Skoda ar putea parasi Cehia
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Supraevaluarea coroanei cehe ar putea determina compania Skoda sa-si transfere activitatile in alta tara, a declarat Detlef Wittig, presedintele Skoda, transmite Mediafax.
"Valoarea coroanei nu reflecta puterea economiei, ceea ce inseamna ca moneda este supraevaluata. Procesul de restructurare continua inca in Cehia si, in mod evident, exista elemente speculative. Redresarea economiei Cehiei a fost realizata, in mare parte, prin contributia industriei prelucratoare, iar cotatia ridicata a monedei nationale reprezinta un risc” , a afirmat Wittig.
Acest lucru ar determina o lovitura extrema asupra economiei cehe, Skoda detinand 50% din piata auto interna si reprezentand cea mai puternica companie din tara. Skoda vrea sa profite de cererea dinamica de pe pietele emergente prin exportarea de piese si componente care sa fie asamblate in tarile de destinatie, cum sunt Rusia si India, pentru a majora vanzarile in acest an la nivelul record de 600.000 de automobile, dar aprecierea coroanei are un efect negativ asupra costurilor, in raport cu producatorii rivali.
"Sunt foarte ingrijorat in aceasta privinta.
Nu putem continua sa aprovizionam fabricile din strainatate cu piese produse in Republica Ceha, in conditiile cotatiei extrem de ridicate a coroanei. Se pune probleme ca integrarea locala a productiei sa fie realizata mai rapid", a mai spus Wittig, informeaza Mediafax.Compania anticipeaza ca va comercializa in acest an 600.000 de unitati, in urma lansarii noului model de clasa mica Fabia, care contribuie la aproape jumatate din volumul vanzarilor.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Economic
-
Dunlop, producătorul britanic de anvelope, a fost vândut de către Goodyear pentru suma de 701 milioane de dolari. Compania britanică va fi deținută de un conglomerat din Japonia. (09.01)
-
Potrivit celor mai recente cifre, vânzările de mașini electrice au scăzut cu 27.4% în Germania, în 2024, primul an fără subvenții. În același timp, vânzările de modele hibrid au crescut cu 12.7%. (08.01)
-
Ford Mustang a avut parte de cele mai slabe vânzări într-un singur an din istoria de 60 de ani ai modelului în 2024. Celebrul model de performanță a fost depășit pentru prima dată de SUV-ul electric Mustang Mach-E. (04.01)
- Dakar 2025: Dacia urcă pe locul 2 în prima parte a probei de 48 de ore. Probleme tehnice pentru Loeb
- FOTOSPION: Primele imagini cu noua generație Audi Q7
- Prețuri Dacia Bigster în România: start de la 23.000 de euro
- Bugatti a livrat primele exemplare Bolide. Fiecare mașină costă 4 milioane de euro
- Prețuri noul Volkswagen Tayron în România: start de la 41.850 euro
Faptul ca euro este ridicat ca valoare si subventionat de guvernele europene este un element de mandrie politica dat o povara fff mare pt industria si economia europeana. Produsele sunt supraevaluate.
La extrema reversa China isi tine moneda fff jos si astfel produsele lor sunt extrem de ieftine la export dar in schimb populatia este platita mai putin decat merita munca lor pe piata libera.
Skoda este un succes industrial si economic dar este posibil ca politica sa le taie avantul. Pacst.
Relismul doare cateodata.
Conducatori alesi reprezinta fff fidel pr 90% din romani cu care am avut contact pt relati de afaceri sau personale. Oportunisti si speculanti de moment poate descri populatia prezenta si in loc sa va uitati la alti incercati 5 - 10 min pe zi sa analizati modul personal de castig al vieti si de gandire si comportament. Cand furtul, mita, delasarea au ajuns normale intr-o societate este normal ca asa conducatori sa aiba. Si cum este normal la fel ca sa se fereasca majoritatea investitorilor din afara si doar cei oportunisti si cu putine scrupule sa participe in activitati economice cu profituri dubioase.