Skoda Octavia, berlina compactă a constructorului ceh, se pregăteşte să primească un înlocuitor. Noua generaţie a lui Octavia va fi construită pe platforma MQB a concernului Volkswagen, iar prima imagine neoficială a modelului a fost dezvăluită de cehii de la Autoforum. Din ce putem observa, modelul poartă un design inspirat din cel al fratelui său mai mic, Rapid, iar liniile sale ne prezintă cea mai frumoasă Octavia creată vreodată. Odată cu apariţia lui Rapid, Octavia a devenit mai mare, primele informaţii sugerând o lungime crescută cu 250 milimetri, ceea ce încadrează a treia generaţie a lui Octavia între Rapid şi Superb în gama constructorului din Mlada Boleslav.
Odată cu platforma MQB a celor de la Volkswagen, noua generaţie a lui Octavia preia şi motorizările lui Golf. Versiunea entry-level este aşteptată să fie echipată cu un motor TSI de 1.2 litri şi 105 CP. Al doilea motor din gamă va fi un 1.4 TSI de 140 CP. Gama diesel va include unităţi TDI de 1.6 şi 2.0 litri, care dezvoltă 105, respectiv 150 CP.
La fel ca în cazul generaţiei precedente, gama de transmisii va include atât unităţi manuale cu cinci şi şase trepte, cât şi unităţi DSG.Noua generaţie a lui Octavia nu va renunţa la versiunea de performanţă, numită vRS. La fel ca în cazul modelului standard, ne aşteptăm ca versiunea de performanţă să preia platforma şi motorizarea de la echivalentul său din gama Golf, respectiv unitatea EA888 de 2.0 litri, care dezvoltă între 220 şi 230 CP, în funcţie de prezenţa pachetului sport în lista de dotări.
Via Autoforum
Sa produci masini fiabile si accesibile pentru o patura defavorizata a societatii, gandindu-te ca vei avea profit mai mic decat daca ai vinde o marca mai scumpa... ei bine, asta-i o adevarata calitate umana! Cine face asta merita un loc in rai.
sa vedem cum va fi si calitatea la interior, unde, aboslut normal, skoda era sub vw (doar superbul pare la interior ca se apropie de passat-corespondentul sau).
oricum, astept cu interes sa vad noua octavia si cred ca si multi altii de pe aici.
"Frate", nu e. Uita-te la forma geamului mic din spate, de langa montantul C, si vezi ca nu-i la fel ;).
250 de mm sunt al dracu de greu de intro-bagat intr-un loc de parcare in care de abia merge un Golf.
Plus ca 250 de mm inseamna greutate in plus pt motoru de 1.6. (la care ai cele mai mici taxe).
E totusi Skoda, nu BMW sau Mercedes, nici macar AUDI.