Campania de promovare a noului Skoda Kamiq a debutat în urmă cu câteva săptămâni. În toată această perioadă, constructorul din Mlada Boleslav a publicat imagini teaser și schițe cu cel mai mic SUV din gamă.
Cu doar câteva zile înainte de debutul din cadrul Salonului Auto de la Geneva, Skoda a publicat o galerie foto completă și detalii tehnice referitoare la noul Kamiq. Cel de-al treilea SUV oferit de Skoda pe piața din Europa preia formele generale care au fost introduse odată cu lansarea lui Kodiaq. Așa cum era de așteptat, constructorul din Cehia promite spațiu generos pentru toți pasagerii, motorizări pentru toate gusturile, dar și un pachet consistent cu sisteme de siguranță.
Skoda Kamiq: date esențiale
● Noul Skoda Kamiq are o lungime de 4.241 de mm și o lățime de 1.793 de mm. Înălțimea ajunge la 1.531 de mm, iar ampatamentul măsoară 2.651 de mm. Iar aceste valori promit spațiu suficient pentru toți pasagerii. Conform oficialilor Skoda, spațiul pentru genunchi în dreptul pasagerilor din spate este de 73 de mm, valoare identică cu cea oferită în cazul nolui Skoda Scala.
● Volumul portbagajului este de 400 de litri, iar prin rabatarea banchetei din spate, acesta crește până la 1.395 de litri
● Noul Kamiq integrează aceeași filozofie de design pe care o întâlnim și în restul gamei de SUV-uri Skoda. Zona frontală este dominată de o grilă de dimensiuni generoase, iar farurile au fost împărțite în două zone, cehii separâd complet luminile de zi. Numele mărcii din Mlada Boleslav a fost inscripționat pe spate în locul clasicului logo, artificiu pe care cehii l-au introdus în premieră în Europa odată cu lansarea hatchback-ului Scala.
Clienții viitorului Kamiq vor putea alege jante cu diametrul cuprins între 16 și 18 inch.● La interior, Skoda Kamiq preia o serie de elemente pe care le-am văzut în premieră pe noul Scala. Clienții vor avea la dispoziție un instrumentar digital de bord (opțional) cu o diagonală de 10.25 de inch. Acesta va integra cinci teme: Classic, Basic, Modern, Sport și Extended.
● Ecranul central va fi disponibil în trei dimensiuni: 6.5 inch (standard), 8 inch și 9.2 inch.
● Noul Skoda Kamiq va fi disponibil cu cinci motoare, dintre care trei pe benzină, unul diesel și o versiune cu gaz natural comprimat (CNG). Toate unitățile respectă standardul de emisii Euro 6d-TEMP și integrează tehnologia Start-Stop și un sistem de recuperare a energiei la frânare.
● Fanii motoarele pe benzină vor putea alege unitatea de 1.0 litri TSI în următoarele versiuni: 95 CP și 175 Nm echipată doar cu o transmisie manuală cu 5 trepte sau 115 CP și 200 Nm. Versiunea de top a motorului de 1.0 litri va fi disponibilă atât cu o transmisie manuală cu 6 rapoarte, cât și cu o cutie automată DSG cu 7 trepte.
● Cel mai potent motor pe benzină din gama Kamiq va fi cel de 1.5 litri TSI. Acesta oferă 150 de cai putere și 250 Nm, și va putea fi comandat cu o cutie manuală cu 6 trepte sau cu una automată cu 7 rapoarte. Toate cele trei motoare pe benzină sunt echipate cu filtru de particule.
● Singurul diesel pregătit în acest moment de Skoda este cel de 1.6 litri TDI cu 115 CP și 250 Nm. Și în acest caz, cehii propun fie o cutie manuală cu 6 trepte, fie una automată cu 7 rapoarte.
● Varianta cu gaz natural comprimat va integra un motor de 1.0 litri cu 3 cilindri care oferă 90 CP și 160 Nm.
Această versiune va fi oferită exclusiv cu o cutie manuală cu 6 trepte.● Producătorul ceh spune că Skoda Kamiq va putea fi comandat și într-o versiune echipată cu pachetul Sport Chassis Control. În acest caz, garda la sol scade cu 10 mm, iar șoferul va putea opta pentru modul de rulare Sport (comportament nou pentru motor, direcție, amortizoare și transmisie).
● Noul Skoda Kamiq promite o gardă la sol mai mare cu 37 de mm comparativ cu cea trecută în drepul hatchback-ului Scala. Pentru moment, Skoda nu a anunțat și posibilitatea comandării unei versiuni cu tracțiune integrală.
● Utilizarea platformei MQB A0 a Grupului Volkswagen a permis cehilor să integreaze numeroase sisteme de siguranță. Noul Kamiq va putea fi comandat cu următoarele tehnologii: Rear Traffic Alert, Adaptive Cruise Control (ACC), Park Assist, Crew Protect Assist (închide geamurile și tensionează centurile în cazul unui impact iminent), Side Assist și Multi-Collision Brake.
● Singurele sisteme disponibile standard sunt Lane Assist si Front Assist cu City Emergency Brake.
● Noul Skoda Kamiq va fi conectat permanent la internet prin tehnologia eSIM care oferă conexiune 4G. Software-ul și hărțile sistemului de navigație vor putea fi actualizate over-the-air (OTA), fără vizite suplimentare la service.
● Așa cum era normal, Skoda oferă pe Kamiq și o serie de accesorii din gama "Simply Clever", iar marea noutate constă în integrarea unui element de protecție din plastic pentru uși. Soluția este asemănătoare cu cea utilizată în prezent și de Ford.
Insa se pare ca nu depinde de mine toata mizeria aceasta ci de cat sunt de ignoranti si needucati clientii care le cumpara si care chiar cred ca e vreo diferenta intre ele pt care sa arunce bani in plus cu nemiluita.
Succes VW!
Interesant....
Pacat ca in spate mai are si un al doilea geam (varianta Kamiq pentru China nu avea decat un singur geam in spate).... dar asta pentru a mari portbagajul si spatiul locurilor din spate versiunii europene - f. probabil.
Nu VW a inventat aceasta abordare a clonarii. In SUA se face de muuuult mai mult timp. De ei iti place? Sau nu prea stii cum merg treburile?
Asta asa de amuzament apropos de "Tibi" si de video-ul celebru de pe You Tube :)))
Nu am spus ca ei au inventat-o, ei doar o fac cu mare stil, insa ideea nu vine sa fie alta dc si altii o fac.
E o abordare mincinoasa la urma urmei si nu ramane decat clientul sa ii taxeze sau nu.
Stai bre nu da asa cu parul. Mie nu mi se pare nimic in neregula, Adica un grup pune banii si dezvolta o platforma, dupa care fiecare marca (din grup) o duce mai departe in directia specifica proprie lor: unii in zona practica, altii mai tinereasca, altii mai eleganta..etc.
In final clientul e castigat ca are mai multe optiuni din care sa-si aleaga masina care-l coafeaza. Daca nu-l coafeaza merge la alt grup.
Mie mi se pare cam dubios cand se dezvolta masini impreuna de catre constructori diferiti (vezi bmw cu toyota)...acolo nu prea stii ce e cu ea.
Dar daca alternativa ar fi sa nu existe masina respectiva...atunci "e bine si asa."
Problema e că dpdv tehnologic "cel mai mare producător auto" nu este în stare să facă toate modelele mild hibrid !!!!
Trist.
Asta în timp, peste Ocean, se vînd MAI MULTE MODELE de maşini full electrice SEMI AUTONOME cu reţea globală pe tot teritoriul Statelor Unite, plus deja sudul Canadei și nordul Mexicului !!
Bravo Tesla!
De ce să nu facă profit 5.000-10.000€ la o maşină veche tehnologic dapdv (fără mild hibrid, fără eCVT, sau easy R, lumini toate LED) şi dacă clienţii nu se respectă şi îşi cumpără aşa ceva....
Când normal ar fi să facă profit 2.000-3.000 şi să îţi ofere ceva mai mult.
Totuşi facem 20 de ani în mileniul 3 !!!
Ar trebui să avem nişte pretenţii.