Skoda a inițiat un program inedit prin care a permis unor elevi să-și exerseze talentul la design pentru realizarea unui concept. Programul a început în urmă cu cinci ani, iar în 2018, elevii implicați în acest proiect au fost îndrumați să realizeze o versiune cabrio a SUV-ului Karoq. Anul acesta, 23 de elevi cu vârste cuprinse între 17 și 18 ani au fost implicați în program.
Noul concept a fost botezat Sunroq, iar numele a fost ales în urma unor sugestii primite din partea fanilor pe diferite platforme de social media. În plus, cel care a propus denumirea "Sunroq" a fost invitat de Skoda să-i întâlnească pe cei 23 de elevi și să conducă prototipul pregătit de aceștia.
Conceptul Sunroq păstrează dimensiunile versiunii de serie a SUV-ului Karoq, însă garda la sol este mai mică, ca urmare a faptului că elevii au utilizat amortizoarele disponibile pe Octavia RS. Îndepărtarea plafonului a avut de asemenea numeroase efecte: portierele au fost ajustate, hayonul a fost desenat de la zero, iar sistemul de evacuare a fost înlocuit cu unul nou. Prin schimbări au trecut și montanții, dar și barele de protecție față și spate.
Conceptul Skoda Sunroq dispune de un motor pe benzină de 1.5 litri TSI care permite o accelerație de la 0 la 100 km/h în 8.4 secunde și o viteză maximă de 204 km/h.
În 2014, studenții Skoda au prezentat un concept cu două locuri dezvoltat pe arhitectura lui Citigo.
Un an mai târziu, am făcut cunoștință cu un pick-up bazat pe Fabia, iar în 2016, studenții au pregătit un coupe derivat din Rapid Spaceback. Anul trecut, elevii centrului de studiu din Mlada Boleslav au prezentat Skoda Element, un buggy electric născut tot din citadinul Citigo.Centrul de studiu Skoda include 13 programe diferite, iar în prezent, 900 de elevi urmează aceste cursuri.
Nu mai zic că alăturarea noțiunilor SUV și *cabrio* îmi pare aberantă - fie și cînd are plafon (v. greuceanul și hiper-scumpul Evoque Cabrio.).
Nu sunt convins ca este neapart o aberatia conceptul de suv cabrio.
A se vedea succesul avut in anii 80-90 de samurai si vitara. Astfel de masini mi se pare ca transmit ideea de vacanta.
Cred ca un factor important e insa un pret suficient de mic pentru a fi rentabil pentru firmele de inchirieri auto. Si acolo unde Evoque nu poate, o skoda (sau un captur/sandero stepway decapotabil) ar putea sa faca niste vanzari decente.
Cred ca asta a vrut si Skoda sa testeze.
Rămîn deci la părerea (strict personală) expusă mai sus, în sensul inutilității rezultatului proiectului din simplul motiv al non-atingerii targetului - un SUV-Cabrio FUNCȚIONAL.