Constructorul din Mlada Boleslav a intrat în cursa pentru electrificare la finalul anului 2019. SUV-ul cu zero emisii Enyaq iV a debutat în septembrie 2020, iar primul exemplar a părăsit linia de asamblare a uzinei din Cehia în luna noiembrie a aceluiași an.
Acum, Skoda Enyaq iV a devenit piesă de muzeu. Mai exact, Skoda a donat chiar primul exemplar de pre-serie către Muzeul Tehnic Național din Praga.
La finalul lunii august, Skoda a atins o bornă importantă: peste 100.000 de vehicule iV (adică electrice sau hibride) fabricate la Mlada Boleslav.
via Skoda
Din nou prea multă discuție pro și contra electrice.
In ciuda faptului ca unii dintre noi ne credem piloți pe străzile publice și mașina, pardon (Mercedesul, Audi-ul, Passatul Golful ca nu zice mai nimeni Volkswagen, BMW-ul sa nu uitam mult hulitul de unii care nu au posibilitatea sa conducă una dintre mărcile bune ale planetei… ei zic ca nu vor), pentru restul mașina este pentru a ajunge dintr-un loc in altul cu rost sau chiar fără rost uneori.
Din punctul meu de vedere cei care se deplasează de la A la B (marea lor majoritate), aleg mașina pe considerente strict financiare, adică se întind cât pot (surse proprii, împrumuturi de la rude/prieteni, credit etc.) si își iau maximul pe care si-l pot permite, fără sa tina cont ca vine si partea de întreținere…
De ce spunea deplasează pentru ca unii se cam chinuie sa se deplaseze… prea multe mașini pe drum, prea multe butoane si manete, mai ploua si nasol ca ștergătoarelor trebuia schimbate de Moș Craciun dar oricum nu le trebuie 4K la condus, doar nu-i cinema sa vezi chiar tot… totuși ei vor si se bagă sau din contra merg cu 50 km/h peste tot…si așa se produc unele din cele mai grave accidente. Cu siguranța mulți ar fi in viața dacă nu am fi nație de corupți si lenesi si am avea o minima infrastructura rutieră… dar nu-i cazul.
Așa sa mai scap de o frustrare, m-ai lăsați-o jos (cei care blamează o marca sau alta si aici ma refer mai ales la BMW), pentru felul in care noi decidem sa “pilotăm” de la A la B. Nu o fii BMW cel mai bun, dar cu siguranța este o marca mai mult decât ok si mulți dintre noi am avut si încă avem plăcerea sa ne bucurăm de ele.
Sa revin la subiect… si anume, majoritatea utilizatorilor de mașini vor cumpara electrice când vor fi nici mai mult nici mai puțin accesibile si utilizabile… in rest discuții fără finalizare.
Utilizabile (ma scuzați doar pentru unii), partea de autonomie si încărcare… in rest ne cam doare undeva (ca si specie, ca pe aici am văzut/citit unii care sunt mai sfinți decât Sfinții si nu nici de respirat nu respira decât așa din când in când ca poluează, la fel nici fasole sau băuturi acidulate nu consume ca desigur gazele la fel poluează) de unde vine curentul (regenerabil, nuclear șamd.)
Nu ma pot abține… asta este ma expun.. la faza cu respiratul mai rar, poate fi o cauza pentru aberațiile si măgăriile care la expun.
Ca sa înțeleagă si ei creierul are nevoie de oxigen in primul rând.
Din nou la subiect… In ziua in care electricele vor deveni accesibile eu (si nu numai) ma bag fără ezitare, adică de ce nu as vrea mai mult spațiu si o acceleratie mai buna???
Va rog luați pozitiv tot ce am spus ca eu deja ma includ si la tot ce am spus negativ, deșii muncesc sa fiu mai bun nu-s sfânt!!!
Cu siguranța faptul ca in România conduc un diesel si unde stau eu in rest un benzinar (ca nu-s diesel-uri), nu-i nici pe departe sursa cea mai mare de poluare ci faptul ca de multe ori ma duc sa am de unde veni… dar cum am spus fanii electricelor nu fac asta…
Conduceti cât mei prudent…