Design conservator şi curat
Desenată de o echipă condusă de Jozef Kaban, directorul de design al mărcii Skoda, noua Octavia Combi păstrează alura angulară care caracterizează noua generaţie Octavia şi vine cu proporţii plăcute pentru a sublinia alura familiară a modelului ceh. În comparaţie cu vechea generaţie a break-ului Skoda, noua Octavia Combi este cu 9 centimetri mai lungă şi are un ampatament cu 11 centimetri mai mare, acest lucru subliniind astfel repoziţionarea superioară a modelului în clasa compactă, acolo unde modelul Rapid reprezintă Skoda în zona inferioară a clasei. Apropo de dimensiuni, lungimea şi lăţimea sunt identice cu cele ale versiunii sedan, singurul motiv pentru care o familie care are nevoie de spaţiu ar putea fi atrasă de sedan în loc de break rămânând cel pur estetic.
Spatele modelului ceh - cea mai importantă parte care se modifică în raport cu sedanul - prezintă liniile distincte ale mărcii din Cehia, noul Octavia Combi fiind ruşor de recunoscut de orice fan al maşinilor.
Modificările faţă de generaţia anterioară sunt mici şi se referă mai ales la forma stopurilor, care primesc un iz angular pronunţat.Spaţiu şi confort la interior
Interiorul împrumută, aşa cum era normal, liniile versiunii sedan. Octavia Combi se prezintă astfel cu un interior clasic, simplu, precis şi rafinat. Liniile sunt concentrate pe orizontală, ideea de bază a interiorului modelului ceh fiind aceea că şoferul şi pasagerul trebuie să se bucure de aceeaşi atenţie şi să simtă acelaşi grad de confort. "Sentimentul pe care-l ai în Octavia este acela al unui costum croit perfect pentru tine. Totul ţi se potriveşte şi te simţi excelent. Maşina exprimă un sentiment de valoare şi de soliditate pe care nu te aştepţi să-l vezi în acest segment", spune Jozef Kaban despre creaţia sa.
Creşterea ampatamentului modelului break din Cehia a adus cu sine un spaţiu pentru pasageri care, spun cei de la Skoda, nu poate fi egalat de niciun alt model concurent. Spaţiul pentru genunchii pasagerilor din spate a crescut, de exemplu, până la 7.3 centimetri, iar înălţimea puţin mai mare a break-ului faţă de varianta sedan dezvăluie spaţiu mai mare pe verticală. Nici bagajele nu au fost uitate: Octavia Combi oferă un spaţiu de 610 litri în portbagaj (cu 5 mai mult decât în cazul generaţiei anterioare), iar rabatarea banchetei urcă această cifră până la 1740 de litri. Apropo de banchetă, aceasta se rabatează 60:40 uşor cu ajutorul unor clapete acţionabile direct din portbagaj, iar obiectele care pot fi transportate cu scaunele rabatate pot avea o lungime de aproape trei metri.
9 airbag-uri şi sisteme în premieră pentru Skoda
Octavia Combi le oferă viitorilor clienţi până la 9 airbag-uri, implicit unul pentru genunchii şoferului, iar sistemele de protecţie activă şi pasivă sunt gata să intervină în caz de necesitate. De exemplu, sistemul Multi-Collision Brake - disponibil în premieră pe un model Skoda - este standard în Uniunea Europeană şi opreşte maşina automat în oraş în cazul în care aceasta detectează un impact iminent.
Sistemul funcţionează între 5 şi 30 km/h4 motoare pe benzină, 4 motoare diesel
Gama de motoare disponibile pe Octavia Combi se confundă, aşa cum era de aşteptat, cu cea a versiunii sedan. Astfel, cele patru motoare pe benzină disponibile merg de la un 1.2 TSI de 86 de cai putere până la performantul 1.8 TSI de 180 de cai. Versiunile diesel încep prin 1.6 TDi de 90 CP şi urcă până la 150 de cai putere prin clasicul 2.0 TDI. Acesta din urmă este disponibil atât în versiune cu tracţiune faţă, cât şi în variantă 4x4. Împreună cu transmisia manuală cu şase trepte, consumul mediu anunţat de Skoda este de doar 4.2 litri/100 km.
Noul Skoda Octavia Combi va fi disponibil pe pieţele europene începând cu această primăvară, preţurile pentru România urmând să fie anunţate în scurt timp.
Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013
Echipa Automarket se află în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă prezintă live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.
Daca e asa, atunci de ce nu comparati CLS combi cu Logan MCV, ca va poate capu.
Citeste: Rapid clasa compacta inferioara = Logan...
Octavia clasa compacta superioara = spre medie
Nu poti compara tinuta de drum, calitatea materialelor, dotarile, performantele, imaginea, siguranta cu cea a LoganuluI. Mai ales designul. A evoluat dacia dar tot low-cost ramane.
Daca faceti asemenea comparatii repet:
Comparati Logan MCV cu CLS breackingshott sau cum ii zice. Poate loganu iese superior din pct. vostru de vedere. Nu ma refer la x sau y, ci la anumiti comentatori de pe aici.
22% dintre accidentele cu victime sunt coliziuni multiple. Pentru a evita astfel de coliziuni, Volkswagen a dezvoltat un inovator sistem de frânare: sistemul de frânare multi-coliziune. Acesta este o componentă a sistemul integral de siguranţă şi iniţiază automat frânare după o coliziune, atunci când şoferul nu mai are capacitatea de a interveni. Astfel pot fi evitate coliziunile secundare. Sistemul de frânare multi-coliziune se activează atunci când doi senzori independenţi identifică un accident. Într-un astfel de caz, maşina va fi încetinită treptat până la viteza de 10 km/h. Şoferul are, în orice moment, posibilitatea de a prelua din nou controlul asupra maşinii.