Skoda a livrat aproape 91.000 de mașini în luna februarie: cehii continuă anul în scădere

de Cornel Șocariciu
Joi, 14.03.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În luna februarie, Skoda a livrat 90.900 de mașini noi la nivel global, valoare în scădere cu 2.0% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Octavia rămâne cel mai popular model din gamă, însă Kodiaq și Karoq obțin rezultate din ce în ce mai bune.

În luna ianuarie, Skoda a livrat 102.600 de mașini noi, în scădere cu 1.1% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Nici în luna februarie, producătorul din Mlada Boleslav nu a reușit să încheie exercițiul în creștere (90.900 de unități, scădere cu 2.0% față de februarie 2018).

Declinul cehilor este strâns de legat de situația pieței din China (a opta lună consecutivă în care piața din China scade). În aceste condiții, Skoda a livrat 16.000 de mașini noi în China în februarie, în scădere cu 18.4% comparativ cu prioada similară din 2018.

Nici în partea centrală a Europei, cehii nu au reușit un rezultat bun: 17.300 de unități livrate, în scădere cu 6.1%.

Cu toate acestea, în Europa de Vest, livrările au crescut cu 7.2% (41.100 de mașini noi), iar aceeași situație a avut loc și în Europa de Est (3.500 de unități, +13.1%).

Skoda Octavia rămâne cel mai iubit model din gama cehilor. Luna trecută, Skoda a livrat 26.400 de exemplare Octavia, în scădere cu 16.9% față de februarie 2018.

Pe locul secund se află Fabia (15.700 de unități, -4.4%), în timp ce ultima treaptă a podiumului este ocupată de Rapid (13.000 de exemplare, -10.3%).

SUV-urile Skoda au reușit să termine luna februarie cu rezultate pozitive. Cehii au livrat 11.200 de unități Kodiaq (+9.9%) și 10.300 de exemplare Karoq (+71.5%). În același timp, Skoda a mai livrat și 3.000 de exemplare Kamiq (SUV disponibil în prezent doar pe piața din China).

Comentarii (7)

  • inexorabil
    Hm…Tendința globală indubitabilă este de scădere a vânzărilor…Principalul indiciu? Cea mai mare piață auto din lume se tot “contractă”.

    Ei, dragi producători, vă place acest scenariu? Nu?? Nu vă supărați, dar, de ani de zile, voi ȋnșivă (cine mama naibii v-a ȋmpins???) tot demonizați combustibilii fosili și vă lansați mediatic, cu entuziasm pueril, ȋn proiecte care mai de care mai fantasmagorice despre “raiul” electro-autonom, fără să realizați, probabil, că lumea chiar va lua de bună toată exhibiția voastră, astfel ȋncât n-ar fi de mirare să vă solicite să-i onorați, cât mai repede cu putință, pretențiile asupra “electricelor”, care, ȋn majoritatea cazurilor, figurează doar pe hârtie la voi, lumea fiind atât de subjugată de idee – ȋn spiritul cel mai pur al snobismului – ȋncât nici nu (prea) mai ia ȋn considerare achiziționarea mașinilor actuale, ȋncă tributare metodelor consacrate de construcție și care, indiscutabil, ȊNCĂ vă asigură grosul profitului! Dar acum n-ar fi exclus să vă apuce disperarea și plânsul, fiindcă nici infrastructura pentru “electrificare ȋn masă” nu este pregătită (deși ȋnclin să admit că nici nu există…), nici voi nu sunteți dispuși la costurile implicite și zdravene (amplificate de normele eco-draconice), care vă ȋnspăimântă ȋn fond și care se reflectă ȋn acele prețuri destul de piperate ale “electricelor”, fie reale, fie fictive (ȋn fază de proiect). Tot sperați că va va salva isteria SUV-urilor, dar poftim! – mai direct sau mai discret, oamenii vi le cer tot electrice…

    Mai pe scurt, v-ați hazardat să visați cu ochii deschiși, ȋn văzul tuturor pământenilor (ați promis, ȋn neștire, modele prietene cu mediul, ȋncepând cu anul 20XY, 20ZT sau 20MN – la toți producătorii s-a derulat același tipic al fabulației), și, ȋn consecință logică, ați aplicat o tactică de bumerang cu propaganda necontrolată (splendidă la prima impresie, ca efect public, dar…), ceea ce, de acum ȋncolo, vă obligă la fel de fel de măsuri…nepopulare (este suficient să cităm VAG), numai ca să nu ȋnregistrați pierderi financiare…Cu alte cuvinte, voi (mă rog, “iluminații” din spatele vostru) ați inițiat psihoza globală, iar la alde gură-cască se manifestă tâmpirea globală…Constituția mea ortodoxă nu-mi permite să cred ȋn extratereștri, dar parcă aș fi vrut să existe…numai ca să se amuze ei vârtos pe seama tuturor participanților la această farsă de proporții a “protecției mediului”.
    9 4
  • iti dai seama ca premisa "electroautonoma" de la care ai pornit este ABSOLUT FALSA in incercarea (amatoriceasca) de a explica scaderea pietei auto?

    cand e vorba despre economie spune, te rog io, PAS.
    1 4
  • inexorabil
    Dacă ții morțiș să scoți de la naftalină mai vechea “speculație absursă” a echivalenței (ba chiar a coincidenței) tipologice dintre tine și Mafia, n-ai decât! Și trebuie demolată și meteahna insidioasă a etichetării oricui ca “inapt/inept la teorie economică”, dacă acela nu se ȋnscrie ȋn “logica noilor vremuri”.

    Ca să te parafrazez, ȊȚI DAI SEAMA că “never ever” nu mă voi conforma recomandărilor “sincere”, “binevoitoare” și “constructive”, de aici și de aiurea?

    Și, oh, de câte ori te-am rugat, pe tine, onorabilul critic literar p.a.vianu, să te ȋmpaci cu frumoasa și pretențioasa limbă română?

    Oricum, ador să te bușesc duios și uman, dar numai atunci când, din lipsă de ocupație (nobilă), preferi să nu te uiți pe unde calci, adică pe coada răbdării mele…
    3 3
  • inexorabil
    P.S. Nu sunt economist de profesie, dar am de la cine ȋnvăța…și o fac de ani de zile, sistematic: citesc articolele unui as (doctor) ȋn economie, recte prof. Ilie Șerbănescu. Ah, bine, făcând abstracție de ștampilele stereotipice care i se aplică de către idolatrii “Vestului avansat, imaculat și infailibil”, ȋn frunte cu “iliberal”, “comunist” și "putinist”.
    3 4
  • Ilie Serbanescu as in economie?

    acum si o portie de umor...sec
    3 4
  • inexorabil
    Cumva și-a primit diploma de doctor din mâinile unei “somități” ca domnia ta?

    Vezi că mai este destul loc ȋn…roabă (ȋți explică Mafia).
    3 3
  • de ce nu va intalniti voi baieti, asa fata in fata ... sa va rezolvati problemele?
    ar fi mai usor si pentru "urechile" noastre
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru