Pe măsură ce ne apropiem de Salonul Auto de la Paris, Skoda ne oferă tot mai multe detalii despre noul Kodiaq, al doilea SUV din gamă, o surpriză pe care publicul european o așteaptă încă de la debutul conceptului, în primăvara acestui an, la Geneva.
Chiar dacă va putea fi admirat live de către publicul larg la Salonul de la Paris, Skoda a pregătit un eveniment oficial în data de 1 septembrie, la Berlin, aici urmând să fie dezvăluite primele imagini și informații. Până atunci însă, cehii au emis un comunicat de presă care trădează patru imagini cu cele mai importante detalii de design ale SUV-ului: jante, blocuri optice fața și spate și linia profilului.
Partea frontală va fi dominată de celebra grilă tridimensională Skoda, flancată de blocuri optice extrem de ascuțite, echipate cu tehnologie LED. Capota motorului are o nervură centrală care se termină cu logo-ul brandului. În partea posterioară, stopurile preiau aceeași formă ascuțită și vin cu LED-uri sub forma literei C, devenită marcă înregistrată Skoda.
Interiorul lui Skoda Kodiaq va fi unul dintre cele mai încăpătoare din segment. Portbagajul va avea o capacitate de 720 de litri în condiții normale și 2065 de litri atunci când ambele banchete sunt rabatate. Am spus ambele banchete pentru că noul Kodiaq va oferi în premieră pentru gama Skoda, un model cu șapte locuri. Dacă se optează și pentru rabatarea scaunului pasagerului față, Kodiaq poate transporta obiecte de până la 2.9 metri lungime.Pe lista tehnologiilor de care va beneficia Kodiaq se află Area View (un sistem de camere cu vedere la 360 de grade), Tow Assist (atunci când SUV-ul are o remorcă și merge cu spatele, sistemul preia controlul direcției) și Manoeuvre Assist (în marșarier, sistemul frânează atunci când detectează un obstacol).
La capitolul tehnologie, Kodiaq va însuma două sisteme importante, grupate în jurul unui centru multimedia complex. Primul conglomerat de sisteme se va numi Infotainment Online și va conecta mașina cu informații de pe internet și o navigație în timp real, iar cel de-al doilea se va numi Care Connect și va avea grijă de pasagerii săi.
Mai exact, în momentul în care un airbag este activat, sistemul va apela serviciile de urgență și de asistență.
iar acest suv este creat pentru a umple un gol in vanzarile segmentul suv.
nu mai exista "pasiune" in proiectarea si fabricarea masinilor.
exista o piata , o cerere, salarii de plata si profit.
bmw a facut seria 2 cu tractiune fata, mercedes a creat chestia aia gla sau nu stiu cum se numeste de arata ca un x6.
audi scoate toate q urile posibile , etc .
un lucru este cert, masinile au devenit consumabile, sunt gandite la o fiabilitate de 3-4 ani. doar ca in romania oamenii nu isi permit sa le schimbe la 2 ani sau la primul facelift.
mercedes nu mai este mercedes, iar fiabilitatea toyota-honda a ramas o poveste frumoasa.
azi daca vrei o masina noua o alegi in functie de buget si nevoi, 80% din piese si sisteme fiind la fel, facute de producatori gen bosch.
in fine asta e alta poveste, alt subiect, alti cititori.
Amice, "raiul automobilismului" nu este la Mlada Boleslav... Mai citeste odata textul si poate ai sa pricepi metafora.
Cat despre parerea ta despre skoda, asta te priveste doar pe tine. Eu, ca si posesor de VW, iti spun ca Skoda imi da o senzatie de soliditate ceva mai mare. In alta odine de idei, este evident ca nu stii nimic despre istoria marcii asteia si aici ma refer inclusiv la perioada VW. Nu stiu cum sa-ti spun, dar la SEAT sef al designului este un neamt, iar la skoda este un ceh. Daca asta nu-ti spune nimic despre autonomia si respectul de care se bucura Skoda in cadrul grupului VAG, iti mai pot povesti cateva intamplari de data mai recenta pentru a intelege de ce spuneam ca baietii aia imortalizati in fata muzeului de la Mlada Boleslav, ar fi mandri daca ar privi in urma!