Constructorul ceh a prezentat o ediție specială de performanță pentru Fabia. Această ediție poartă numele Fabia Rally2 by Cohete Suarez și este disponibilă exclusiv pe piața din Spania. Noul model poartă numele lui Jose Antonio Cohete Suarez, un pilot de raliuri din Spania, care a câștigat campionatul de super rally al Spaniei în 2021 și 2023.
Față de o Fabia obișnuită, noua ediție de performanță aduce numeroase modificări tehnice și vizuale. Noul model este vopsit într-o nuanță specială de verde Mamba și primește jante negre OZ Racing Superturismo WRC de 17 inch încălțate în anvelope Michelin Pilot Sport 5. De asemenea, noua ediție de performanță a Fabiei mai primește un eleron mai mare, embleme exclusive cu inscripțiile "ABT", "Rally2" și "Cohete Suarez", precum și apărători de noroi montați în bara din spate și vopsiți în negru mat.
În interior avem scaune îmbrăcate în tapițerie neagră, un volan sport cu padele pentru schimbarea treptelor de viteză, o emblemă Rally2 și o plăcuță cu semnătura pilotului.
Cele mai mari modificări se găsesc sub capotă. Skoda Fabia Rally2 by Cohete Suarez primește un motor 1.5 TSI în 4 cilindri, tunat de cei de la ABT. Motorul mai puternic livrează 190 de cai putere și 290 Nm. Puterea este transmisă către roțile din față, iar motorul este cuplat la o cutie automată DSG cu 7 trepte.
Noua
Alături de motorul mai puternic, noua ediție de performanță primește și un șasiu sport, iar garda la sol este mai joasă cu 15 milimetri față de o Fabia obișnuită.
Noua Skoda Fabia Rally2 by Cohete Suarez va fi produsă în doar 100 de exemplare pentru piața spaniolă. Prețul noului model este de 30.900 euro. Primii clienți care vor comanda noua mașină vor avea ocazia să meargă cu pilotul spaniol în mașina sa de concurs, în cadrul unui eveniment special. Primele exemplare vor fi livrate în martie 2025.
via Skoda
O incercare anemică de a oferi o reinterpretare dupa un esec dovedit din urma cu peste un deceniu, cu acel 1.4 TSI vRS hypervitaminizat pana la 180 CP, valoare atinsa cu turbina + compresor mecanic, propulsor care si-a atins limitele de fiabilitate mult mai rapid decat se anticipa.
Cu adevarat încântătoare insa, a fost tocmai Fabia vRS MkI, cu acel deosebit de suculent 1.9 TDI - 130 CP/310 Nm cu pompă injector, un motor care a reusit sa redefineasca notiunea de satisfacție la volan in atat de atractivul segment B.
Pe mine n-o sa reusesti sa ma convingi, nu faci altceva decat sa-ti alterezi si mai abitir propria-ti cultura auto.
Au avut la dispozitie atuuri irefutabile in acel 1.9 TDI-130 CP, care ramane un monstru sacru in universul propulsoarelor de mare serie, tocmai de aceea si-au permis sa-l monteze pe declinarea de varf, vRS.
Acel motor colcăia de testosteron, si asta la propriu, avea o reactie brutala la acceleratie care incanta de-a dreptul, emana tocmai
masculinitatea necesara deplin compatibila unui hot hatch, asta si fiindca facea abstractie de Common-Rail.