Skoda Fabia R5 a fost prezentat oficial înainte de debutul public de la Salonul de Tuning de la Essen. Varianta R5 a lui Fabia reprezintă înlocuitorul lui Fabia S2000 şi este un model destinat exclusiv competiţiilor. Din păcate pentru fanii modelelor de performanţă de la Skoda, versiunea RS a lui Fabia nu va exista în ofertă odată cu generaţia a treia a modelului subcompact din Cehia, aşa că versiunea R5 a lui Fabia va promova latura sportivă a unui model de clasă mică fără variantă sport. Din fericire pentru fanii motorsportului, Fabia R5 va aduce un plus de concurenţă în diferitele campionate de raliuri naţionale şi internaţionale derulate sub egida FIA.
Fabia R5 este echipată cu un motor 1.6 turbo cu patru cilindri în line, cuplat unei transmisii secvenţiale cu cinci trepte care angrenează cele patru roţi ale modelului. Conform reglementărilor FIA, modelul are o masă totală de minimum 1.230 kilograme. După cum era de aşteptat, conversia de la Fabia la Fabia R5 implică o caroserie uşurată şi echipată cu mai puţine elemente la interior, o cuşcă de protecţie a echipajului şi toate echipamentele de siguranţă aferente standardelor FIA pentru această clasă de omologare (conform cu anexa J a FIA), suspensie sport reglabilă, sistem de frânare de performanţă, o caroserie mai lată şi mai aerodinamică, evacuare poziţionată central şi jante uşoare dedicate competiţiilor.
Poveşti auto: 40 de ani de Skoda RS, divizia sport a mărcii
Via WCF | Skoda
Comentarii (1)