Producătorii de automobile caută încontinuu soluții pentru a face lumea mai sigură. Iar aici nu ne referim doar la sistemele de asistență, ci și la modalități prin care mașinile comunică, nu doar între ele ci și cu pietonii.
BMW și Hyundai lucrează la dezvoltarea unor grile digitale, spre exemplu. Celor doi constructori li se alătură acum și Skoda.
Marca din Cehia colaborează cu o echipă de experți în robotică pentru a dezvolta o grilă inteligentă. Prototipul a fost montat pe un exemplar Enyaq și are rolul de a anunța pietonii când pot traversa în siguranță.
Grila poate afișa pictograme și diverse animații recunoscute la nivel global. De pildă, o figurină verde le indică pietonilor că mașina a oprit și că, astfel, traversarea este sigură. O altă pictogramă îi va atenționa pe pietoni că mașina este pe cale să își continue drumul.
În cazul unei situații de urgență, grila afișează o pictogramă care anunță că mașina nu poate opri.
Skoda nu a precizat când și dacă această grilă inteligentă va intra în producția de serie.
Tot în cadrul aceluiași proiect, Universitățile Tehnice din Praga și Munchen lucrează la dezvoltarea unui robot, cu înălțimea de 2.1 metri, care are același rol.
Robotul se deplasează în mijlocul șoselei și de acolo poate "dirija" traficul și pietonii.Prin afișarea unor simboluri, robotul anunță pietonii că pot traversa în siguranță și, prin intermediul semnalelor 5G, anunță mașinile care se apropie că trebuie să încetinească. Odată ce și-a îndeplinit sarcina, robotul revine pe margine.
Până acum, robotul a fost testat în orașe ca Modena, Milano și Ljubljana. Faza de testare urmează să fie finalizată în 2024, iar producția de serie ar putea începe în 2025.
via Carscoops
@Dutz, ca te vad mai moshneag asa....de KITT ai auzit? De proiecte studentesti, proiecte care sa confirme/infirme anumite tehnologii/principii de functionare ai auzit? Personal ideea are ceva neajunsuri dar verificarea ei este o intreprindere interesanta iar concluziile pot fi stocate intr-o baza de date pentru analize viitoare.
Si apropos, e plina Europa de bannere cu "nu folositi telefonul la volan"....ce mai vrei? In Romania...am auzit ca versiunile pentru piata romaneasca de la BMW nici numai au manete de semnalizare. S-a constat ca nu sunt utilizate. Ca si oglinzile laterale. Asa cere piata.
Știu ca șoferii stau si ei cu capul in telefon… dar nu era despre asta, aveai tu o oftica si ai crezut ca ai găsit momentul… stai jos 4.
PS doar las impresia ca am o vârsta… sunt mai actual decât crezi ;)
la cele fara buton nu au curaj sa puna piciorul jos daca e masina in apropiere. asta e normalul.
PS Ai uitat sa-ti bagi parerea de adult la articolul cu Lamborghini Aventador si cei 1000CP inutili. La Giulia electrica erai cocotzat tocmai in varf si cotocadaceai tare cunoscator.
PS2 Sa nu-mi zici ca mia aia e inutila indiferent de motorizare. Cauta o alta justificare.
PS3 "sa am o oftica"....pe tine? :))))
PS oftica ta este pe tine si pe limitele tale, clar nu pe mine ;) la cum te aprinzi îți mai trebuie o viața sa putem sta de vorba.
O fi vreun comunism avansat .
Ce sa zic... sa mai cumparam masini "accesorizate"....