Skoda a prezentat versiunea de serie a lui Citigo, interpretarea cehă a lui Volkswagen Up. Citigo debutează în vara lui 2012, are 60 CP şi consumă, în medie, 4.5 litri la sută.
Volkswagen Up! a primit primul frăţior. Acesta vine de la Skoda şi se numeşte Citigo. Modelul va fi cel mai mic şi cel mai ieftin model din gama Skoda şi va debuta pe piaţa din Europa în vara anului 2012. Spre deosebire de fratele său din Wolfsburg, Citigo va fi oferit atât în versiuni cu trei uşi, cât şi în versiuni cu cinci uşi. Pentru a reduce costurile, o bună parte din caroserie este comună în cazul celor două modele, cei de la Skoda punându-şi amprenta doar pe partea frontală, pe grafica internă a stopurilor şi pe bara de protecţie spate. Cehii au avut "luxul" de a desena o gamă întreagă de jante pentru acest model.
În mod normal, modelele din Concernul Volkswagen care împărţeau platforma primeau un design diferit când erau împrumutate unei alte mărci din concern. De data aceasta, costurile ridicate de dezvoltare i-au împiedicat pe nemţi să facă o asemenea mişcare, aşa că au optat pentru o soluţie mai economică. Rezultatul arată ca o versiune "cuminţită" a lui Up!, deşi vopseaua "verde mentă" îi dă un aspect agresiv.
În mod evident, platforma tehnică a lui Volkswagen Up! a fost preluată integral de
Skoda Citigo. Pentru moment, cehii au dezvăluit doar versiunea cu trei uşi a lui Citigo, dar ne aşteptăm ca versiunea cu cinci uşi să debuteze până la finalul acestui an.
Skoda Citigo este oferită în compania a două motorizări cu trei cilindri. Acestea au o cilindree de 1.0 litri şi oferă 60, respectiv 75 CP. Ambele motoare sunt noi pentru gama Skoda şi sunt oferite şi în versiuni Green Tec. Versiunea de 60 CP are un consum mixt de 4.5 litri la sută, în timp ce versiunea de 75 CP are un consum de 4.7 litri la sută. Emisiile de CO2 sunt de 105 grame pe kilometru, respectiv 108 grame pe kilometru. Versiunile Green Tec reduc consumul cu 0.3, respectiv 0.4 litri la sută, în timp ce emisiile de CO2 au scăzut cu opt, respectiv nouă grame pe kilometru.
Via | Skoda
Este clar WV este putin jenat de succesul actual al marcii Skoda
Masina nu este o frumusete dar nici urata, design rotii imi place foarte mult
Singura dilema va fi cum vor accepta clientii de Superb si Skoda Octavia noul model
Se pare ca VAG-ul e mereu in urma cu 5-7 anila capitolul motoare fata de concurenta. Mai bine cumparau motorul de la concurenta decat sa se mai "chinuie" in cercetari :))
Nu pot sa inteleg cum de ti-a fost atat de usor sa scrii in conditiile in care se vede clar ca ti-e foarte greu sa gandesti...
"Oficialii Skoda au infirmat zvonurile care anunţau un model low-cost. Cehii au declarat că preferă să se orienteze pe modelele de volum, cu ajutorul cărora pot obţine profit."
Sursa: Automarket
"Observ ca tu AI IL depasesti deja pe Vanghelie."
Observatia presupune potential si efort intelectual. Pe care tu nu le ai/sustii...
@GsmWorld: Motorul de la C1/107/Aygo furnizeaza 68cp. Cel de la VAG 75. Deci 7Cp in plus + cuplu (sigur mai mare).
cel care consuma cat cel al tripletului C1/107/Aygo are doar 60 cp.
http://www.automarket.ro/masini-noi/toyota/aygo-3-usi-10-l-vvt-i-crea-4106/specificatii.html
Unii se sacrifica foarte mult pentru a scoate dintr-un aspirat, 10% din puterea pe care o furnizeaza.
Amandoua pacanitori/ tacanitori in 3 cilindrii.
Mare smecherie si tehnologie cu 7 cp si 2 Nm in plus, abia in 2012, care se simt ca si diferenta aproape de viteza maxima posibila.
Se vede clar in performantele 0-100 cat de mult conteaza 7 cp si 2 Nm.
Apropo, stiati ca o Toyota IQ poate ajunge si la 18.000eu??? NU e gluma, verificati!
Revenind: era firesc sa apara si o varianta de-a lui Up! la Skoda, pentru ca vorbim de un segment nu foarte scump. Mi se parea insa o miscare mai inteligenta daca aparaea sub sigla Seat ca inlocuitor al lui Arosa, asa mai veneau ceva bani si din partea lui Seat.
1. Lasa IQ-ul, e altceva, nu este concurent pentru Fiat Panda sau Ford Ka. Masina aia e un fel de Smart ForTwo.
2. Pretul unei masini de clasa mini e mare daca il compari cu Logan, care in afara de faptul ca e mai mare nu prea e mai presus decat masinutele astea.
E am o problema cu orice 3 cilindrii - taca taca taca taca... si cu modelul de masina in cauza, Aygo.
Nici la varianta cu 5 usi nu poti sa cobori geamurile spate si multe alte tampenii.
Prefer de departe in aceasta clasa genul micro-van, gen Suzuki Splah/Opel Agila, Hyundai i10, Chevrolet Spark - modelul nou.
Spark are un motor nou de 1l cu 4 cilindrii, daca nu treci sufiecient de aproape pe langa masina nici nu sti ca e pornit motorul
Se fac bani buni cu modelele astea citadine.
De ce oare nu se misca si Dacia in directia asta? Ce naiba...e un gol care se preteaza marcii ....il umpli.
Ei au anuntat Felicia, MissionL ...
Un lucru e sigur, toate sunt la fel, fara personalitate, e pentru oameni care nu doresc mai multe de la o masina decat sa se clinteasca de pe loc! Aici vinde marketing-ul agresiv al VAG si prostu cumpara ca na "e ca passatu ba!"