Skoda Citigo a debutat pe piaţa din România în ambele versiuni de caroserie. Cea mai ieftină versiune a modelului ceh este cea cu trei uşi, care pleacă de la 7.955 de euro cu TVA inclus. Versiunea cu cinci uşi a lui Citigo pleacă de la 8.355 euro cu TVA inclus. Citigo este cel mai mic şi cel mai ieftin model din gama Skoda şi are în minte trei tipuri de clienţi – tinerii care vor să-şi cumpere prima maşină, familiile care caută a doua maşină şi pentru clienţii în vărstă care vor o maşină mai practică şi mai uşor de întreţinut.
Citigo este oferit împreună cu o motorizare cu trei cilindri în linie, disponibilă în mai multe versiuni de putere. Astfel, unitatea de 1.0 litri dezvoltă fie 60, fie 75 CP şi poate fi comandată şi într-o versiune Green Tec. Versiunea 1.0 60 CP a lui Citigo are un consum mediu de 4.5 litri la sută, în timp ce versiunea de 75 CP are un consum mediu de 4.7 litri la sută. Pachetul de echipamente Green Tec ajută la reducerea consumului de carburant cu 0.3, respectiv 0.4 litri la sută, ceea ce duce şi la reducerea emisiilor de CO2 cu opt, respectiv nouă grame pe kilometru.
Skoda Citigo împarte platforma cu Volkswagen Up! şi cu Seat Mii. În cazul celor trei modele, o bună parte din caroserie este comună, iar şasiul şi motorizările sunt identice. Interiorul prezintă numeroase elemente în comun. Diferenţele dintre tripleţii Volkswagen Group apar la nivel de design şi de preţ. Astfel, fiecare dintre cele trei modele are o parte frontală diferită, tapiţerii diferite, un posterior diferit, o grafică internă a stopurilor şi a blocurior optice şi propriul său volan. Cei de la Skoda au desenat şi o gamă întreagă de jante din aliaj şi accesorii pentru Citigo, în încercarea de a oferi mai multe posibilităţi de personalizare.Via Skoda
Hai pa conservarilor.
Dar cum daca nu e mare nu e masina, ci carucior... iar unii vorbesc de cultura auto. Ziceti merci ca nu se mai fac masini mini cu 3 roti :)))
masina asta merita toti banii. la ce trafic e in bucuresti, si la cate locuri de parcare sunt e masina perfecta.
nu exista prestanta in masina. este doar un mijloc de transport. ideea e sa fie cat mai fiabil sa nu te lase in drum.
in 2-3 ani majoritatea o sa treaca la masini mici, din cauza costurilor.
Apropo de masina, am condus-o in Brasov acum 2 saptamani , in plin trafic, si obtine un consum excelent : medie de 6 litri / 100 km. Alte plusuri : motorul este mult mai silentios si mai economic ca HTP-ul de pe Fabia, spatiul interior este imens, finisaje peste media clasei din care face parte ( dar nu se compara cu clasele superioare, asta e clar ), stabilitate buna in curbe, cutie de viteze excelent etajata, portbagaj super ok. Un alt plus este cutia de viteze automatizata ( nu am condus-o inca fiindca se va produce cam de peste o luna) . Minusuri : Pret similar cu Fabia ( care totusi este un model mai vechi insa) si posibilitatile mai reduse de personalizare. In rest, sfatul meu este sa mergeti la test drive cu ea ca merita masinuta .
Weekend excelent va doresc!
Am facut o comparatie intre citigo si up! la nivelul dotarilor standard si optiunilor si nu cred ca s-ar merita citigo in fata lui up!,
Dar dacia 1300 cu 45cp cum era ?
PS: am condus Up! si in opinia mea, merita cam fiecare leu. Cu intelegere a masinii se poate folosi fara probleme si in afara orasului... spatiul e la nivelul unei masini de clasa mica. Iar daca motorul e slab pentru extraurban si nu face fata... propun sa nu mai circule nimeni in afara orasului cu Matizul...
Multi constructori procedeaza efectiv la implementarea motoarelor de cilindree redusa, iar alti constructori cauta sa avanseze in ceea ce priveste modelele electrice si hibride. Probabil aceste masini mici vor reprezenta pasajul (perioada) de trecere catre modelele ce folosesc energii alternative.
Usor de manevrat in orase si utile acolo unde locurile de parcare reprezinta o problema, nu vad de ce ar fi nevoie de masini mai mari, chiar si pentru o familie tanara care are si un copil. In fond, aceste masini vin sa sustina ideea de mobilitate si pot contribui la scaderea poluarii, intr-o oarecare masura (cu emisii combinate de CO2 avand valori de 105, respectiv 108 g/km). Mai ales daca ar fi destul de numeroase in circulatie. Resursele planetei scad si este nevoie de masini care sa reprezinte posibilitate de deplasare pentru mai multi oameni.
Chiar imi sunt simpatice aceste masini si sunt interesat de un test drive. As prefera sa pot face o comparatie intre versiunea de 60 CP si cea de 75 CP. Pentru ca ma astept sa conteze diferenta de 15 CP si sa ofere un plus de dinamism.
Am avut ocazia sa aud motoarele ce echipeaza Up! si sunt destul de silentioase. Iar forma caroseriei acestor modele, Citigo, Up! si Mii, pare sa asigure un spatiu interior cel putin decent, pentru clasa din care fac parte. Iar valoarea de 251 litri oferita de portbagaj, este foarte buna pentru aceasta clasa. Citigo este sigur pe lista mea de modele pe care vreau sa le testez, pentru a-mi face o parere.
PS: Masina de care zici tu consum 7,2% cu clima intr-un trafic decent...in trafic bara la bara poate ajunge si spre 9%! :)
1. Ieri, ora 18.00, Sos de centura, Militari ( iuliu Maniu), , Valea Cascadelor, Dr Taberei ( V Oltului ) , Prl Ghencea, cu aer conditionat si mers partial bara la bara am ajuns acsa cu 7,8% in conditiile in care cu 1,9TDI-ul meu ajungeam in aceleasi conditii cu aproximativ 7-7,5% .
2. Azi de dimineata, ruta facuta in sens invers si fara aer conditionat ca nu era cazul am ajuns pe Sos de centura cu 5,8% consum - cu 1,9TDI ajungeam probabil cu un 5% .
Sincer, este un consum super decent si masinuta este super ok.Merita sa faceti un test drive cu ea si o sa va schimbati parerea.