrați deci pe site-ul Skoda și configurați mașina - chestie care trebuia făcută înainte să postați.
Așa veți afla/vedea că nici măcar nivelul Style NU are hayonul ăsta din pozele AM (cu sticla prelungită până la linia inferioară a stopurilor !!)
...Ci unul mai... tăblăros, :-) cu luneta mai mică amplasată deasupra și nu SUB literele *SKODA*-- și evident cu un aspect mai sărăcuț.
În rest, clar că nu-i vreun semn de egalitate între Rapid și Scala - exceptând, bineînțeles, silueta de pseudo-break, similară actualului A3.
intotdeauna cand ti se ofera acelasi lucru la pret mai mic se fac niste compromisuri in plus. da, uneori nesemnificative. dar pentru unii exact alea mici erau esenta. asta e. dar nu veni sa ne vinzi gogosi ca cumperi sigle. la audi atunci ce dracu mai cumperi? mega sigle????
Despre masina, parerea mea este ca e la fel de reusita ca celelalte skode, adica nu epateaza in nici un fel, este spatioasa, si pentru banii ceruti incearca a ofere mai multa masina. Nu inseamna neaparat ca o sa aiba aceeasi tinuta de drum, comfort, feeling ca intr-un Golf, Civic sau Focus.
@Costel, daca scala asta e demn de record pentru portbagajul sau, atunci Civic-ul meu cu 478 litri e demn de Guiness Book :)) ?
Daca in loc de 1.0 era 1.5, pretul era la fel sau poate chiar mai mare pentru 1.5 Otto. Deci ne calmam cu injuraturile la adresa Dieselului?
Acum, partea cu fiabilitatea ramane de vazut, parerile fiind impartite. Da, sunt mai economice motoarele diesel nu e vreo noutate, insa tocmai retorica din comentariul meu de mai sus este, oare merita 3000 EUR in plus? Fa calculul singur singurel, plecand de la premisa ca majoritatea romanilor fac ~15.000 KM/an si ai sa aflii raspunsul.
ultimul Civic sfideaza prin lungimea sa multe reprezentante ale clasei medii din urma cu 10-15 ani (e46-4,47m caroserie 3 volume)
Legat de achizitie, eu as cumpara la orice ora Diesel in loc de benzina, chiar si daca nu as avea drumuri lungi de facut. Imi place mai mult Diesel, e reliable, e fun, e cuplu, si noile Diesel-uri, inclusiv cel de 1.6TDI (pe care il detin), se incalzesc rapid iarna, merg bine, au un consum ireprosabil, deci nu vad de ce as lua 1.0 benzina. Care ramane un motor mic, in ciuda turbinei care-l face un pic mai vioi.
Acum: daca difernenta aia de 3000 de eur ar fi intre 1.6 TDI si 1.5 TSI, atunci ar fi alta poveste. Dar asa, eu unul probabil ca as merge tot pe varianta Diesel. Acum depinde si de bugetul fiecaruia. Sa asteptam sa vedem ce preturi o sa afiseze la varianta Otto 1.5. :)
PS: "There's no replacement for displacement".
1. În clasa compactă, diferența de preț (listă) între benzinare/diesel de putere similară e în medie de 1.500, max. 2.000 €.
2....altfel *amortizarea diferenței ar dura prea mult, fie și pentru cei cu rulaje anuale de +15.000 km (calcul ipotetic: cei cca. 2 l combustibil în minus pt diesel/100 km ar însemna un căștig de aprox. 3€ la 100 km - pt 7 lei/litrul -, deci 3.000 € s-ar amortiza în 100.000 km - prea mult, cu excepția comis-voiajorilor poate.)
3. Motoarele diesel ERAU mai fiabile pe vremurile fără turbo, EGR-uri etc. Din surse perfect verificabile, acum NU mai sînt.
4. Reviziile dieseloase sînt și ele mai scumpe /frecvente.
5. (pct.discutabil ăsta): Pe mine cel puțin *grohăitul* și/sau țăcănitul motoarelor diesel mă bagă-n depresie. :-)
@PMC, si eu am mers cu G6 1.6 TDI si mi-a placut motorul si masina per total. Ideea aici era ca la preturile respective nu merita absolut deloc achizitia diesel. E bine totusi ca a pastrat motorul pentru fani. Iti respect alegerea si iti urez viata lunga la masina ta insa daca ai ocazia sa mergi cu cel de 1.0 TSI te invit sa o faci. S-ar putea sa iti schimbi parerea.
Multumesc @Kiro!
de acord cu tine privind abordarea din ce in ce mai "generoasa" a coroseriilor doar ca exemplul cu 308 nu ii deloc concludent deoarece portbagajul are 420 litri si nicidecum 470 litri asa cum apare pe AM (L'argus.fr)
ii vigilent tu dar destul de vigilent is si eu :D
In rest, incerc sa privesc la rece acest model si in continuare raman la opinia ca este doar un Rapid mult imbunatatit . Totul , incepand cu interiorul , nivelele de echipare, motorizarile de start - imi confirma aceasta impresie . Doar ca acum Skoda ,disperati fiind ca Rapidul nu a avut succes, au plusat la maxim si au facut o treaba mult mai buna , evident si ajutati de "elasticitatea" platformei MQB(A0) aceeasi care a permis si lui Polo sa fie campion la dimensiuni in clasa lui. Skoda nu a avut acces la aceasta platforma pana acum. Acum vor sa profite de asta si au venit si cu imbunatatiri serioase fata de fostul Rapid DAR au trebuit sa "imbunatateasca" si...pretul . Acesta este acum foarte/prea apropiat de cel al lui Octavia ( la motorizarile similare) ceea ce ma face sa fiu mai rezervat cu privire la succesul iminent al modelului . Sunt constient ca in pozele alea sunt echiparile de top plus ceva optionale si personal nu-mi place ce vad la interior daramite daca vorbim de echiparea standard . Sa fim seriosi , e cam departe de multe din compactele enumerate mai sus. "Parchetul" ala (cum bine i-a mai spus cineva pe aici) de pe bord e horor ,nu pot sa cred ca l-au aprobat cu adevarat pt. modelul de serie, eu tot speram sa fi fost doar asa ...pt. un model de preserie.
Voiam insa sa subliniez dezavantajele 1.5 TSI fata de 1.6 TDI prin prisma unui pret similar cu un consum mai mare si un cuplu mai mic. 1.0 TSI l-am condus si eu pe golf 7, de mai multe ori, si recunosc ca e peste asteptari. Deci f probabil ca 1.5 e mult mai bine. Probabil ca impreuna cu DSG merge f fain si da, la rafinament nu se compara cu un Diesel.
Legat de pret, mai spun o data: in functie de linia de echipare, 1.5 TSI poate fi mai scump decat 1.6 TDI. Moment in care daca achizitia e una smart, mergi pe Diesel.
Reviziile la un Diesel ca 1.6 TDI nu sunt mari. Nu stiu, dar presupun ca la 1.5 TSI preturile sunt similare.
Scala va fi compacta clasica a Skodei si va vinde net mai bine decat Focus, Astra si poate si Golf. Acelasi spatiu si portbagaj mult mai mare decat majoritatea concurentei, preturi bune, succes garantat.
Civic e un outsider in aceasta clasa, nu conteaza ca vanzari.
Scala interior = Peugeot 307 (cand a aparut)
e bine ca am lamurit problema, pentru ca as fi bagat mana'n foc ca sunt mai mult de 10 ani de cand ma mai uit pe tot felul de brosuri/documente mai mult sau mai putin publice ce contin fix astfel de tabele prin care constructorul isi identifica concurenta directa sau "directa"(?) referitor la modelul pe care incearca sa il vanda.
evident ca atunci cand am spus "in plic" incercam sa gasesc tapul ispasitor pentru eroarea (dupa mine) a alaturarii Scalei cu mai titratii Ford, Honda, VW, etc
@Unknown....ai zis bine, Skoda e in pas cu vremurile, motiv pentru care Scala e in 2 si nu 3 volume
Uitati datele tehnice bai postacilor:
Cuplu 1.6 TDI si consum la 100km: 250 Nm/1500–3250, 4,1-4,2l
1.5 TSI: 250 Nm/1500–3500, 4,9-5l (da, consuma cu 0.8l mai mult dar ai 45 hp, +18 km/h viteza maxima pe gps, -2.1s 0-100)
Iar viața ȋși aprinde, tacticoasă, o țigară și face ce știe ea la superlativ: să (se) fumeze.
P.S. Pe vremuri “de sinistră amintire” (când eram cu toții “asupriți” ȋn consumism, pardon, ȋn comunism), televiziunea emitea cam două ore pe zi și lumea era foarte sănătoasă d.t.p.d.v. Ce-ar fi ca AM să ne ofere șansa de a citi doar două articole (și acelea maximum relevante, dacă pot fi considerate astfel) pe săptămână? “Zic și eu” (ți-a blocat “anticorupția” contul din bancă, vienezule, deci n-am cum să-ți plătesc drepturi de autor).
P.S. : in visele voastre consuma 1,5 TSI cu 0,8 litri mai mult decat 1,6 TDI (sau doar in fisa tehnica poate). Diferenta este de 2-2,5 litri si nu incercati sa ma convingeti ca nu e asa ca nu aveti nici-o sansa. Deci @ PMC : depinde ce vrei de la masina, daca chiar o iei pt. a face treaba cu ea si stii ca o sa o "calaresti" vreo 200 k cel putin , atunci clar iei TDI-ul.
P.S. 2 : uite , daca stau si ma gandesc acum , nici nu mai stiu ce cuplu are motorul meu chiar , @ Costele : ce cuplu are BKD-ul de la VAG , ca tu esti expertul ?!
...O valoare respectabilă, care avantajează însă comparativ și cei 200 Nm ai motorașului cu juma de cilindree 1.0 TSI de 115 CP (sau 116 CP la Audi A1-3, ori *doar* 110 CP la Fabia - hehehe, marketingule VW... fiindcă toate scot în realitate +/- 120 CP )
Cât despre diferențele reale consum benz./diesel de putere egală, subscriu -- încă din postul precedent -- la cca. 2l/100 km în favoarea dieselului, în segmentul compact.
Repet însă că, la 3K € suprapreț diesel, consumul redus nu acoperă *amortizarea* costurilor totale decât pt. (unele) firme. Mai ales dacă luăm în calcul un alt factor - pierderea de valoare previzibil în creștere pt. dieseluri la revânzare !!!
Deci, la nemți pe Scala 1.6 Diesel se cer cu... - țineți-vă respirația - 50 (cincizeci :-)) de euro mai mult decît pe benzinarul similar echipat (Ambition) de 115 CP !!!
...Care costă 21.450 Euro. Iar TSI de 150 PS (DSG) - 25.200.
Versiunea de bază (1.0 TSI 95 CP) va costa la ei 17.350 €, mai spre vară. Să nu ne imaginăm totuși că la noi va fi tot cu 4.100 € mai ieftină ca 115 CP-ul...
is surprins ca tu ii capabil sa vii cu un raspuns pentru un postac cu carente semnificative la aritmetica elementara (+45cp ?!? ) :D si asta deoarece orice argumentatie aluneca invariabil in derizoriu
referitor la diferenta de consum benzina / motorina care ii invocata de domnia sa ii momentul oportun sa fac o sumedenie de pasi in spate :D si asta fiindca consider ca ii abordarea optima pentru mine si nu numai
is total de acord ca interventia mea ii si tardiva si tarzie doar ca o "culpa" considerabila ii revine Shakedown-ului din Mediterana cu triluri Otto de aceasta data :D
Iată, de pildă, ce epopee a stârnit cea mai impresionantă “compactă” din istoria automobilului (așa o consider eu), o veritabilă demonstrație de masculinitate:
https://www.youtube.com/watch?v=jtlSeApabCw
Problema se va rezolva cu o updatare de soft prin revizuirea hartii de injectie pentru ca injectoarele sa nu mai pișe benzina degeaba, iata si toata problema Civicului. Prostilor
As simple as that.
Cat despre cuplu, versiunea de 130 CP are cuplu 200. ;) Doar cea de 150 CP are cuplu la fel cu Dieselul. Trebuie sa va reamintesc ca exista si 2.0 Diesel care are 320? ;)