La mai puţin de două luni de la lansarea noii Octavia facelift, Skoda a actualizat şi versiunea de performanţă RS.
Deloc surprinzător, Skoda Octavia RS preia o bună parte dintre elementele de design introduse pe varianta mai "cuminte", inclusiv blocurile optice duble cu LED şi bara de protecţie uşor modificată, dar şi proiectoarele de ceaţă, în timp ce pe lateral nu sunt vizibile aproape niciun fel de modificări. În schimb, spatele a primit câteva modificări, în special în zona stopurilor, iar eleronul şi difuzorul de aer au un design mai atractiv.
La interior am remarcat scaunele Sport disponibile acum şi cu Alcantara, iar volanul sport mulţi-funcţional integrează un logo Skoda realizat din piele. La fel ca Octavia facelift, şi varianta RS a primit un ecran mai mare, care ajunge acum la o diagonală de 9.2 inch, la fel ca cel disponibil pe noul SUV Kodiaq. Odată cu acesta au fost eliminate o bună parte dintre butoanele fizice în favoarea funcţiilor care pot fi accesate direct pe ecranul capacitiv.
Din punct de vedere al trenului de propulsie, Skoda Octavia RS facelift beneficiază în continuare de două motoare cu 4 cilindri.
Unitatea TSI pe benzină de 2.0 litri generează acum 230 de cai putere, cu 10 cai putere mai mult decât în cazul versiunii anterioare, în timp ce cuplul maxim este de 350 Nm. Cu acest motor, modelul accelerează de la 0-100 km/h în 6.7 secunde şi are o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h, în timp ce consumul mediu oficial este de 6.5 litri/100 km.În schimb, motorul diesel TDI de 2.0 litri a rămas la aceleaşi cifre, cu 184 de cai putere şi un cuplu de 380 Nm, cu 7.9 secunde pentru a ajunge la 100 km/h şi un consum oficial de 4.5 litri/100 km. Suspensia sport este acum mai coborâtă cu 15 mm, iar echiparea standard include jante de 17 inch, cele de 18 inch sau 19 inch fiind disponibile opţional.
Din punct de vedere al tehnologiilor de siguranţă, Octavia RS facelift preia o bună parte dintre opţiunile disponibile pe Octavia facelift. Printre ele se numără sistemul Front Assist cu funcţie de detecţie preventivă a pietonilor, Rear Traffic Alert sau Blind Spot, în timp ce sistemul de asistentă la parcare a fost îmbunătăţit.
Via Skoda
Comentarii (4)