Skoda vine în ajutorul tehnicienilor de service cu o nouă aplicație mobilă. Aceasta se numește Sound Analyser și a trecut cu succes de faza testelor.
Conform oficialilor producătorului ceh, aplicația mobilă a fost dezvontată in-house și este capabilă să identifice problemele de ordin tehnic pe baza sunetelor.
Tehnicienii trebuie să înregistreze sunetul motorului prin interfața oferită de Sound Analyser, iar mai apoi, algoritmul aplicației mobile compară rezultatul cu cel pe care îl are într-o bază de date. Ulterior, aplicația oferă o scurtă descriere a rezultatului găsit.
Aplicația transformă fișierul audio într-o spectogramă, iar mai apoi, cu ajutorul inteligenței artificale, aceasta este comparată cu cea din baza de date pentru a identifica deviațiile. În funcție de tiparul identificat, aplicația va oferi și o serie de soluții pentru rezolvarea problemei.
Testele au demarat în luna iunie a anului trecut, iar până acum, Sound Analyser a fost utilizat în 14 țări, inclusiv Germania, Rusia, Austria și Franța.
În urma testelor, reprezentanții Skoda spun că aplicația poate identifica o problemă cu o precizie de 90%. În plus, sistemul poate fi utilizat și pentru a verifica următoarele componente: sistemul de direcție, compresorul sistemului de climatizare și ambreiajele transmisiilor automate DSG."Vom continua să folosim în mod constant inteligența artificială pentru a oferi clienților un serviciu personalizat, îmbunătățind astfel și mai mult experiențele acestora. Sound Analyzer este doar un exemplu a ceea ce poate fi realizat la Skoda în era digitală, chiar și în domeniul serviciilor de post-vânzare", a declarat Stanislav Pekar, directorul departamentul de After Sales din cadrul Skoda.
Comentarii (6)