Skoda a început producția primului său model plug-in hybrid din istorie: Superb iV este produs la uzina din Kvasiny

de Daniel Popescu
Joi, 19.09.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Skoda a început în această săptămână producția lui Superb iV, primul model plug-in hybrid din istoria companiei. Producția are loc exclusiv la uzina de la Kvasiny, Cehia.

Skoda a investit aproximativ 12 milioane de euro pentru a adapta uzina pe care o deține în localitatea Kvasiny din Cehia la producția de mașini cu sisteme de propulsie plug-in hybrid.

Investiția a fost necesară pentru ca producătorul cu sediul central în Mlada Boleslav să înceapă în această săptămână producția lui Skoda Superb iV, primul model plug-in hybrid din istoria mărcii.

De altfel, versiunea PHEV a navei amiral Superb va fi produsă exclusiv la Kvasiny alături de versiunile cu motoare cu combustie internă a modelului.

"Startul producției de serie pentru Skoda Superb iV este un pas mare pentru viitor. În ultimele luni am făcut modificările necesare pentru a începe producția primului nostru plug-in hybrid la uzina de la Kvasiny", a declarat Michael Oeljeklaus, membru în consiliul de administrație pentru Producție și Logistica Skoda.

De asemenea, Skoda a asigurat training pentru 5.500 de angajați pentru ca aceștia să fie la curent cu noutățile din procesul de producție.

Skoda Superb iV este echipat cu un motor pe benzină TSI de 1.4 litri de 156 de cai putere și un motor electric de 85 kW (116 CP), iar acest sistem generează în total 218 cai putere și un cuplu maxim de 400 Nm.

Practic, este același sistem de propulsie de pe Volkswagen Passat GTE, iar acesta este cuplat standard la o cutie de viteze DSG cu 6 trepte.

Acumulatorul integrat are o capacitate de 37 Ah și 13 kWh, iar autonomia maximă promisă este de 55 de kilometri conform standardului WLTP.

Versiunea PHEV va fi disponibilă doar cu nivelurile de echipare Ambition și Style, iar livrările vor demara în 2020.

Via Skoda

Comentarii (4)

  • Nu inteleg modelele astea "ecologice" tip PHEV care au autonomie de 55 km si apoi pornesc un motor care nu este deloc ecologic. De ce nu pun un motor termic cu adevarat eco. Pentru ce imi trebuie 150 cai pe o masina eco? Cat consuma in viata reala una din asta?
    4 13
  • Anonim
    Aceste modele sunt ideale pentru oras ! Nu esti taximetrist 50 de km pe zi sunt mai mult decat suficienti . Daca stai la casa ai garaj este usor si de incarcat . Inafara orasului mergi pe motorul termic .
    4 2
  • andrei
    exact, sunt foarte utile pentru oras. au marele avantaj ca nu sunt chiar asa scumpe ca una electrica 100%. iti trebuie cai multi pentru ca se subintelege ca pleci la drum lung cu ea. ca asa, doar prin oras n-ai nevoie de ditamai balena, indiferent ca e eco sau nu. nu de la o ora apare deranjul dat de comfortul insuficient (ma refer la spatiul interior).

    bine, dupa mine, masinile si mersul cu ele prin oras incep sa devina cam antagoniste, dar e alta discutie.
    2 2
  • 184716
    Foarte multi nu inteleg nici pana acum cum functioneaza un PHEV. Autonomia aia electrica specificata gen 50-80 km este doar pentru modul de condus strict electric, in care termicul nici nu porneste. E un mod promovat gresit si parsiv as zice eu de departamentele de marketing ale producatorilor.

    Este un mod ideal de folosit prin parcari subterane, in zone cu restictii de zgomot etc.

    O utilizare normala presupune sa lasi sa porneasca si termicul, alegi adica modul hibrid. Asta inseamna optimizarea consumului. Electricul intra in sarcina ca sa preia varfurile maxime de consum, gen pornire, rampa, solicitari mari etc. Asa se poate obtine un consum general mediu de 3-4-5 litri sau mai stiu cat si nu ar trebui sa ne intereseze care motor merge la un moment dat.

    Se obtine un consum mai mult decat rezonabil si pe de alta parte sistemul hibrid chiar isi joaca rolul; altfel ce sens ar avea sa iei un hibrid pt a merge electric in oras numai 50 km si sa cari zilnic in rest absolut degeaba subansable de peste 1 tona care dorm? Nu mai logic e pentru asta o electrica dedicata cu 3-400 km autonomie, ca sa-ti ajunga o saptamana in mediul urban?
    7 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru