Skoda a dezvăluit joi primele imagini cu Fabia facelift, la mai puțin de o lună după publicarea unei schițe oficiale. Modelul subcompact a aniversat recent 4 milioane de unități produse de la lansarea din 1999, iar actualizarea aduce o noutate majoră: modelul nu va beneficia de nicio versiune diesel, singurele opțiuni fiind doua unități pe benzină oferite în 4 versuni de putere.
În plus, faceliftul reprezintă o simplă evoluție de design, cu modificări mai degrabă minore din partea constructorului de la Mlada Boleslav.
Skoda Fabia facelift: date esențiale:
● pentru prima oară, Skoda Fabia primește blocuri optice LED și stopuri LED, iar designul acestora este ușor modificat. De altfel, stopurile sunt acum foarte asemănătoare cu cele disponibile pe Octavia facelift;
● tot pentru prima oară, subcompacta va putea fi comandată cu jante din aliaj de 18 inch, însă acestea sunt disponbile doar pentru varianta hatchback, nu și pentru break;
● barele de protecție față și spate au fost de asemenea acualizate;
● la interior, sistemul de infotainment Swing oferă un ecran cu diagonala de 6.5 inch, iar sistemul de navigație Amundsen oferit opțional include și serviciul Online Traffic Information.
De asemenea, există suport pentru Apple CarPlay și Android Auto, iar pasagerii din spate pot primi la rândul lor porturi USB;● printre tehnologiile menționate de Skoda se numără Auto Light Assist (schimbarea automată de luminilor de drum cu cele de întâlnire), Blind Spot Detect (detectarea unor vehicule în unghiurile moarte) sau Rear Traffic Alert;
● la capitolul motoare, marea noutate este eliminarea ofertei de unități diesel. Astfel, Skoda Fabia facelift este disponibil doar motoare pe benzină cu 3 cilindri de 1.0 litri: unitatea MPI este oferită în versiuni de 60 CP și 75 CP, în timp ce propulsorul turbo TSI este disponibil în variante de 95 CP și 110 CP și include filtru de particule pentru reducerea emisiilor. Versiunea de top (TSI de 1.0 litri și 110 CP) este disponibilă opțional cu cutie de viteze automată DSG cu 7 trepte.
Decizia celor de la Skoda de a elimina motoarele diesel de pe Fabia facelift nu reprezintă o surpriză majoră în industria auto.
Constructorii au anunțat anterior că motoarele diesel vor fi eliminate treptat de pe modelele subcompacte ca urmare a costurilor ridicate generate de respectarea noilor cerințe pentru emisii.Astfel, producătorii preferă să mizeze pe motoare pe benzină și să le echipeze cu sisteme hibride și/sau cu filtre de particule care până de curând erau folosite doar în cazul unităților diesel.
Mai multe fotografii și informații tehnice despre Skoda Fabia facelift vor fi dezvăluite cu ocazia prezentării oficiale de la Salonul Auto de la Geneva din prima parte a lunii martie.
Via Skoda
Dimensiunea jantei conteaza mai putin, pentru ca in general diametrul rotilor (janta + anvelopa) ramane cam acelasi, indiferent ca janta are 15 sau 18 inch. Doar se compenseaza printr-o anvelopa cu balonul mai mic. Iar diametrul rotilor folosite este calculat in functie de ratiile treptelor din cutia de viteza.
Ati vazut cum arata autostrada A2 si chiar si A1? pai daca iei o groapa sanatoasa cu 215/35R18 ai pus-o...
...Dar uiți factorul major care influențeaza rezistența la rulare a oricărei mașini: LĂȚIMEA pneurilor., majorată de obicei odată cu *umflarea* jantelor.
Exemplu concret: pe alVolante.it (unul din puținele site-uri care măsoară efectiv performanțe / consumuri), o Fabie de 75 CP echipată cu jante pe 17 (și pneuri late de 215 mm) abia face suta în aproape 17 secunde (!)
Cu 3 sec. adică peste rezultatul altui exemplar( tot de 75 CP) testat mai demult, cu jante pe 15 însă - și pneuri late de 185 mm... 14 sec. fiind de altfel și timpul comunicat oficial pt. sprintul de la 0 la 100 km/h.
Q:E.D. așadar.
Ce-i drept, distanțele de frânare scad cu pneuri mai late, iar stabilitatea în viraje crește - dar nu cred că asta ar fi priorități majore pt. mașinuțe gen Fabia.
Hmm, mă și distrează cumva minusul de 5 CP anunțat de VAG pt Fabia (vs. cei 115 CP uzuali ai micului TSI 1.0 în versiune forțoasă la VW și SEAT), dar astea-s aburelile de marketing.
...Inclusiv cei 116 CP comunicați de Audi pt. același motor. :-)
Mai intai Octavia si acum asta.
@Kirotractor
Amandoi ati uitat de masa unei roti de 18 inch. Contrubuie si ea la "sfortarea" motorului de care vorbeste @someone. In plus, masa rotilor si latimea contribuie la o manevrare greoaie a volanului, ceea ce nu-i placut in oras (viraje stranse la viteze mici, parcare, etc.)
Celelalte modele Skoda sunt clar încadrate, fiecare în clasa pentru care au fost proiectate, neexistând neclarități sau suprapuneri, deci discuțiile de încadrare pe clase ale modelelor producătorului ceh....sunt de amorul artei și al scrierilor fără rost