Deși Skoda Rapid a dispărut de pe piața din Europa (a fost înlocuit de Scala), în China, India și Rusia, producătorul ceh are în ofertă curentă modelul de buget. Acum, oficialii din Mlada Boleslav au anunțat un facelift pentru versiunile din China ale lui Rapid și Rapid Spaceback.
Din punct de vedere estetic, cehii au pregătit elemente de design care au debutat în premieră pe Scala. Grila frontală este mai lată, farurile au un design nou, iar spoilerele au fost și ele complet restilizate.
Pentru interior, cehii propun un nou sistem de infotainment care comunică cu pasagerii prin intermediul unui ecran tactil de 8 inch. Sistemul este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto și suportă update de tip "over-the-air".
În plus, cehii au introdus și servicii specifice pieței din China: navigația Amap, radioul online Tingban și serviciul de streaming de muzică Kuwo. Conectivitatea online este asigurată de Banma, un produs dezvoltat de SAIC Volkswagen și Alibaba Group.
Pentru interior, cehii au mai pregătit accesorii din material plastic care imită fibra de carbon, un volan îmbrăcat în piele și o cameră video pentru mersul cu spatele.
Singura motorizare anunțată în momentul lansării este un 1.5 litri MPI cu 111 cai putere și 145 Nm.
Clienții de pe piața din China vor putea opta fie pentru o transmisie manuală cu cinci trepte, fie pentru o cutie automată cu șase rapoarte.
Eu mai intru pe site-urile din diferite zone ale diferitor mărci auto ca să văd ce modele vând în America de Sud, Rusia, China, India, Africa de Sud etc. E foarte interesant câte modele diferite au, dar și câte rebadge-uri (vedeți VW în China care are parteneriat cu doi producători locali pe nume SAIC și FAW care fac cam aceleași mașini, dar oarecum diferite și care mai și concurează între ei).
P.S. În China, Jetta a devenit marcă de sine stătătoare. Vinde un sedan bazat pe Rapid și 2 SUV-uri bazate pe Ateca.