Organizația EuroNCAP a anunțat miercuri o nouă serie de rezultate pentru teste de siguranță, iar de data aceasta au fost luate la "puricat" 4 modele, dintre care două au primit calificativul maxim.
Skoda Kodiaq
Skoda Kodiaq a respectat așteptările și a obținut 5 stele, ca urmare a performanțelor bune înregistrate la toate cele 4 capitole principale. Astfel, noul SUV de la Mlada Boleslav a primit un calificativ de 92% pentru adulți, singura deficiență fiind remarcată la nivelul pieptului, care a primit un calificat "slab".
În cazul copiilor, cel mai slab calificativ a fost înregistrat la nivelul gâtului, însă scorul general a fost de 77%, în timp ce protecția pietonilor a fost de 71%, cu punctaj maxim pentru protecția picioarelor, în timp ce sistemul de frânare de urgență la detecția pietonilor a funcționat corespunzător. De asemenea, pachetul de siguranță a primit calificativul de 54%, cu rezultate bune în cazul testelor.
Nissan Micra
Între timp, Nissan Micra a obținut 4 stele în versiunea standard, cu un calificativ de 91% pentru adulți, 79% pentru copii, 68% pentru pietoni și 49% pentru siguranță.
Principalele deficiențe au fost semnalate în cazul protecției pietonilor la impactul cu marginile parbrizului, însă rezultatele au fost în general bune atât în cazul adulților, cât și al copiilor.Întrucât sistemul de frânare de urgență cu funcție de detecție a pietonilor este disponibil opțional, acesta a fost testat separat, iar mașinile astfel echipate au calificativul maxim de 5 stele, întrucât coliziunile au fost evitate în cele mai multe cazuri.
Suzuki Swift
Cel de-al treilea model testat recent de EuroNCAP este Suzuki Swift, care a primit doar 3 stele, cu calificative de 83% pentru adulți, 75% pentru copii, 69% pentru pietoni și doar 25% pentru siguranță. Protecția pieptului pentru adulți a fost marginală, însă principalele deficiențe au fost raportate în calzul copiilor, care au beneficiat de protecție slabă pentru piept și gât.
La rândul ei, protecția pietonilor în zona montanților parbrizului a fost slabă. Opțional, Swift este echipat și cu sistemul Radar Brake Support, care a funcționat bine în cadrul testelor, astfel că Swift a primit 4 stele EuroNCAP în testul care a inclus acest pachet.
Mini Countryman
Nu în ultimul rând, Mini Countryman a primit 5 stele EuroNCAP în urma rezultatelor bune înregistrate în ansamblu: 90% pentru adulți, 80% pentru protecția copiilor, 64% în cazul pietonilor și 51% pentru sistemele de siguranță.
Princialele sincope au fost la nivelul pieptului pentru pasagerii din spate, care au beneficiat de protecție marginală, și la gâtul copiilor de 10 ani, a căror protecție este de asemenea marginală. În rest, modelul Mini a obținut rezultate bune, inclusiv în cazul sistemului de frânare automată de urgență, care a fost evaluat la viteze tipice pentru rularea pe autostradă.
Pe principiul asta, ca orice-i bun daca e moca, ti-ai putea dori si o Tata Nano. Alte argumente in afara de asta ai?
De pilda faptul ca Swift sta binisor la siguranta pasagerilor ( 83 % adulti si 75 % copii) si chiar la cea a pietonilor (69 %)fiind penalizat doar la capitolul asistenta de siguranta.
Nota 10 la romgleza, Domnule Popescu! Probabil ati vrut sa spuneti ca la acest capitol s-a obtinut calificativul "marginal" In limba romana acest cuvant are intelesul de periferic, secundar, care se gaseste la margine si nu cred ca acesta e intelesul denumirii calificativului respectiv
Anumite date spun ca este mai rezistent modelul anterior Swift, testat de EuroNCAP in 2010. Iata rezultatele testelor:
Swift 2010 protectie adulti 94%, copii 82%
Swift 2017 protectie adulti 83%, copii 75%
Erau mai lejere testele din 2010, acum se pune mult accent pe sistemele de siguranta activa, care sunt relative, pentru ca se pot defecta sau nu pot functiona corespunzator. Atentia la volan ar trebui sa fie la sofer, nu in baza sistemelor electronice. Care ajuta, insa nu ma pot baza exclusiv pe ele. Uite un test cu Ignis care sustine ce spun:
https://www.youtube.com/watch?v=tbluhIxpgxU
Ma refer la ce se intampla la secunda 28, cand practic la 20 km/h sistemul nu detecteaza pietonul din cauza masinii stationate in dreapta, pe cand un sofer atent putea sa-l observe destul de usor.
Am facut un test simplu, am tras in mai multe directii si nu foarte tare de antenele de la ambele modele Swift, vechi si nou. La modelul nou tabla se deforma usor si revenea la forma initiala dupa incetarea actiunii asupra antenei, pe cand la modelul vechi tabla din jurul bazei antenei pare mai ok. Daca tot spun ca au redus greutatea noului model cu 120 kg, ma intreb de unde au reusit aceasta scadere fata de vechiul model. La modelul anterior, chiar si bratele oglinzilor laterale par mai robuste. Parca la noul Kia Rio ce urmeaza sa se lanseze in curand, au spus ca au folosit oteluri mai usoare dar mai rezistente. Sa vedem si in cazul lui Rio testele de impact, apoi mai vorbim. Singurul model ce m-a convins este (inca) actualul Ford Fiesta, la care s-a spus ca si in cazul viitorului Rio, insa testele de impact chiar au demonstrat ca asa este in cazul modelului Ford. Fiesta s-a comportat mai bine decat Peugeot 308 pe care l-a avut partener de impact frontal in cadrul unui test, chiar daca masinile sunt din clase diferite. Acest test Fiesta vs 308 a demonstrat buna proiectare a modelului Ford. Si asa nu consider testele EuroNCAP foarte cuprinzatoare, pe marginea a ceea ce am scris mai sus si prin modul in care sunt realizate. Le consider mai mult orientative, dau anumite informatii, intr-o anumita masura. In dinamica unui accident pot aparea mai multe variabile. Mai curand si mai mult apreciez testele IIHS.
Nu am nimic cu noul Swift, chiar este pe lista mea, intrucat vreau sa schimb masina. Dupa testul de drum si ce am constatat comparand modelul nou cu cel vechi, imi dau anumite rezerve. Poate voi cumpara Swift, poate nu. Am de ales intre Swift, noul Rio si noul Ford Fiesta, ce urmeaza sa se lanseze in curand si astept sa testez masina. Incep sa tind spre Fiesta 1.0 EcoBoost 100 CP, fie chiar si (inca) actualul model.
Am rugamintea sa ma lamuresti in cateva aspecte.
Stiu ca ai Suzuki Swift Sport, ca ai lucrat la o prestigioasa publicatie auto si implicit ai testat multe masini. Intotdeauna am apreciat o parere obiectiva, venita din partea cuiva cu mai multa experienta decat mine.
Intentionez sa cumpar masina noua. Am testat noul Ignis si Baleno cu motorizari 1.2 benzina, precum si noul Swift 1.0 Boosterjet. Ignis mi se pare destul de rigid si directia nu da prea multe informatii despre ce se intampla cu rotile. Baleno se misca bine cu motorul de 1.2, insa imi plac mai mult suspensiile si directia de pe noul Swift. Ceea ce ma nelamureste, intrucat toate trei sunt realizate pe aceeasi platforma tehnica Heartect. Parca au setari diferite, cu diferente foarte mici intre Baleno si noul Swift.
Prefer masinile hatchback din clasa mica si apreciez masinile orientate mai mult spre placerea de a conduce.
Motorizarea 1.2 o consider ok pentru ce imi trebuie mie si stilul meu de condus. In cazul lui Swift 1.2 benzina, este cam acelasi motor 1242 cmc de pe cele doua generatii anterioare, ce a fost imbunatatit constant (dupa spusele celor de la reprezentante). Teoretic si avand in vedere greutatea redusa a noului Swift, ar trebui sa consume mai putin, undeva intre 6 si 7 litri in oras si cam 5 litri extraurban. Si ar trebui sa fie si fiabil, daca este intretinut corespunzator. Sunt adeptul motoarelor in 4 cilindri aspirate, nu cele in 3 cilindri ajutate de turbina. Singurul motor in 3 cilindri turbo care imi place, este cel de pe Fiesta. M-ar interesa si Swift Sport la mana a doua de prin 2012-2013, insa cine isi cumpara astfel de masina, chiar si in afara tarii de unde intentionez sa o achizitionez, nu prea o menajeaza si am anumite retineri in acest sens. Plus ca nici in alte tari nu prea le mai intretin corespunzator...
Poate este mai bine sa astept noul Ford Fiesta sau sa caut o oferta pentru modelul (inca) actual cu motor 1.0 EcoBoost 100 CP. Sunt interesat si de viitorul model Kia Rio, sau poate mai gasesc in stare noua un exemplar din modelul anterior Swift. Fiabilitatea reprezinta si ea un aspect important in alegere. Un sfat din partea ta este binevenit.
Multumesc anticipat, numai bine!
Iti apreciez comentariile.
Revin cu detalii: vechiul Swift in varianta Cool are airbag pentru genunchii soferului, modelul nou in aceeasi echipare nu are. Are in schimb pedalier retractabil in caz de accident. Insa si cineva mi-a spus ca dupa ce ma voi sui in modelul nou, voi vrea modelul vechi... Swift nou are gurile de ventilatie laterale destul de jos amplasate, la cel vechi mi se par mai ok pentru dezaburirea geamurilor laterale. Sunt anumite detalii care trimit spre ceea ce a scris @Kotegaeshi.
Inser si un test realizat de ANCAP, mai apropiat de ce se intampla pe sosele, ce arata cat de mult s-a progresat la capitolul siguranta. Ma refer la cum se deformeaza cele doua automobile din generatii diferite. Nu punem raul inainte si nu fac reclama, insa cred ca multi isi doresc masini bine proiectate, cu accent pe siguranta si o tinuta de drum ok.
https://www.auto-bild.ro/stiri/test-de-impact-toyota-corolla-1998-vs-toyota-corolla-2015-123500.html
Drumuri linistite si in siguranta sa aveti!
Imi asum greseala, dupa ce am citit comentariul tau am cautat si am realizat ca te-am confundat cu @Kirotractor. Scuze pentru amandoi, confuzia vine de la faptul ca citesc numai anumite articole si adaug rar comentarii in ultima vreme.
Vitara si S-Cross nu imi sunt deocamdata necesare, poate o sa aleg Swift modelul nou sau vechi, daca mai gasesc ceva convenabil pe stoc, ori Fiesta modelul nou sau vechi. Sau un Swift Sport de prin 2012-2013, doar daca este in stare foarte buna.
Multumesc pentru raspuns, toate cele bune!
Multumesc si eu! Atat pentru informatii cat si pentru aprecieri!
Ceea ce voiam sa subliniez era tocmai faptul ca nu poti inlatura orice critica adusa unui vehicul motivand ca pentru tine e buna oricand si oricate defecte ar avea, da ti-o da cineva gratis. De aceea am incercat sa-i dau celui care foloseste o asemenea argumentatie cateva exemple cu privire la modul in care ar putea replica, atunci cand considera ca anumite critici nu sunt indreptatite.
Nu sunt fan Suzuki, singurele modele care ma pasioneaza fiind Jimny si Samurai. Ori in cazul lor, nu cred ca isi au locul discutiile despre proectia pietonilor ...
Cat despre, prietenul meu, Kotegaeshi, intotdeauna am pus pret pe comentariile lui pertinente si nici prin cap nu imi trece sa il contrazic