La prezentarea oficială din toamna anului trecut, Skoda Octavia facelift s-a remarcat în special prin blocurile optice faţă duble cu LED, mai ales că dotările tehnice nu au suferit schimbări dramatice. De altfel, gama de motorizări este alcătuită în prezent din 5 unităţi TSI pe benzină şi 4 unităţi TDI diesel, care variază între 1.0 litri şi 2.0 litri, în timp ce puterea este între 86 CP şi 186 CP.
Iată însă că lucrurile sunt pe punctul să se schimbe, întrucât constructorul ceh a confirmat că, pe parcursul acestui an, Octavia facelift va primi în gamă și noul motor pe benzină TSI Evo de 1.5 litri, care a debutat pe Volkswagen Golf 7 facelift. "Noul motor vine în a doua jumătate a acestui an", a precizat Peik von Bestenbostel, șeful de comunicare al Skoda, pentru publicația Auto Express.
Oficialul nu a dezvăluit care vor fi specificațiile motorului în cazul lui Octavia facelift, însă știm deja că pe Golf 7 facelift unitatea oferă 150 de cai putere, 250 de Nm la 1500 de rotații și promite să consume doar 4.9 litri/100 de km. În plus, propulsorul este echipat în standard cu o funcție de dezactivare a cilindrilor.
Pe de altă parte, von Bestenbostel a admis că Skoda analizează în continuare posibilitatea de a lansa o versiune electrică pentru modelul de oraș Citigo, cel care a primit un facelift cu numai o zi în urmă. "Până în 2025, 20-25% din vânzările noastre vor fi reprezentate de mașini electrificate. Dar asta ne lasă în continuare cu multe motoare tradiționale. Dacă vindem 2 milioane de mașini, vor fi 500.000 de mașini electrificate", a adăugat el.Skoda și-a planificat deja să lanseze primul model nou electric al mărcii cel târziu în 2021, iar acesta va fi bazat pe noua platforma MEB dezvoltată de Grupul Volkswagen.
Via Auto Express
Stimate domn nu este jenant deloc motorul 1.2 TSI de 86. Pur și simplu este un motor modern de litraj și putere mică care în practică de mișcă mai bine decât motorul pe care l-am înlocuit respectiv 1.6 MPI de 102. În plus există persoane care utilizează auto în proporție de 95% în mediu urban unde este suficient, având chiar și rezerve de utilizare. Cum sigur puteți observa că noul 1.0 TSI de 115 este superior celui de 86. Depinde ce se dorește la auto de către fiecare. Skoda este un producător generalist și de adresează unei plaje de clienți largă și cu nevoi/posibilități diferite, de aceea are o așa plajă mare de motorizări care toate la un loc trebuie să aducă cât mai mulți clienți de toate opțiunile și categoriile de venit
Cui nu-i place și își și permite mai mult există și alte oferte de puteri atât medii cât și superioare, iar această politică de piață o au toți constructorii auto generaliști prin asigurarea unei oferte entry level.
Restul este chestiune de gusturi, opțiuni și ...Posibilități.
Astept aici un raspuns de la vreun agent Skoda. In ultima vreme vad ca devenit f activ...
Cum poti spune ca la 86 CP mai ai si rezerve de putere. La puterea asta abia te tarasti de la semafor la ce masa are masina asta, de unde sa mai spui ca e si motor pe benzina de 1.2 (deci nici cuplu nu are).
Sa te vad eu pe tine cu motorul asta, la care sa cari dupa tine 4 persoane si bagaje pentru ele (pentru ca octavia nu e masina de oras).
Pana si dacia 1310 1.6 avea raportul CP/masa mai mare.
Vă menționez datele esențiale pentru a putea face dvs. analiza rapoartelor și a încadra utilitatea ei in această configurație de motorizare că mediu de utilizare preponderent.
1. 1225 kg masă proprie ( datorită MQB platforma )
2. 10.5 raport compresie
3. sistem turbo compresor
4. Cuplu 160 Nm / 1400 - 3500 tot/ min
5. 86 HP
Deci aspectul cu taratul dispare indubitabil. Până la atingerea greutatii maxime (kg max. autorizata) efect liniar de livrare a rapoartele.
Din punct de vedere al clasei auto - clasa compactă, deci nu destinație eminamente de oraș, dar nici incompatibilă cu deservire preponderent urbană. În ziua de azi se utilizează la deservire urbană tot felul de auto, de la mini la SUV de clasă mare, deci încadrarea strictă din acest punct de vedere raportat la clasa auto de apartenență este relativă și tine mai mult de opțiunea cumpărătorului.
Repet un aspect important în industria auto - producătorii generaliști, indiferent de filozofia lor au oferte entry level, dar care nu înseamnă neapărat ... Târâtoare. Raportat la comparația cu Dacia...Scuze...Nu suportă comentarii...Lumi diferite.
Skoda Octavia 1.2 turbo-benzina : 1225 kg / 86CP = 14,24kg/CP
Daewoo Tico 0.8 atmosferic : 640 kg / 48CP =13,33 kg/CP
O bate Tico de o ia cu ameteala pe Octavia ,acum stai jos. Sa te vedem pe tine cu urci pe munte cu O3 cu 5 persoane+ bagaje+ portbagaj skyuri plafon .
Dacia Lastun 0,4 atmosferic : 590kg / 22,5 CP = 26,22KG/CP
Doar pe asta o bate Octavia :)))
La analiza concretă și elocventa a unei motorizări ( entry level în cazul de față ) nu poți greși fie prin omisiune fie prin adăugire că există criterii clare de încadrare unanim acceptate de producători, ale căror rezultate coroborate pe ponderea deținută în analiză dau rezultatul final.
Pe fond la motoarele apărute în era downsizing-ului, optiune tehnologică care are limite și la care se va reevalua treptat eficiență și dimensionarea raportului cilindree/putere ( probabil nu vor mai fi dezvoltate tehnologii sub 1l și maxim 140 HP ) se iau în comparativ rezultatele a 4 criterii și nu doar unul care îl menționează ( în mod corect ) un coleg de postare, și anume la acesta se adaugă următoarele
1. Cuplul dezvoltat la turații foarte joase
2. Efect liniar dezvoltat pe întreaga plaja datorită setarilor ( foarte importantă și cutia utilizată )
3. Foarte important/determinant - reprizele ( singurele relevante în utilizarea preponderent urbană ) și elasticitatea pe plaja de funcționare.
Repet entry level este destinat preponderent utilizării urbane numai un... luser...Alege să utilizeze la călătorii cu bagajele aferente/vacante un astfel de motor sau cei care sunt cu posibilități foarte reduse.
Cât privește compararea rapoartelor sus amintite este clar că ele se fac DOAR între auto din aceeași clasă și același tip de motorizare ( entry level în cazul discuției noastre ) că altfel comparăm știință cu... amatorismul și devenim subiectivi.
- 0 - 100km/h: 12.2 sec
Toyota Corolla 1.33 Dual VVT-i 100 CP (128 Nm)
- 0.100km/h: 12.6 sec
Asta pentru cel care sare de fund in sus ca ce fac 86 CP pe o caroserie atat de mare, ei bine uite ca face ceea ce nu face o japoneza cu 100 CP. Asta ca sa nu mai intram in alte discutii referitoare la consum, spatiu, ca oricum n-ai cu cine. De fapt am scris mai mult pentru cei care chiar ar putea la un moment dat sa ia de bun ceea ce abereaza el.
Daca pentru tine e mai important 0,4 secunde pe 0-100 km/h e fix alegerea ta.
La 0-100km/h sunt apropiate, dar la reprize din viata de zi cu zi, motorul Corollei o ia rau de tot pe coaja. Octavia e net superioara Corollei, dovada si cifrele de vanzari. Octavia vinde de cateva ori mai mult decat toate japonezele la un loc. Vine vorba Japoneze, majoritatea sunt facute in Turcia.
Motorul asta are sens pe pietele unde exista autostrazi, dar si pentru cei care utilizeaza normal masina, fara excese.
Dar cum spuneam si alta data, calul moare de drum lung si carcotasul de grija altuia! Legenda de la Mlada merge mai departe si va continua sa se vanda in mii si mii de exemplare! Si peste ani, cand carcotasii vor ajunge bunici, iar Octaviile pe care azi le injura vor mai fi inca pe strazi in timp ce masinile pe care ei le ridicau in slavi isi vor fi dat de mult obstescul sfarsit, ei vor continua sa le explice nepotilor ce masini poraste si lipsite de fiabilitate au fabricat cei de la VAG si ce minune mare este ca acestea mai functioneaza!
Loganul nu are (inca) pretentiile clasei lui Octavia, Focus, etc...
Faptul ca in Romania nu se mai comercilizeaza Focus Sedan, probabil in asteptarea modelului nou ce se va lansa in 2017, nu inseamna ca motorizarea despre care v-am pomenit nu a existat pana recent. Ce concluzie sa trag? Ca, pana recent, cei de la Ford savarseau un pacat de moarte vanzand o masina sub 90 cp?
Aveti dreptate Loganul este intr-o alta clasa fata de Skoda. Cu toate astea nu vad de ce acolo unde exista loc de clientele pentru un Logan de 75 cp, nu ar exista si pentru o Octavia de 85 cp... Si pana la urma nu vad de ce aceasta mototorizare ii supare mai mult pe cei care urasc Skoda decat pe fanii marcii, acestia din urma fiind cei care ar trebui sa-si simta orgolil lezat de aceasta lipsa de putere.
Ar fi interesant de facut un astfel de exercitiu si acum cu modelele actuale.Chiar si pentru hateri.Pe mine unul m-a facut sa vad cu totul altfel Octavia.