Skoda a prezentat noua generaţie a lui Octavia pe contul său oficial de Facebook. Modelul a ajuns la cea de-a treia generaţie şi a crescut în dimensiuni, pentru a-i face loc lui Rapid în gamă. Astfel, noua generaţie a lui Octavia este încadrată între segmentul compact şi segmentul mediu, încercând să abordeze zona superioară a segmentului compact. Noua generaţie a lui Octavia este cu până la 102 kilograme mai uşoară decât predecesoarea sa, în ciuda dimensiunilor crescute.
CEL MAI SPAŢIOS INTERIOR DIN SEGMENT
În raport cu a doua generaţie, vorbim despre o lungime crescută cu 90 milimetri şi o lăţime crescută cu 45 milimetri. Aceste modificări duc la cel mai lung interior din clasa compactă, cu cel mai bun spaţiu pentru genunchi şi pentru capul pasagerilor din spate din acest segment, alături de cel mai mare portbagaj - 590 de litri. Spaţiul destinat capului pentru pasagerii din spate a crescut cu 8 milimetri, pe când spaţiul destinat coatelor pasagerilor din faţă a crescut cu 39 de milimetri. În cazul pasagerilor din spate, spaţiul destinat coatelor a crescut cu 29 de milimetri.
Din punct de vedere estetic, modelul aminteşte de Volkswagen Jetta, de actuala generaţie a lui Passat şi de vechiul Audi A6, preluând trăsături de design de la aceste modele, pe lângă elementele pe care le împarte cu Rapid. Responsabil de design-ul noii Octavia este Jozef Kaban, şeful de design al mărcii Skoda şi omul care a lucrat la aspectul lui Bugatti Veyron. Încă de la început, Kaban a dorit ca noua generaţie a lui Octavia să păstreze valorile care au consacrat-o, pentru a se asigura că va păstra baza de clienţi a acestui model şi că va reuşi să atragă un public nou printr-un design mai modern, fără schimbări dramatice.
TOATE MOTORIZĂRILE AU START-STOP ŞI VERSIUNI GREENLINE
A treia generaţie a lui Octavia va adopta platforma MQB a concernului Volkswagen, fiind al patrulea model al concernului care preia noua arhitectură.
Noua platformă îi permite lui Octavia să crească în dimensiuni, mutare obligatorie odată cu apariţia lui Rapid, alături de disponibilitatea unei game de motorizări noi, preluată de la Golf. Cehii au confirmat deja debutul viitoarelor versiuni cu tracţiune integrală, debutul versiunii RS şi au anunţat emisiile de CO2 ale versiunii Greenline: 89 de grame pe kilometru. Noua încadrare a lui Octavia va duce la creşterea preţului, spun unele surse din cadrul mărcii, dar modelul va veni şi cu materiale de calitate superioară. Pe lângă noile materiale şi tehnologii, gama de elemente de siguranţă care echipează noua generaţie a lui Octavia include airbag pentru genunchii şoferului, până la nouă airbag-uri la bord, sisteme de monitorizare a oboselii şoferului, sistem de monitorizare a unghiului mort şi funcţie de frânare automată în cazul unui impact frontal iminent la o viteză mică.OCTAVIA PRIMEŞTE TEHNOLOGII ÎN PREMIERĂ
O altă premieră pentru Octavia şi pentru Skoda este reprezentată de sistemul Adaptive Cruise Assistant, denumirea cehilor pentru sistemul de cruise control adaptiv, care îi permite şoferului să regleze distanţa pe care să o păstreze sistemul faţă de vehiculul din faţă.
Octavia va avea şi un sistem de asistenţă pentru faza lungă, care comută automat între faza de drum şi faza de întâlnire. Pe lângă acestea, lista de dotări a lui Octavia va include şi elemente precum sistem de parcare asistată, precum şi un sistem de recunoaştere a semnelor de circulaţie, integrat în pachetul de opţiuni numit Traveller Assistant. În plus, Octavia va fi disponibilă şi cu KESSY, sistemul de acces şi pornire fără cheie de la Skoda. O altă premieră în această gamă este disponibilitatea unei trape panoramic acţionată electric, care poate să gliseze sau să fie înclinată.Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013
Automarket va fi prezent în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă va prezenta live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.
Via Skoda
probabil una cat de cat ok va fi 18-19000 si cu motorul 1.2 tsi
Vezi C5, I40.. masinile astea iti zmulg un zambet atunci cand le vezi.
Golf 7, Passat,.. nimic....
De asta sunt eu fan VAG :).
Sa stii ca eu inca n-am inteles dc esti fan VAG, poti sa repeti? Adica dc esti fan VW, Audi, Skoda, Seat, Porsche, Lamborghini, Bugatti, sa pun si MAN? . Acum n-am timp sa incep sa enumar fiecare model de la toata aceasta lista de modele, dar sunt vreo 179 cred, faci cum vrei, incepi cu fiecare marca in parte sau cu fiecare model? :).
Despre Octavia, nu arata rau, profilul spatelui seamana cu Audi A6 fosta generatie, din fata binisor, interiorul curat, pare de calitate, este asa cum era de asteptat, fara surprize.
Cei care lucrati pe la concurenta, corea, franta, italia, ce vedeti aici este un nou hit, bestseller Skoda, Octavia a fost ani la rand cel mai vandut model de import, iar aici aveti in fata un nou macel pentru caricaturile voastre pe care le numiti masini.
Da va smulg zambete, dar la fel o sa va zambeasca lumea cand o sa le vindeti dupa 5 ani pe cate 4 mii de euro la sh.
Stiu ca o sa aveti cosmaruri dar asta e si ideea, nopti albe linistite, draga concurenta!
Deoarece tot asa fac si fanii italienilor (Fiat S.P.A). Grupul AutoItalia.
Pai sa iti explic:
Toate aceste branduri au ceva in comun. Iar cum sunt fan AUDI,VW,SKODA (VAG), fi sigur ca daca voi fi proprietar de tiruri voi cumpara MAN sau SCANIA, care apartin grupului VW.AG.
Octavia II Tour si Octavia Facelift semanau dar se vindeau.
Acuma sa hotarat sa se faca o deosebire intre ele.
RAPID- este o octavie cu dimensiuni putin mai mici, cu materiale mai slabe, cu dotari mai putine, toate astea pentru un pret redus, ca sa atraga clientii.
Rapid este un fel de TOUR, iar aceasta e noua Octavia.
P.S.: Cel mai probabil nu va mai exista un nou model Superb.
Totusi, cred ca cei de la VAG sunt obsedati in privinta spatiului. Deja mi se pare exagerat... nicio Octavia nu avea probleme cu spatiul, unde mai pui ca acum cica portbagajul are 590 de litri si nu poate fi neaparat un punct forte: cine vrea un asemenea spatiu "in spate" se va uita la un break. Iar eu personal pe Octavia voi incepe sa o incadrez in clasa medie, desi VAG sa jura ca nu e asa. Dar cand mai ai putin si o faci cat Passat-ul, practica bate teoria. Da, platforma tehnica de la o compacta, dar totusi aspectul masinii arata altceva... in privinta spatiului in Octavia nu prea te simti ca intr-un Golf.
In rest, un design tipic VAG: conservator, fara ceva care sa iti atraga atentia in mod deosebit, dar totusi placut, care lasa impresia de solid.
Daca designul Superb ului (cel putin la berlina) a fost mediocru, noile linii, chiar daca sobre, vor avea cu siguranta succes!