Skoda a demarat livrările noii versiuni Fabia R5 Evo: modelul destinat raliurilor a primit modificări de ordin tehnic, dar și elemente exterioare noi

de Cornel Șocariciu
Joi, 18.07.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Skoda a început livrările modelului Fabia R5 Evo. Echipa de raliuri TGS Worldwide, deținută de Toni Gardemeister, fost pilot de uzină Skoda, este prima care va beneficia de serviciile modelului din Mlada Boleslav.

Actuala generație Skoda Fabia R5, model destinat raliurilor, a fost omologată în 1 aprilie 2015, iar în tot acest timp, cehii au comercializat aproape 280 de exemplare. Odată cu facelift-ul aplicat de Skoda versiunii de serie Fabia, divizia de motorsport a demarat un proiect menit să îmbunătățească performanțele oferite de versiunea Fabia R5.

Așa a luat naștere Skoda Fabia R5 Evo. Modelul a fost deja omologat și a participat la etapele din Mondialul de Raliuri desfășurate în Portugalia și în Italia. Mai mult decât atât, versiunea revizuită a lui Fabia R5 a reușit să se impună în ambele etape amintite mai sus în dreptul categoriei WRC 2 Pro (echipe de uzină care concurează cu modele R5).

Acum, Skoda a anunțat că a început livrările lui Fabia R5 pentru clienții privați. Primul exemplar a ajuns în garajul echipei TGS Worldwide, proiect în fruntea căruia se află Toni Gardemeister, fost pilot de uzină Skoda. 

"După o mulțime de teste desfășurate în condiții dificile am avut parte de un start promițător.

În cele două raliuri desfășurate până acum, echipa Skoda Motorsport a reușit să obțină victorii în categoria WRC 2 Pro, dar mai mult decât atât, nu au existat probleme de ordin tehnic. Acum am început livrările către clienți, și muncim din greu pentru a putea face față cererilor sosite", a declarat Michal Hrabanek, șeful Skoda Motorsport.

În partea frontală, Skoda Fabia R5 Evo a primit faruri modificate, o grilă restilizată și un spoiler îmbunătățit. Aripa spate este acum fabricată din fibră de carbon, spoilerul are un design nou, iar terminația sistemului de evacuare a fost repoziționată.

Noua versiune a modelului destinat raliurilor mizează pe un sistem de frânare Alcon (vechea variantă dispunea de frâne Brembo), cursa supensiilor este mai mare cu 30 de milimetri, centrul de greutate a fost coborât, radiatorul a primit o serie de îmbunătățiri, iar motorul de 1.6 litri are performanțe și mai bune. În același timp, reprezentanții Skoda spun că au operat o serie de modificări și în dreptul sistemului de direcție.

Alături de vechea versiunea Fabia R5, Skoda a câștigat titlul WRC 2 pentru echipe în 2015, 2016, 2017 și 2018. 

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru