Cu întreaga atenţie a publicului şi a presei de specialitate aţintită asupra noii generaţii Superb, pe care Skoda se pregăteşte s-o in troducă în showroom-urile din Europa în această primăvară, constructorul ceh se întoarce pentru o zi cu faţa spre istorie şi anunţă atingerea unei borne de producţie importante pentru cel mai mare model din gamă. Conform unui comunicat oficial emis de cehi, Skoda Superb a trecut de 750.000 de exemplare produse din 2001 încoace.
Evident, statistica atinge doar exemplarele produse din cele trei generaţii Superb lansate în epoca modernă a modelului ceh, Skoda Superb fiind regăsit în gama Skoda pentru prima dată în 1934, atunci când numele apărea în premieră în nomenclatorul brandului european.
Exemplarul care poartă numărul 750.000 face parte din noua generaţie a lui Superb, a treia din epoca contemporană. Producţia noului Superb a debutat acum o lună la fabrica cehă din Kvasiny, "uzina-mamă" în care modelul este asamblat începând cu anul 2001.
Între timp, nava-amiral a mărcii din Cehia a primit noi locuri de producţie la fabricile din Aurangabad (India), Anting şi Ningbo (ambele China).Pentru a adapta linia de producţie de la Kvasiny la cerinţele noii generaţii Superb, Skoda a investit 60 de milioane de euro. Suma va fi suplimentată cu alte 250 de milioane de euro până în 2018, an în care fabrica cehă va avea cu 1300 mai mulţi angajaţi decât astăzi.
-ar fi 4x4.
-motorizare 2.0tdi 190cp (putere, consum, taxe)
-fiabilitate buna (nu imi amintesc ca modelele Superb sa fi dezamagit la acest capitol)
-intretinere acceptabila comparativ cu rivalii (skoda in general este ieftina la intretinere)
-design superb
Felicitari pentru aceasta cifra! Sunt constructori cu pretentii care din 2001 pana in prezent nu au atins aceasta cifra. Dar se cred zei. Chestii de genul asta spun multe despre aceasta masina.
http://www.automarket.ro/tv/tehnic/skoda-funstar-pickup-cum-transformi-o-fabia-normal-ntr-o-mini-utilitar-4471.html
daca n-ar fi cate 2-3 "noutati" saptamanale despre grup si cate suruburi a infiletat muncitoru ceh in marca "nationala" parca n-as dormi bine!
A afirma ca Skoda nu este o marca nationala ceheasca este ca si cum ati spune ca Rolls Royce sau Jaguar nu sunt branduri britanic. Este mai ceheasca decat a fost Dacia romaneasca in viata ei. Designerul sef este ceh, daca va uitati la modelele mai vechi ale grupului veti vedea ca anumite trasaturi de design se pastreaza si acum (multhulitele proiectoare ale primului Yeti situate sus, intre faruri si grila radiatorului amintesc de imaginea lui 110 R, partea din spate usor aplatizata a modelului Rapid aduce aminte de un model cu acelasi nume fabricat in anii 80), numele multor modele actuale au fost folosite si in trecut, designerul sef de la Skoda este ceh, etc etc etc. Lasand la o parte aversiunea dumneavoastra pentru VAG, in ceea ce priveste Skoda, chiar cred ca sunteti nedrept.