La numai o zi după ce am făcut cunoştinţă cu noua Skoda Octavia RS facelift, a venit rândul lui Octavia Scout să treacă printr-un minor proces de restilizare.
Aşa cum era de aşteptat, principalele noutăţi de design sunt introducerea blocurilor optice duble: acestea sunt full-LED, după ce până acum erau bi-xenon. Proiectoarele de ceaţă au fost de asemenea restilizate, însă modificările sunt minore.
Octavia Scout are o gardă la sol cu 30 de milimetri mai înaltă decât Octavia Combi şi beneficiază de o funcţie off-road pentru a se descurca mai bine pe drumuri ceva mai dificile, pe lângă diferenţialul electronic disponibil atât pe axul frontal, cât şi pe cel din spate.
Din punct de vedere tehnic, Scout facelift nu beneficiază de schimbări majore. Totuşi, motorul diesel TDI de 2.0 litri şi 150 de cai putere poate fi cuplat acum şi cu o cutie de viteze automată cu 7 trepte şi dublu ambreiaj care până acum era disponibilă doar pe varianta TDI de 184 de cai putere şi pe motorul pe benzină TSI de 1.8 litri şi 180 de cai putere.
Skoda nu a prezentat nicio fotografie a interiorului, însă este de aşteptat ca Scout facelift să preia elementele disponibile pe Octavia facelift, în special disponibilitatea unui ecran touch cu diagonală de 9.2 inch care elimină o mare parte dintre butoanele fizice. În plus, scaunele sunt echipate cu funcţia "Thermo-Flux", care permite ajustarea automată a permeabilităţii aerului şi umidităţii pentru a oferi un confort sporit pasagerilor.Skoda Octavia Scout facelift va fi disponibilă pe piaţă la începutul anului viitor, iar preţurile de comercializare urmează să fie anunţate în apropierea lansării.
Via Skoda
Totusi parerologii uita faptul ca peste 3/4 (dau cu presupusu) din timpul petrecut cu masina este in interiorul ei, de asta mi se pare aiurea cand vad producatori ce se preocupa prea mult cu designul exterior, ca sa ia ochii, si lasa balta interiorul (Ford Fiesta 2008) sau chiar restul masinii (italienii)
Nu judeca o carte dupa coperta. MANUTE ROSII PLZ
sunt multe masini care au interior sub medie, iar exteriorul frumos. cu toate astea lumea le cumpara ca le place cum arata (in exterior).
Nu e chiar cum spui tu, in felul asta nu as cumpara vopsea metalizata, la ce sa dau intre 300 si mii de euro pt o vopsea metalizata ca oricum stau in interior, nu pe capota.
Mie personal imi plac farurile - imi plac in sensul ca am gasit mai multa indrazneala de la cei care au proiectat botul si nu au mers in continuare pe aceleasi faruri si pus niste LED-uri in forma de X, Y sau Z. Dar doar atat. De altfel as putea spune ca e idee furata de la E class.
De ce am spus ca seamana cu MCV-ul, pt ca partea din spate e la fel de lunga, la fel de tesita, geamul ala e la fel de mare - cred ca se putea monta intr-o portiera, pare o barca care nu se mai termina.
E drept, eu nu mi-as luat niciodata un break, vad multe inconveniente - poate ca si d-asta sunt putin radical in parere.
1 - design urat (forma de duba)
2 - nu e tinereasca
3 - garda la sol e la fel ca la o berlina - treaba asta chiar nu o inteleg! Aici ar trebui puse alte amortizoare mai rigide, si niste arcuri mai lungi.
4 - teoretic e o masina de familie, dar ce facem cu adevarata clasa de masini de familie, care mai nou tide catre crossover.
5 - un crossover/SUV inlocuieste mult mai bine un break. Plus ca un SUV bifeaza toate cele 4 puncte de mai sus. Unde mai pui ca si siguranta e mai ok la un SUV.
6 - vrei nu vrei cari tabla dupa tine, fie ca e diferenta de 5kg sau de 100kg intre berlina/hatchback, tot impresia ca ai o duba dupa tine mereu este.
Un break are in schimb 2 avantaje, e mai stabila la drum lung + poti baga mai mult in portbagaj, fata de o berlina/hatch.