Skoda ar putea părăsi piața din China, din cauza competiției tot mai acerbe

de Alexandru Monenciu
Marti, 13.12.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unor surse, Skoda își revizuiește poziția pe piața din China și ar putea chiar să o părăsească. Motivul este simplu: producătorii locali sunt tot mai competitivi.

China este cea mai mare piață auto din lume, dar tot mai mulți producători "străini" se gândesc fie să o părăsească, fie să își diminueze afacerile de aici. După Tesla și Mercedes-Benz, care au scăzut prețurile modelelor comercializate în China, Skoda își revizuiește acum poziția.

Cândva, 30% din vânzările Skoda erau reprezentate de piața chineză. Anul trecut, cifrele au scăzut la 13%, iar în 2022 vor fi și mai mici. De fapt, în primele 3 semestre ale anului, vânzările Skoda au înregistrat o scădere de 31% în China și de 22% la nivel global.

În aceste condiții, dar și din cauza producătorilor locali care sunt tot mai competitivi, Skoda se gândește chiar să părăsească piața chineză.

"Vom analiza situația împreună cu partenerii noștri chinezi și vom vedea cum vom continua pe această piață," a declarat Klaus Zellmer, șeful Skoda, pentru publicația Automobilwoche.

"Dacă vrem să ne concentrăm eforturile, merită să analizăm scenariile și apoi să luăm o decizie," a mai spus el.

O altă opțiune ar fi ca Skoda să oprească producția la uzinele din China și să importe modelele.

Portofoliul cehilor include câteva modele dezvoltate special pentru această țară, inclusiv Kodiaq GT, Kamiq GT și Octavia Pro (cu ampatament lung).

În funcție de decizia luată, constructorul din Mlada Boleslav ar putea să își mărească prezența pe piețe precum India sau Vietnam.

Între timp, un purtător de cuvânt al gigantului Volkswagen, a spus că "este normal ca Skoda să își revizuiască poziția constant pe piețele internaționale și să se adapteze. Nu au fost luate decizii, momentan, care să afecteze strategiile noastre."

via Automobilwoche

Comentarii (8)

  • Hopa!
    Vremuri rusinoase VAG.. bine ca in UE faceti voi legile dupa bunul plac, ca altfel va retrageati si de aici. Succes!
    20 3
  • Anumite modele europene se vor retrage de tot și din Europa, când clasa mică ajunge la 25.000 euro, este o problemă.

    Vedeți și cu milioanele de electrice preconizate, mai ales după ce vor dispărea subvențiile, prevăd o reducere drastica a " ecologiștilor " .
    18 5
  • China nu mai are creşteri economice mari, se confruntă cu un colaps imobiliar, o mare problemă COVID, o scădere a natalităţii, un război prost pentru Vietnam care i-a adus interzicerea oricăror software şi hardware de înaltă tehnologie, inclusiv AI,...

    lumea cheltuie mult mai puţin şi gândesc cu buzunarul...

    mai bine dă pe o electrică chinezească ieftină, bună chiar dacă are range 200 km reali pentru că îşi dă seama că oricum 99% din timp nu face mai mult de 100 km / zi

    Doar cine are bani, îi aruncă aşa...
    5 15
  • Pun pariu ca tu @ Mike, nu dai banii pe o electrică chinezească, ieftină și bună, așa-i ?
    9 7
  • Seriff
    @dan_grc nici permis nu are, viseaza de ani de zile la electrice, e doar un troll platit sa faca reclame anti termice, atat stie, nu il baga in seama.
    7 5
  • ^^^ ... se păstrează pentru cele 100% autonome
    3 4
  • Tu ai plăti așa ceva ;))) de fapt face un deserviciu electricelor. Probabil așteaptă sa-l plătească cineva sa tacă. Eu unul as pune un 5RON/luna la bătaie :)
    4 2
  • Nu am Skoda . Dar cred că această posibilă decizie ține de nemți nu de cehi care se simt canibalizați de cehi cu aceleași mașini dar un pic mai ieftine și mai fiabile. Asta dacă vă mai amintiți când vroiau să transfere producția Superb în Germania dar s-a opus guvernul ceh.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru