Transfăgărășanul a devenit în ultimii trei ani principala atracție turistică a României, iar turiști "motorizați" vin din toată lumea pentru a simți pe pielea lor modul în care șoseaua care leagă Muntenia de Transilvania peste Munții Făgăraș te face să te simți atunci când conduci o mașină. Însă Transfăgărășanul nu a devenit doar loc de pelerinaj pentru cei care își doresc relaxare, ci și pentru cei care vor senzații tari.
Anul trecut, un pilot italian stabilea un prim record de viteză pe urcarea de 12.3 kilometri care leagă Bâlea Cascadă de Bâlea Lac, cea mai spectaculoasă și în același timp periculoasă porțiune a șoselei de peste munți. Fabio Baroni urca atunci cu un Ferrari 458 Italia în 9 minute și 13 secunde pe traseul care urcă până la 2100 de metri într-o succesiune de viraje strânse legate de linii drepte.
Ei bine, recordul acestuia nu a stat în picioare decât puțin peste un an, pentru că un român a reușit astăzi să-l doboare.
Pilotul Andrei Mitrașcă și navigatoarea Magda Matei au reușit să urce astăzi pe același traseu într-un timp cu nu mai puțin de 47 secunde mai bun: 8:26.160.
Noul record este cu atât mai interesant cu cât cei doi nu au avut nevoie de un supercar pentru a reuși această performanță, realizată la volanul unui exemplar Skoda Octavia RS de serie, cu anvelope de șosea Dunlop SP Sport Maxx, fără modificări structurale speciale dedicate acestei încercări.
Noul record a fost omologat de Federația Română de Automobilism Sportiv, care a pus la dispoziție aparatură omologată de cronometrare TAG Heuer.
"Sunt foarte bucuros că am reușit să luam recordul. De când am văzut timpul realizat de Ferrari am considerat că este o invitație pe care nu o pot refuza. Au fost necesare multe avize, multe aprobări și a fost nevoie ca cineva să aibă încredere în mine și în Magda că putem să luăm recordul cu o mașină „normală”, destinată publicului larg. Nu am atins viteze foarte mari, dar am putut să forțăm pe viraje și să ținem un ritm ridicat.
Ne-am simțit foarte bine în mașină, mai ales că am mai concurat împreuna la Raliul Sibiului în 2014, chiar pe acest traseu. Am avut noroc și cu vremea care putea să ne dea peste cap toate eforturile", a declarat pilotul Andrei Mitrașcă la finalul încercării reușite de record.Vă reamintim faptul că Skoda Octavia dezvoltă în versiune RS 230 de cai putere și 350 Nm scoși dintr-un motor TSI de 2.0 litri. Transmisia automată DSG este oferită standard, iar puterea este trimisă punții față. Modelul ceh oferă o accelerație 0-100 km/h în 6.8 secunde, în timp ce viteza maximă pe care o poate atinge este de 249 de km/h.
Nu numai c-au facut 3 milioane de Octavia in 2 ani, dar acu' lasa'n urma si ferariu! Marfa de masina!
Doar sa nu uit sa iau varianta RS disal (2virgulazero tedei,184 horsi pauar) ca dupa ce vand rosioara imi raman numa' 50 de lei de motorina si tre' sa ma intorc la Pitesti!
Lasand mistocareala, Barone asta nu-i pilot profesionist ci doar un Italian pasionat de Ferrari, presedinte al unui fan club Ferrari.Nici navigator nu a avut si din cate am citit omului ii place sa duca Ferrari pe drumuri extreme.
Ca atare, comparam mere cu pere! Daca-i dadeau lu baronu asta Octavia RS, cre' ca-i trebuiau 15 minute pentru 12 km.
tsi, dsg..das auto!
Dar grupul vag are bani mai multi de sponsorizari, ca de obicei, si i-a oferit totul ca sa poata sa faca aceasta cursa.
Ar fi fost frumos sa fi fost cu un Logan sau un Duster. Ar fi sunat frumos ca recordul pe transfagarasan sa fie detinut de Dacia.