Skoda Octavia Scout, pentru cercetasul din tine
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Scout = cercetas, om de recunoastere. Skoda Octavia Scout = familistul convins, dornic de aventuri in off-road. Iata definitia simpla a unui model relativ nou in gama constructorului ceh. Versiunea 4X4 a modelului Octavia Combi a fost botezat Scout, o titulatura intalnita la toate variantele de acest tip produse de Skoda.
Ce este de fapt Octavia Scout? “Aceeasi Marie cu alta palarie”, ca sa citam un proverb romanesc? Ei bine nu! Versiunea off-road a celor de la Skoda stabileste un cu totul alt standard calitativ in comparatie cu celelalte versiuni ale modelului Octavia, care se vinde atat de bine in Romania.
Scout-ul isi merita pe deplin numele atunci cand vine vorba de off-road, bucura pasagerii cu materiale de calitate la interior si ofera soferului un motor capabil de performante deosebite pe orice tip de teren.
Break-ul 4X4 a incaput pe mainile noastre cateva zile bune, timp in care am incercat sa-l chinuim pe o varietate mare de suprafete de rulare. Rezultatele au fost de-a dreptul impresionante pentru un vehicul situat la limita segmentelor. Spunem asta pentru ca este greu sa incadram Skoda Octavia Scout in interiorul unui segment singular: avem de-a face cu un break sau cu un crossover? Tocmai acest lucru a fost speculat de constructorul ceh, care a dorit sa ofere clientilor sai un model spatios, cu veleitati off-road si costuri de productie reduse.
Aspectul exterior al versiunii Scout se individualizeaza prin trasaturi marunte de cel al banalei Skoda Octavia Break. Diferentele sunt facute de panourile de protectie frontale, garda la sol mai ridicata, barele longitudinale pentru plafon, tevile de esapament duble cromate si bandourile din plastic la nivelul bosajelor.
Pentru cei obisnuiti cu materiale si finisaje de slaba calitate in interiorul modelelor Skoda avem o surpriza: Scout-ul impresioneaza la “atingere” si scapa de aceasta problema. Se pare ca singurul lucru de care ducea lipsa versiunea testata de noi era tapiseria din piele, care poate fi insa comandata fara probleme.
Insertiile din aluminiu sunt la ele acasa, atat la nivelul portierelor, pragurilor sau plansei de bord, ceea ce da un aspect placut si sportiv habitaclului. Cu siguranta nu ne-am fi asteptat sa gasim si pedalier sportiv cu protectori din otel rafinat, ceea ce a mai bifat o surpriza placuta in carnetelul de observatii.
Faptul ca te afli intr-un Scout se simte inca de cand pasesti in interior: garda la sol te face sa te simti oarecum la inaltime, iar numele inscriptionat in praguri si pe bara de sustinere de deasupra torpedoului te fac sa-ti aduci aminte permanent in ce masina te afli. Ca avem de-a face cu o transmisie 4X4 aflam imediat ce ne indreptam mana spre schimbator.
Afisajul color al computerului de bord, precum si pozitionarea instrumentelor este foarte bine gandita si nu deranjeaza sau incurca soferul, acesta neavand nevoie de o perioada de adaptare.
Ceea ce dezamageste insa din punct de vedere estetic este afisajul electronic din partea centrala a bordului, care este imprumutat de la Volkswagen si are un aspect monoton. Informatiile din trafic si frecventele radioului ar fi fost mai placute pe un afisaj color. Problema se poate insa rezolva cu un sistem de navigatie.Confortul interior este sporit de volanul si manerul schimbatorului imbracate in piele de calitate, comenzile pozitionate pe colan, scaunele incalzite si numeroasele spatii de depozitare din interior. Un minus in ceea ce priveste confortul sunt scaunele prea rigide care devin de-a dreptul o povara atunci cand este vorba de un drum lung.
Daca e sa vorbim despre spatiul interior, va trebui sa acordam inca o bila alba Octaviei Scout, care nu duce lipsa de asa ceva. Spre exemplu, in conditii normale de reglare a scaunului pentru sofer, pe locurile din spate a incaput confortabil un pasager de 1.86 metri inaltime.
Interiorul spatios se datoreaza in mare parte dimensiunilor generoase ale modelului: 4.581 mm lungime, 1.784 mm latime, 1.533 mm inaltime si un ampatament de 2.578 mm. Dimensiunile portbagajului sunt mai mult decat generoase, acest putand inghiti pana la 580 de litri in conditii normale si 1.620 atunci cand bancheta este rabatata. Utilitatea portbagajului este sporita si de plasa care ajuta la o mai buna fixare a bagajelor, carligele de ancorare si priza de 12 volti.
Sarcinile soferului sunt usurate de o multime de gadget-uri tot mai des inatlnite pe modelele Skoda. Astfel la drum lung, pe autostrada, cruise control-ul va fi o adevarata “mana cereasca”, reactiile masinii la accelerare si decelerare fiind incredibil de prompte. Blocurile optice fata dotate cu xenon si ajustabile va vor lumina fara probleme orice escapada nocturna iar geamurile cu tenta va vor feri de soferii indisciplinati care nu adapteaza corect luminile de intalnire.
Comenzile sistemului audio cu CD, MP3 si 8 difuzoare, pozitionate pe volan, precum si conexiunea auxiliaa pentru iPod, sporesc distractia la bordul unui model familist. Siguranta este pusa pe primul plan cu ajutorul sistemelor obisnuite la un astfel de model, printre acestea meritand sa mentionam ESP-ul, ABS-ul, ASR-ul si cele sase airbaguri.
Sa trecem insa si la lucruri mai serioase si anume la comportamentul break-ului cu veleitati de SUV pe sosea si pe off-road. Noi am avut ocazia sa testam o versiune diesel, care se simte foarte bine in cea de a doua situatie.
Este vorba de Scout-ul echipat cu motor de 2.0 litri TDI capabil sa dezvolte 140 de cai putere si un cuplu motor de 320 Nm, resimtit cel mai bine intre 1.800 si 2.500 de rpm. Pe aceasta plaja de turatii motorul are o zvacnire surprinzatoare si iti da senzaia ca sub capota se ascund mai mult de 140 de cai putere.
De altfel, performantele modelului nu sunt deloc de neglijat: acceleratie de la 0 la 100 de km/h in 10.2 secunde si o viteza maxima de 197 km/h.
Pentru ca vorbim de un diesel se cuvine sa mentionam si consumul care se inscrie in limitele acceptabile, pentru versiunea de 2.0 litri. In aglomeratiile urbane, acesta urca pana la 8.4 litri la 100/km nu cu mult peste ceea ce Skoda afirma official in cartea tehnica (8.0 litri la 100/km). In mediul extraurban, in conditii de autostrada sau drum national, Scout-ul reuseste sa smulga 6.4-6.6 litri, in conditiile in care soferul nu forteaza prea tare motorul. Consumul mixt, anuntat de Skoda, este de 6.4 litri, insa cel obtinut de noi este undeva la 7.2 litri la 100/km.
Octavia Scout este o masina usor de condus, manevrabila si mult mai stabila decat versiunea break, fara 4X4. La viteze de peste 170 km/h stabilitatea este buna, singurul dezavantaj fiind garda la sol mai ridicata. Transmisia integrala compenseaza insa acest aspect, negativ pe sosea dar foarte util in off-road, si ajuta masina sa se comporte admirabil in viraje.
Ambreiajul cupleaza foarte sus ceea ce este cu siguranta un plus iar cursa schimbatorului de viteze este foarte precisa pentru toate cele sase trepte.
In mediul off-road, cuplul motor ajuta soferul sa iasa din cele mai dificile situatii, in timp ce functia Hill Descent Control se dovedeste foarte utila in panta. Scout-ul dovedeste calitati deosebite in off-road pentru ca este ajutat de o valoare a cuplului care depaseste limita de 300 Nm, recomandata pentru un vehicul de acest tip. Mai mult acesta se simte foarte devreme, inca de la 1.750 de turatii.
Faptul ca avem de-a face cu o tractiune integrala permanenta este un lucru bun, masina mentinand o aderenta crescuta atat pe carosabil cat si pe teren accidentat. Suspensia cauta sa ajute masina pe teren accidentat fiind perfect conceputa pentru a oferi confort pasagerilor in conditii dificile.
Skoda Octavia Scout va transforma familia normala din mediul urban intr-una orientata catre drumetii, excursii si noi provocari. Este o masina care, desi va scoate din bugetul familiei aproximativ 27.000 de euro (26.937 de euro versiunea diesel testata de noi, 25.427 versiunea pe benzina de 2.0 litri, 150 de cai), isi va merita banii si va oferi celor dragi momente de neuitat. Spatioasa, sigura si capabila de performante deosebite in off-road, Skoda Octavia Scout promite sa fie alaturi de familie in vacante de vis.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Comentarii (0)