Skoda Fabia ar putea fi scoasă din producție, din cauza normelor Euro 7

de Tiberiu Safta
Joi, 27.04.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Klaus Zellmer, șeful Skoda, a declarat că modelul Fabia ar putea fi retras din producție în viitorul apropiat din cauza viitoarelor norme de poluare Euro 7. CEO-ul mărcii din Cehia spune că noile norme ar face ca modelul subcompact să fie prea scump.

Viitoarele norme de poluare Euro 7 reprezintă un subiect foarte controversat, în special în rândul producătorilor de automobile. Noile norme ar urma să intre în vigoare în 2025, însă mai mulți producători au avertizat că, din cauza normelor, mașinile mici de oraș cu motoare termice ar urma să devină prea scumpe pentru clienți.

Acum, din cauza acestui lucru, mai multe modele subcompacte sunt în pericol să dispară din peisaj în următorii 2 ani. Printre aceste modele se numără și Skoda Fabia, care se vede acum cu viitorul său pus sub semnul întrebării.

Într-un interviu acordat publicației Autocar, Klaus Zellmer, șeful mărcii din Mlada Boleslav, recunoaște că modelul subcompact ar urma să devină prea scump dacă este actualizat la normele Euro 7. El avertizează că dacă viitoarele norme vor intra în vigoare așa cum este planificat acum, atunci "nu va fi posibil" să păstreze Fabia la un preț rezonabil.

“Vrem să respectăm clima, dar dacă actualul proiect va deveni realitate până în 2025, atunci ar trebui să avem tehnologii care nu sunt încă dezvoltate sau sunt atât de scumpe, încât o mașină de 15.000 de euro va ajunge să coste între 18.000 și 20.000 de euro”, a declarat șeful Skoda.

Actuala generație Skoda Fabia a debutat în 2021.

Inițial, trebuia să existe și o variantă Combi, așa cum este cazul generațiilor precedente. O astfel de variantă a fost confirmată în noiembrie 2020, însă Skoda a renunțat la aceasta un an mai târziu tocmai din cauza problemelor pe care le-ar putea cauza noile norme de poluare.

Skoda Fabia nu este singurul model subcompact cu un viitor incert. De aceeași dilemă se confruntă și Volkswagen Polo, iar modelul Seat Ibiza ar putea fi și acesta în pericol, având în vedere că viitorul mărcii spaniole este nesigur după 2029. Între timp, Audi a confirmat încă de anul trecut că modelul A1 nu va mai primi o generație nouă.

via Autocar

Comentarii (10)

  • Andrei
    Ducă-se!
    0 7
  • 15.000 ? Păi cea mai cheală Fabia pleacă de la 16.100.
    4 0
  • Câtă minciună pe faţă....

    pentru că au scumpit excesiv maşinile termice fără bază reală, dar doar ca să aibă bani în plus de investiţii în a fabrica noile maşini electrice !

    Ei nu investesc în R&D din banii băncilor sau acţionarilor.... ci di banii p.... clienţilor

    Trist...

    Nu are nicio treabă cu Euro 7

    La fel şi cu povestea cu chip shortage...
    15 4
  • Asa e în capitalism, se investește din banii clienților. Chiar și când acționarii scot inițial bani din buzunar, ii recuperează ulterior de la clienți. E o firma privata care are ca scop, precum orice alta firma, sa facă profit.
    Doar nu îți imaginezi ca VW e vreo organizație non-profit :))
    12 1
  • @Mike, tu pe ce lume traiesti, daca cartofii ti s-au dublat ca pret, de ce crezi ca masinile ar sta la fel sa aiba acelasi pret?, bucure-te ca nu s-au dublat preturile.....cu toate probleme actuale...poate in felul asta lumea va calcula mai atent daca are nevoie sau nu de o masina.
    Pe de alta parte cine esti tu sa spui ca s-au crescut preturile din pix, lucrezi la vreun producator de masini, stii tu care sunt costurile de productie sau cum se schimba ele de la o luna la alta?
    Este la mintea cocosului ca a produce o masina azi e mai costisitor decat acum 2-3 ani, cat din acest cost s-a si transferat in pretul final asta e partea a 2-a, dar e o tampenie sa spui ca s-au crescut preturile fara o baza reala. De asta te-am si intrebat tu pe ce lume traiesti? Nu platesti gaze, lumina, nu cumperi mancare? :)))
    10 2
  • Zici de Mike, dar TU esti vreun "expert", ca parerile tale sa fie mai "grele" decat cele ale lui Mike? ;-DD
    ...Lasand la o parte faptul ca te cam contrazici
    1 1
  • @ alex
    https://www.autoexpert.ro/profituri-spectaculoase-ale-marilor-grupuri-auto-europene-in-ciuda-scaderii-vanzarilor/

    Nu spune nimeni ca firmele auto sa nu fie interesate sa faca bani, ca orice alta firma.
    Nemultumirea lui Mike e datorata MINCIUNII, PRETEXTELOR gasite de producatorii auto, ca sa mareasca preturile. E o diferenta enorma.
    4 0
  • andrei
    ba are o super treaba cu euro7. ca euro 7 pe langa noxe mai stricte, vine la pachet si cu obligativitatea ca masinile sa fie mai fiabile. in loc sa ai durata de viata de X, vor trebui sa asigure 2X. pe banii cui crezi ca se va face asta? pe banii clientilor, of course.
    1 3
  • Banditos
    Nu va suparati ca ma amestec si pun o intrebare idioata: dar nu Skoda trebuia sa se ocupe de dezvoltarea viitoarelor motoare termice ale grupului VAG?

    Cum ma frate, te incalta sefii cu asa o misiune si tu, Skoda, arunci manusa, pardon Fabia, argumentand ca devine prea scump pe motiv de Euro 7?

    Pfff.....
    3 0
  • Au mai fost discutii pe subiect si concluzia era ca e aproape imposibil sa duci o masina la Euro 7 fara hibridizare full. Mild hibrid-ul nu e suficient. Defapt in jurul trebii asteia e marea vaicareala, pentru ca o hibridizare full adauga in cel mai optimist scenariu 3k euro la pretul final al masinii si daca nu se ajunge cumva la o modalitate de a indeplini E7 cu mild, masinile ieftine sunt eliminate.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru