Situație strânsă în topul vânzărilor premium: Audi și Mercedes, despărțite de 272 de mașini după 7 luni

de Mircea Meșter
Vineri, 14.08.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW continuă să conducă clasamentul vânzărilor premium la nivel mondial, însă Mercedes-Benz vine tare din urmă. Deocamdată, brandul din Stuttgart e umăr la umăr cu Audi în lupta pentru locul al doilea.

Esential 272 de mașini este diferența de vânzări la nivel mondial după șapte luni în lupta dintre Audi și Mercedes-Benz.
Situație fantastică după 7 luni scurse din anul 2015 în cel mai important indicator al stării actuale a mărcilor premium ale lumii: clasamentul vânzărilor la nivel mondial. Dacă BMW continuă să conducă la diferență de circa 30.000 de mașini de locul al doilea, Audi și Mercedes se bat pentru locurile 2 și 3 și se află la o distanță de doar 272 de unități. 

În perioada ianuarie-iulie 2015, BMW a vândut 1.079.563 de mașini în toată lumea, reușind să se instaleze lejer pe prima poziție a topului. Dacă Audi a reușit să găsească 1.048.450 de clienți, Mercedes-Benz a semnat 1.048.178 de contracte de achiziție. Diferența dintre cele două mărci a scăzut constant de la începutul anului, iar analiștii consideră că Mercedes-Benz va reuși să treacă pe poziția a doua luna viitoare, o performanță excelentă pentru brandul din Stuttgart, care anul trecut se afla la distanță mare de primele două locuri.

Secretul creșterii Mercedes-Benz stă într-o creștere interesantă pe piața chineză, una aflată în scădere cu 2.5%.

Dacă Audi și BMW au avut în luna iulie în China vânzări în scădere cu 13, respectiv 7.4 procente, Mercedes-Benz a crescut cu nu mai puțin de 42% pe fondul cererii mari pentru C-Klasse și pentru modelele sale din gama compactă. Chiar dacă vânzările Mercedes nu le depășesc per total pe cele ale concurenților pe piața din China, creșterea a adus o apropiere serioasă în vânzări. BMW a vândut în luna iulie în China 32.300 de mașini, Audi a atins 42.300 de unități, în timp ce Mercedes-Benz reușește să urce până la 29.500 de vehicule după ce anul trecut abia trecea de 15.000 de mașini vândute în aceeași lună.

De altfel, Mercedes-Benz a reușit o lună iulie excelentă și la nivel mondial, reușind să depășească BMW și Audi la vânzări. 

Poz. Marcă Vânzări 
iulie 2015
Total
ian-jul 2015
+/-
1 BMW 147.513 1.079.563 +5.2%
2 Audi 146.100 1.048.450 +3.5%
3 Mercedes-Benz 149.753 1.048.178 +15%

Comentarii (27)

  • Interesant ! Dar eu zic ca ar trebui sa se dea o ''lupta'' la nivel de calitate, nu cantitate. Aici vorbim de premium, nu de ''volum''.
    12 24
  • LauCalin
    Cred ca cel care trebuie felicitat si aplaudat este Mercedes Benz. Este de apreciat vointa de a reveni unde a fost candva. Acum 2-3 ani imaginea MB a avut mult de suferit in special datorita lui Audi care a crescut tot mai mult. Imi doresc f mult ca MB sa treaca pe 2, in fata lui Audi si sa-i sufle in "ceafa" lui BMW, asa cum se intampla sau ar trebui sa se intample si in viata de zi cu zi.
    Imi place acest domeniu de mai bine de 15 ani si niciodata o asemenea lupta nu am mai vazut. Nici nu vreau sa ma gandesc ce se intampla in timpul sedintelor la Audi si MB. Chiar si acesta este un motiv de admiratie a acestor marci emblematice ale industriei auto de multe zeci de ani. Sau de peste 100 de ani in cazul lui MB.:)
    28 9
  • Iar eu imi doresc ca pentru locul 2-3 sa se bata BMW cu Mercedes, la calitate Audi fiind no.1
    5 7
  • Madalescule, se poate și volum și premium în același timp, adică Mazda, nu?
    28 10
  • Pentru toți tristii care se cred șmecheri:http://m.stirileprotv.ro/lbin/mobile/index.php?article_id=3692196
    Voi nu sunteți sătui de asemenea știri cu retarzi conducând BMW-uri?
    Oare nu e normal ca BMW sa conducă detașat topul vânzărilor având în vedere câte BMW-uri sunt daune totale și înlocuite anual?
    7 26
  • @dan_grc
    În cazul Bmw discutam clar de volum..
    http://www.evz.ro/suntem-rusinea-lumii-un-cocalar-din-romania-a-ajuns-cu-bmw-ul-direct-in-mare-s-a-intamplat-in-grecia-iar-imaginea-a-devenit-virala.html
    Voi ăștia cu BMW-uri, mai explicați celor care doresc asemenea mașini superbe ca BMW nici nu zboară și nici nu plutește.
    Deși vă e greu să recunoașteți nu prea am văzut Lexus în asemenea ipostaze.
    7 25
  • Ca si client ma lasa rece acest clasament.Cu cat cresc cifrele lor cu atat scade valoarea calitatii,imaginii si a prestigiului de marca.
    6 14
  • Tind sa-i dau dreptate userului @serd.'' Cu cat cresc cifrele lor, cu atat scade calitatea'', o concluzie care ar trebuie sa ne sperie, si care are ca aspect globalizarea. Sa nu uitam ca Audi, a anutat deschiderea unei noi linii de asamblare in China. Iar cum BMW si Mercedes asambleaza pe diferite continente si in mai multe tari e ''natural si de sine statator'' ca si vanzarile sa creasca (dar cu riscul ''compromiterii'' calitatii premium ), asta nu ar mira pe nimeni, dar batalia calitatii inca nu a castigat-o niciunul din cei trei. Din pacate stacheta a fost predata . Surprinzator, dar cum Lexus este singurul care este 100% ''Made in Japan'', este si singurul care nu se afla in top. Sa fie oare de vina ''hadicapul'' politicii marcii de a construi masini doar in Japonia ? Daca da, atunci un mare plus fata de acest producator premium, care trece cu vederea pierderile materiale, doar pentru a definii calitatea premium si originalitatea de unde provine.
    5 15
  • @Madalescu(Robert)
    Stii bine ca Lexus nu mai e pe locul 1 in SUA inca din 2011, nici macar in SUA piata lor cea mai mare. Acum se bat la locul 3:))
    14 3
  • Da, exact. Cel care cumpara Lexus este destept si cel care are BMW e prost cu diploma. In Europa BMW e vazuta ca masina cocalarului, asa cum in State e vazut Lexus. Se deviaza de la subiect intentionat datorita unui mascarici care nu intelege ca masina nu are nici o vina ca proprietarul e cum e. Apropo, azi la Mamaia mergea cu un Accord un tigan borat, cu o mana pe geam, ochelari de soare si maneaua la maxim. Deci Accord e de rahat, nu? Ca daca la BMW e valabila treaba, de ce nu ar fi si la Honda? Asta e gandirea unuia care in afara de marcile japoneze in capul lui e un mare blank. Ma intreb oare cat de frustrat trebuie sa fii si mereu sa aduci in discutie doar un anumit lucru. Cred ca daca cei de la automarket ar avea o stire gen... azi tanti Maria ne-a adus lapte, cineva ar spune ca a fost adus cu Mazda 6 sau Lexus si asta inseamna cultura auto.
    20 3
  • Daca tu credeai ca un astfel de limbaj te face sa pari inteligent si te ajuta sa-ti aperi punctul de vedere, iti pot spune ca te inseli amarnic. Un pic de politete, respect si nu in ultimul rand gramatica te va ajuta sa ajungi departe in viata.

    Nu imi place sa creez dispute inutile, dar am sa repet:

    Ce nu ai inteles tu, este ca o buna parte ajunge si pe alte piete nu doar local ( in China ). Pramac de ex (fabrica generatoare, nr. 3 mondial), are fabrica in Italia si in China...gen fabricate in China sunt si pe piata europeana, dar se specifica clar acest fapt si au un pret mai scazut cu cca 3-4%. E de stiut faptul ca Lexus a fost creat special pentru piata americana, dupa cativa ani s-a raspandit si pe pietele emergente, insa desi era ''creat'' pt americani, si avea vanzari extraordinare pe atunci, masinile erau tot ''100% Japan'' si se importau direct din Japonia ( pasajul din urma vine ca raspuns la : ''Lexus nu vinde in China cat vinde Audi, daca vindea si aducea numai din Japonia atunci aveai un punct de argument'' ). Putina filosofie nu ti-ar strica. Iar asta cu ''preferintele'', ma cam lasa rece, deoarece modelele Hyundai-Kia de liga premium care se vand pe continentul American, sunt mai multe la numar decat Audi-BMW-Mercedes. Asta inseamna ca se bat intr-un segment al clientii cu bani si le-au bifat in topul preferintelor in defavoarea unui Audi Mercedes BMW ?


    Cu consideratie,
    5 20
  • Este clar ca nu prea vrei sa intelegi si tii o placa pierduta 1 zi.

    Atat timp cat nu vii cu dovezi, se cheama ca doar speculezi . Asta o poate face oricine pe orice subiect.

    Provenienta unei masini se poate verifica foarte usor prin VIN-ul masinii ( daca stii ce este aceea).

    Sigur nu stiai dar ai voie sa ceri Contry of Origin la masina pe care o cumperi , iti vine prin curier semnata de camera de comert din tara respectiva de exemplu Germania.

    Eu am una acasa , daca te intereseaza iti pot face dovada.

    Pe langa faza ca tot ce spui este aberant si visator nici nu ar fi rentabil sa produci in China o masina si sa o trimiti cu vaporul in Germania, ca sa nu mai zic de timpul prelungit al comenzii.

    Jesus!!!
    19 3
  • Stirea se refea la BMW, Audi si Mercedes Benz. Nu inteleg ce cauta Lexus in discutia asta. O fi masini bune, nimic de zis. Dar ce treaba are Lexus cu aceasta stire? Ca daca avea vreo treaba, se amintea de el. Dar daca unul arunca o piatra in balta (amintind de Lexus) si 10 insi se chinuie sa o scoata...nu sunteti delarte de cel care arunca. Asa ca nu va mai plangeti.
    19 4
  • "modelele Hyundai-Kia de liga premium" :))
    Nu stiu ce fumati, dar vreau si eu.

    Pana una alta, astept si eu dovada unor modele Audi, BMW sau Mercedes care s-au vandut in Europa si sunt fabricate in China.
    Pana atunci, eu sustin ca Lexus se fabrica de fapt in Turcia.
    20 3
  • @@automarket, esti foarte prostut daca crezi ca ma cheama asa. Daca ascunderea in spatele unui anonimat, iti demonstreaza adevarata barbatie, cam nasol. Orikum comentariul tau grosolan va fii sters, cu blocarea de rigoare. Mai sus ti-am demonstrat ca acel sistem nu se numeste ''mouse'', chiar daca acesta functioneaza pe acel principiu, m-am gandit sa fac o fapta buna sa te ajut sa scapi de dementa din capul tau sec si degradat de incompetent.



    Ai dreptate @LauCalin. Ce ma amuza pe mine este faptul ca desi ''cei trei muschetari'' se situeaza pe primele locuri la vanzari Lexus conduce detasat in topul satisfactiei clientilor. Asta spune ca pe langa fiabilitatea legendara si limitele constructive pe care le vezi de la inceput la masina si pe care ar trebui sa ti le asumi dat fiind pretul, gen plastice si alte materiale, masina nu te dezamageste iar posesorii, mai isi face prezenta si inovatiile .

    Ca fost posesor de Lexus IS250 (2007) , pot spune ca este intr-adevar o masina extrem de rafinata pe care multi nu stiu sa o aprecieze si se opresc la mici detalii care da, puteau fi realizate mai bine, insa care nu fac o masina. Cei care le critica, din pacate multi autori de articole de specialitate se pare ca nu au destula cultura automobilistica si nu stiu sa aprecieze ce este cu adevarat iesit din comun la aceste masini.

    De la restul "cu ceas de aur si mana scoasa pe geam" nu ai ce sa te astepti, in mod clar cu Lexus nu vei impresiona decat un grup relativ mic de cunoscatori. Asa ca un cocalar normal la cap nu are de ce sa isi cumpere asa ceva :))))
    4 14
  • ps: sus mi-am exercitat parerea asupra generatiei anterioare de IS.
    5 13
  • @@Tony sa presupun ca raspund userului @mda. In sfasit!

    Ti-am mai spus, daca crezi ca un astfel de limbaj te face sa pari inteligent si te ajuta sa-ti aperi punctul de vedere, te inseli. In alta ordine de idei, nu ai venit cu nici un argument, pur si simplu ai venit sa demonstrezi ca esti ''hater'' si atat. De provocat polemici in contradictoriu pe forumuri auto, oricine poate. Mai greu este cand vrei sa argumentezi strict si la subiect din propriile experiente . Sincer, ''nu stiam'' de VIN , chiar ''m-am nascut'' ieri. M-am conectat pe automarket.ro cu gandul ca voi invata ceva util de la alti utilizatori. M-am conectat pe Automarket.ro cu gandul ca am sa complectez bucata lipsa de ''puzzle'' cu privire la cunostiintele auto, care as fi putut sa le castig din experientele altora. M-am inselat ! In alta ordine de idei, chiar ''nu stiam'' de VIN, la fel cum ''nu stiam''' nici de WMI ( World Manufacturer Identifier ), ''ala'' care se ocupa cu identificarea mondiala atribuit constructorului auto, si care vine sa demonstreze ceea ce VIN-ul nu poate demonstra 100%. La fel cum ''nu stiam'' nici VDS ( Vehicle Descriptor Section ) , care indentifica anumite carcteristici de asamblare ale masinii, cum ar fii caroseria, motorul, modelul, etc .De exmplu partea ce tine de motoare, cutii poate fii asamblata in alte tari emergente ( gen China, India, etc ), iar partea ce tine de componente non-tehnice pot fi asamblate in Germania ( posibilitati sunt destule ). Pe VIN poate iti arata ca este ''Made in Germany'' ( sa dam un exemplu ), insa pe VDS poate arata ca motorul este ''made in China'' ( sau invers ). In sfarsit, intrebarea mea pt tine este urmatoarea : Este BMW-AUDI-Mercedes 100% german ? Raspunsul, e NU. Este Lexus 100% ''made in Japan'' ? Raspunsul este DA.

    Cu consideratie,
    4 19
  • Deci tu ai 17 ani si esti fost posesor de Lexus care le are cu masinile. Nu, deci site-ul asta a luat-o razna rau de tot. Nici nu mai gasesc motive sa intru pe-aici. Sincer.
    25 3
  • @LauCalin omu e si proprietar de Laguna 3. Am impresia ca mai are si un Pajero de servici si alte 5 cotete japoneze in garaj.

    Cum zici, nu prea mai are rost sa intri, sau cel putin sa comentezi.
    E plin de bolnav pe aici si da... stiu ca e la singular.
    17 3
  • @Laucalin, eram mai credibil cumva daca treceam ca @zarnesteanu ''101 ani'' ? Scuza-ma dar esti putin cam limitat daca te iei dupa varsta de la avatar, deodata ce userul @GP_56 ( il stii tu mai bn ), e ft vechipe aici. avea chiar ''6 ani'' trecuti. Sa inteleg ca unu de 6 ani comenteaza pe automarket nu ?
    4 17
  • @Tony ce model de Lexus detii ?
    11 3
  • @mowgli,

    Nu am fost atent la comentariile tale, imi cer scuze.

    Modelele Hyundai-Kia de ''liga premium'' sunt urmatoarele : Kia K900, Kia Cadenza, Hyundai Equus, Hyundai Genesis/ Genesis coupe, Hyundai Grand Santa Fe, s.a.m.d . Ma bucur ca ti-am putut fii de folos!

    Masina mea personala este un Opel Astra sedan. Nu detin masina premium, in schimb din propriile mele experiente traite cu masini premium, in diverse probe la care am luat parte in Europa si cateva tari non-UE, la aceasta liga as recomanda ca si calitate si originalitate : Lexus si Cadillac. Dintre marcile Europene, recomand strict Audi ( in functie de preferinte si de segmente ). Chiar anul trecut, am ajutat o persoana apropiata sa-si cumpere un SUV de clasa mica premium, acela a fost Audi Q3 , pe care i l-am recomandat fara patos, dat fiind pretul modelului si deservirea tehnica.


    Cu consideratie,
    2 11
  • LauCalin
    @Madalescu_Georgian, asta demonstreaza ca unii useri sunt niste frustrati si mincinosi care fac orice sa aiba parte de atentie. Personall cu asemenea indivizi eu am ce discuta. Nu am ce si nici nu am cum. Singurii care au ramas oameni seriosi sunt tocmai cei cu vechime. Adica tocmai aia huliti si jigniti pe-aici FARA ca cei de la Automarket sa faca ceva. Din respect pentru ei din acest moment eu nu voi mai intra pe acest site. Nu mai intereseaza cine ce crede despre mine. Cand userii care au ajutat ca construirea acestui site de cativa ani buni, imi vor spune ca exagerez poate ca am sa ma gandesc de doua ori. Trecutul a demonstrat ca acestia nu spun prostii, asa cum cred multi amatori in ale masinilor care fac pe intelectualii. O zi buna tuturor!
    18 1
  • @Tony deci nu detii un Lexus, nici macar o masina Japoneza, dar esti mare talent pe AM si ne spui tu noua ca de fapt doar Lexus fabrica in Japan si restu toti prin China si Turcia.
    Cu alte cuvinte, vorbesti din povesti. Cumpara-ti tata o masina premium, second hand, nu-i bai, desfa-o in cateva bucati, vezi unde e "Made in" si apoi hai sa ne explici aici cum e Lexus taticul limuzinelor.
    Tu esti soferul ala care de 40 de ani conduce o Dacie de taxi, dar stie ca BMW-urile consuma mult si iarna nu iesi din parcare cu ele, ai vazut tu pe forum si ti-a confirmat Costica de la 4.

    Apropo, in afara de toate masinile din lume, ce modele ai mai testat ? Am vazut ca si S-Klasse ai avut prin rent-a-car, cu ce se compara ? macar cu un Kia Rio se pune, Bo$$ ?
    Hai ma ca nu suntem toti prosti, ce dracu.
    16 1
  • As accepta orice nedreptate care vine in contradictoriu, dar limbajul de mahala il detest. Chiar ai nevoie de 2 pagini ca sa intelegi un lucru marunt ? Te rog foarte mult sa imi arati unde si cand am precizat eu cum ai zis tu : '' dar esti talent pe AM si ne spui tu noua ca de fapt doar Lexus fabrica in Japan si restu toti prin China si Turcia.'' Nu stiam ca atunci cand demonstrezi lucruri din imprejurari reale , esti un ''talent'', dar fiecare poate intelege ce vrea. Se spune clar ca Audi- Mercedes-BMW nu asambleaza numai in Germania ? Au demonstrat chiar ei lucrul asta in repetate randuri ? Multumesc anticipat. Nu cred ca te priveste viata mea privata, suntem aici sa dezbatem un subiect care are ca scop fenomenul auto. Multumesc pt intelegere !

    PS: Nu inteleg cum puteti fii atat de ''hateri'' unii dintre voi. In sfarsit !


    Cu consideratie,
    2 13
  • inexorabil
    Lau, te rog, nu ne părăsi şi tu...Eşti destul de "vechi" pe aici, omule, ca să spui adio. Mă rog, de câte ori nu mi-a sărit şi mie muştarul sau m-am simţit deprimat din cauza replicilor. Dacă decizi să nu mai publici este ca şi cum i-ai desconsidera pe cei care te apreciază şi nu ţi-ar păsa de ei. Poate te voi convinge cu un argument...milenar: gândeşte-te la...Lot din Sodoma. La ce vedea el zi de zi, ori ar fi trebuit să se ducă peste mări şi ţări, ori să se arunce în prăpastie. A ales, totuşi, să îndure până la capăt, iar Dumnezeu l-a salvat pentru stoicismul lui.

    Reiau un pasaj din ultimul meu post, la articolul cu Mercedes C-Klasse Coupe, scris chiar în dimineaţa asta, la ora 4:
    "" pe Automahala, gusturile nu numai că se discută, ci se şi impută :) Mai ales "războiul intergalactic" pe arie premium --- Lexus vs. Triada --- tinde către grotesc (dar nu numai Mafia şi Mafiile lui sunt vinovaţi, ci şi "deştepţii" care savurează şi ei "voluptatea" conflictului inutil, axat pe atacul la persoană, nu pe disputa civilizată a ideilor!).""

    În speţă, apetenţa lui Mafia pentru Lexus a depăşit stadiul de obsesie, deci se poate numi direct...paranoia. Nu reuşesc neam să mă dumiresc ce nu-i convine, ce-l "roade" atâta...De pildă, eu mă simt foarte mulţumit că Buick a vândut anul trecut, la scară mondială, aproape 1,2 milioane de maşini, mai mult decât Opel şi Vauxhall laolaltă! Şi ce înseamnă Buick la ora actuală? Un brand premium (cine neagă acest truism este nebun) şi cea mai fiabilă marcă americană din prezent! Am pus eu cumva în balanţă Buick cu...Triada? Aaa, da, ar fi trebuit să se preteze comparaţiei cu Triada, judecând după menirea-i refuzată la nivel corporativ (RC), dar Cadillac este alegerea conducerii pentru "lupta cea mare", astfel că, volens-nolens, câr-mâr, m-am împăcat cu ideea. Şi ştii ceva, Ivanovule? La ora actuală, Buick mi se pare peste Lexus atât la aspect, cât şi la calitatea materialelor! Ei, dar cum stăm cu performanţele? Lexus este cea mai tare! De pildă, să analizăm două modele de producţie 2015, destinate pieţei nord-americane. Ambele au transmisie automată cu şase trepte. Lexus ES 350: motor V6 3456 cmc, 268 CP, 336 Nm, 0-100 kph în 7.3 sec, masă 1610 kg / Buick LaCrosse: motor V6 3564 cmc, 304 CP, 358 Nm, 0-100 kph în 6.5 sec, masă 1767 kg.
    În concluzie, voi reacţiona în stil tipic lui @AndreiRN, încălcând legea drepturilor de autor: hahahahahaha.
    18 1
  • razvanis
    Popcorn si bere.
    Mare e gradina!
    8 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru