Skoda a înregistrat anul trecut vânzări record de 1.2 milioane de unități, însă creșterea popularității modelelor sale are ca efect atingerea unei producții maxime la uzina de la Mlada Boleslav, care realizează peste 500.000 de unități anual.
Oficialii mărcii au încercat să extindă săptămâna de lucru de la 5 la 6 zile și să angajeze încă 3.000 de persoane, însă sindicatele s-au opus măsurii, motiv pentru care Skoda cauta acum soluții alternative.
"Suplimentarea capacitații este esențială pentru a fi capabili să facem fața cererii în creștere. De ceva timp producem mașini la capacitate maximă", spun oficialii mărcii.
Prima variantă luată în calcul este utilizarea altor uzine din cadrul Grupului Volkswagen care în prezent nu sunt utilizate la capacitate maximă, însă Volkswagen, Audi și Seat înregistrează de asemenea vânzări în creșteri, astfel că nu-și permit să-i ajute pe colegii de la Skoda. În mod ironic, oficialii mărcii Volkswagen cereau anul trecut ca o parte a producției Skoda să fie mutată în Germania, întrucât succesul cehilor afecta vânzările principalului brand din Grup.
Cea de-a doua variantă luată în calcul este construirea unei noi uzine în afara Cehiei, care să fie folosită ulterior și de alte branduri din cadrul Grupului Volkswagen. Surse din cadrul constructorului afirma, ca, în absența unei creșteri a capacității de producție, Skoda ar putea rata vânzări de 360.000 de unități până în 2020.
În prezent, Skoda produce mașini și în uzine din Rusia, China și India.Via Reuters
Cine ar trebui sa fie al 3-lea constructor auto in Romania?
PS: Astept raspunsuri mai jos cu model si motivare?